Staart wassen: Inweken > hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gitje65

Re: Staart wassen: Inweken > hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:12

Insmeren met garagezeep evt wat shampoo erbij mengen zodat het meer vloeibaar is, in laten trekken, nogmaals herhalen, wassen met gewone shampo en voila spierwitte staart (Haflingermerrie).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 14:56

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:07

Zilfstar schreef:
XoNo schreef:

Kijk, dat bedoel ik! Wel jammer dat je hem zo te lezen kapot moet knippen. En dat ie niet in NL te koop is...

Kapot knippen is voornamelijk om niet nat te worden tijdens het inmasseren en uitspoelen. Zonder knippen in een emmer laten glijden moet ook kunnen.

Om het inmasseren tot de staart schoon is moet ik trouwens lachen, daarvoor moet ik echt 2/3x inzepen en uitspoelen. Misschien omdat ik gewoon shampoo in een natte staart masseer? dan blijft het zonder die zak ook wel zitten om in te weken nl.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:11

Ik maak altijd de staart helemaal nat, dan groene zeep erin en in laten trekken en weer uitspoelen. Nou heb ik een fjord met vrij weinig wit in de staart, maar wat wit moet zijn wordt ook echt wit. De manen doe ik op dezelfde manier, alleen gaat daar 'iets' meer tijd inzitten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:26

Ik maak de staart door en doornat, eerst door gewoon nat te spuiten met de slang. Daarna hang ik m in een emmer warm water die ik dan vasthoud en met 1 hand de staart er goed doorheen 'roer, zodatie ook echt door en door nat wordt. Dan emmer weg, shampoo erin (ik gebruik tea tree shampoo van de tuinen).
Vervolgens laat ik de shampoo een poos intrekken en was ondertussen de sokken van mijn haf.
Daarna spoel ik de staart uit door m weer in emmers warm water te houden en te 'roeren'. Paar emmers nodig, meestal.
Daarna evt. nog een keer inzepen, in laten trekken, spoelen.
En dan naspoelen met de slang.
Op laten drogen, antiklit erin, uitborstelen, klaar!

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:20

als ie braaf is moet je op zoek naar n barkruk... doen wij ook haha, dan zet je de bar kruk zo nee zodat ze er niet tegen aan an lopen als ze zich verzet en dan kun je t heel lang laten weken voordat je uitspoelt en je gaat er gewoon op n stoeltje bij zitten en houd je paard n beetje bezig haha die van ons vinden het dan lekker om gemasseerd te worden hahahaa luxe paarden en werk paarden he haa :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:32

Annienke schreef:
Mijn paard is ideaal met wassen, daar zet ik een keukentrapje echter met de emmer op de bovenste tree en staart er in. Zo blijft ie rustig een half uur staan :D

ja zulke exemplaren heb ik ook. Hooinet ervoor en klaar is klara.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:34

Zilfstar schreef:
XoNo schreef:

Kijk, dat bedoel ik! Wel jammer dat je hem zo te lezen kapot moet knippen. En dat ie niet in NL te koop is...

Je kan daar ook van die lange handschoenen die de DA gebruikt voor opvoelen gebruiken.
Ziet er wel een beetje raar uit maar volgens mij het zelfde effect.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:37

wij deden altijd met de tinker show een krukje met biotex achter de staart zetten, daar de staart in laten weken af en toe eens goed doorwoelen en daarna uitspoelen en nog even na wassen met groene zeep, werkte super...
betadine werkt ook super maar moet je wel goed na wassen ivb met het anders achter laten van rode vlekken :+

nynke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:30

ik weet niet hoe je je die zak presies voorsteld maar niet met water er in toch? teminste lijkt het mij voor een paard die niet gewend is een zware zak met water aan de staart te dragen niet erg prettig? ik kan het ook verkeerd berepen hebben hoor.;) ik weet uit ervaring wel dat betadine shampoo erg goed werkt ik gebruik het zelf ook voor de benen van mijn paard en ze worden er echt spier wit van en je hoeft er maar weinig van te gebruiken!