Wat zou jij betalen als dit je aangeboden word?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:17

Rienn schreef:
Ik heb jaren lang 235 euro betaald voor een stal waar je minder kreeg, er werd wel uitgemest, dat is het enige plus puntje. Dus ik vind 150 euro persoonlijk aan de lage kant. Maar ik woon dan ook wel in een van de regio's waar de prijzen een stuk hoger liggen.

.... Dus je vergelijking slaat als een tang op een varken. Ik sta nu ook in Utrecht, ik betaal nu ook veel meer voor veel minder. Maar ik heb jaren in Twente gestaan, ben goed op de hoogte van de prijzen daar. Ik kan je zo vijf stallen noemen waar je je paard voor minder dan 150 e per maand kan stallen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:23

Mloes schreef:
Rienn schreef:
Ik heb jaren lang 235 euro betaald voor een stal waar je minder kreeg, er werd wel uitgemest, dat is het enige plus puntje. Dus ik vind 150 euro persoonlijk aan de lage kant. Maar ik woon dan ook wel in een van de regio's waar de prijzen een stuk hoger liggen.

.... Dus je vergelijking slaat als een tang op een varken. Ik sta nu ook in Utrecht, ik betaal nu ook veel meer voor veel minder. Maar ik heb jaren in Twente gestaan, ben goed op de hoogte van de prijzen daar. Ik kan je zo vijf stallen noemen waar je je paard voor minder dan 150 e per maand kan stallen.

:')

Ik mag toch aangeven dat ik het weinig vind? Ik zou er best 200 euro voor willen betalen.
Het enige wat ik weet dat de prijzen in die regio lager liggen, meer weet ik niet. Is dat een reden om dan maar niet te reageren..?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:26

Ja hoor, maar het gaat TS toch om een reële prijs voor de stalling? Daarbij moet je rekening houden met verschillende zaken, en, mijns inziens, speelt de omgeving een belangrijke (zo niet belangrijkste) rol. Dus dat meenemend zou je eens kunnen gaan rondkijken wat normaal is in een regio als Twente, dan kan je een goede prijs noemen.

edit: En jaaa ik zou er ook graag meer dan 150euro voor willen betalen als ik zo'n stal in Utrecht zou vinden :j

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 11:35

Citaat:
ik zou zo´n 200 euro vragen.. zijn er buitenstallen? poetsplaats? zadelkamer?
je zou het hele jaar door bijna in de bak kunnen rijden, dus dat is ook een groot voordeel!
edit: vanaf D pony zou ik 200 vragen en kleiner als een D pony 170 aangezien die minder stro nodig hebben etc.

Er zijn buitenstallen, een mini stal en twee stallen van 3x3. Geen poetsplaats, wel hebben we nog een ruimte van ong. 5x5 waar nu nog rommel staat maar wat later opgeknapt kan worden voor zadels, tuig etc. Ik kan wel kijken of ik een schetje kan maken van het terrein =)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:38

Als je meedere stallen per maand gaat verhuren, zorg er voor dat je goed je onkosten er uit haalt, stroom voor de omheining en verlichting, water. Het plaatsen en laten ophalen / legen van mest containers is ook zeker niet goedkoop! Let wel, ik dacht uit mijn hoofd dat je tot 7 paarden als hobby wordt gezien, daarboven moet je vergunningen hebben. Vraag dit even na bij je gemeente.
Denk er ook aan dat je misschien inkomsten belasting moet betalen. Dit kun je navragen bij de belasting om neit achteraf voor een onaangename verassing te komen te staan.

Ik denk dat je beter in het begin prijzen excl. stro kunt doen, om uit te zoeken hoeveel er precies wordt verbruikt, sommige zetten hun paardje tot de buik in het stro. Maar laat ze de stro balen apart bij jullie of elders kopen. Hooi zou je wel incl. kunnen doen. Het zelfde geld voor brok, dat zou ik ook excl. doen. Iedereen voert toch een ander hoeveelheid en de één geeft een goedkope basis brok en de ander een duurdere brok.
En net wat al eerder is aangegeven, houdt rekening met afschrijving van kruiwagen, mestmateriaal e.d. Pas als je daar een overzicht van hebt, kun je een prijs bepalen. Informeer ook bij de stallen in de buurt wat zij vragen en te bieden hebben en gebruik dat als leidraad.

Bedenk wel dat het ook privacy weg neemt, je hebt altijd volk op je erf. Je kunt dus niet meer in je nakie door de bak rennen:) Of mischien in je badjas je eigen paard(en) voeren en vervolgens terug naar bed, Je weet immers nooit wie je al op de vroege ochtend tegen komt.

Tot slot: maak stalregels en hang die op. Dat scheelt een hoop ergenis en als iedereen zich er aan houdt, draagt het bij aan een gezellige sfeer.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:41

Ik zou tussen de 150 en 170 gaan zitten. Ik sta op een stal zonder binnenbak, en ik merk dat veel mensen dat toch wel vervelend vinden "maar ja, met binnenbak is zo veel duurder".

Edit: Zouden ze niet hele dagen naar buiten kunnen zou ik rond de 130 een reeele prijs vinden.

hesterve

Re: Wat zou jij betalen als dit je aangeboden word?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:58

Ook al is de troep achter je opruimen en dat soort dingen niet meer dan normaal , ikzou het toch in het regelement opnemen en de mensen zeker als ze er net staan op wijzen als het niet (goed genoeg) gebeurd. De eerste pensionstal waar ik een stal huurde was heel duidelijk:spullen en troep opruimen anders ben je hier niet meer welkom ! De 2de pensionstal sprak haar klanten er niet op aan (t stond ook nergens aangegeven) en daar werd het echt een troep overal. Tschept gewoon duidelijkheid als je met nieuwe klanten de huisregeles bespreekt en dit soort "normale " dingen erbij staan.
Ik denk dat in de regio twente 150 tot 200 € wel reeel is om te vragen

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:11

hey!
Ik sta in Twente op een vergelijkbare stal (3x3), met een suuuupper goede buitenbak direct aan het bos en betaal 160 zonder brok.
dus dat is goed vergelijkmateriaal denk ik.
Wel is mijn stal dicht bij hengelo en enschede. Als je wat meer van 'de grote steden' af zit kan je denk ik ook minder vragen :)
Succes er mee.

horseslover5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:41

Annevandam schreef:
Hallo bokkers,

Wij hebben thuis een aantal stallen over. Alleen hebben wij zelf nog nooit stallen verhuurt. Hier zijn we nu goed over na aan het denken maar we hebben echt geen idee wat de prijzen zijn. -O- Dus mensen, wat zouden jullie hiervoor betalen?

- Stallen: twee van 3 x 4,5 drie van 3 x 3 en een van 2 x 3
- Buitenrijbak (nu zonder verlichting, word waarschijnlijk voor 2014 gerealiseerd) *\o/*
- Kleine paddox
- Uitrijmogelijkheden naar het bos
- Paarden kunnen onbeperkt naar buiten (ook een schuilstal aanwezig)
- Onbeperkt hooi
- Basis paardenbrokken en muesli aanwezig
- Stro is op locatie, uitmesten moet door de eigenaar zelf gedaan worden :o

- Paard en/of spullen staan er op risico van de eigenaar. (spullen kunnen wel achter slot en grendel)

Paard binnen en buiten zetten is geen probleem, evenals het voeren. We hebben thuis een paar kinderen met een beperking wonen die best (als de eigenaar krap zit) de stallen willen uitmesten voor 2,-(?) per stal, maar het is niet de bedoeling dat ze om de dag staan te ploeteren.

Hebben jullie verder nog tips, advies of ervaringen die jullie kunnen delen?
En natuurlijk wat een gangbare prijs is, we hoeven er echt niet rijk mee te worden, maar de kosten moeten er wel mee gedekt worden. :)

Groetjes Anne

Hye

Amai wel een luxe stalling precies.
zou echt zo rond de 200 euro vragen.
Zeker els er onbeperkt hooi en meusli terbeschikking is :)

grtz

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:43

Niks, eerst de bakverlichting in orde....

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:45

Hier in NH nabij amsterdam gok ik rondt de 175 a 200 euro. Vooral door het onbeperkt ruwvoer..
Kunnen de paarden in de buiten bak los gezet worden om de benen te strekken ivm de kleine paddock?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:48

Ik zou het een groot minpunt vinden dat ik s'avonds niet kan rijden. Daarom zou ik zelf verder kijken naar een andere stalling. Echter wanneer de bodem goed te rijden is, met deze verzorging in de regio Twente zal je er in mijn ogen zo'n 175 euro voor kunnen vragen. Wanneer er een zeer goede kwaliteit bodem in ligt (Agterberg of iets in die richting) zal dit richting de 200 euro gaan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:50

Bij ons betaal je all incl. 150 euro... ook Overijssel. Ik koop mijn eigen voer en mest ook de paarden van de eigenaars uit dus ik betaal een stukkie minder.

Heb ook wel eens in de stad gestaan all incl voor 125 euro.... maar daar had ik niets te zeggen over voerbeleid etc.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:54

Ga uit van 'kale boxhuur' en reken het verbruik van bodembedekking, ruwvoer en krachtvoer achteraf af, zeker als je het zo kleinschalig doet is dat prima bij te houden.
Dan weet je ook zeker dat je uitkomt met je prijs, het ene paard eet nu eenmaal meer dan de ander, de andere is viezer is zijn stal. Daarbij zou ik als klant met een schoon paard geen zin hebben om indirect voor een viezer paard te betalen. In je kale boxhuur moet je je licht, water, afschrijving van spullen/faciliteiten, onderhoud, verzekering, arbeid etc. meenemen.

Ondanks de regio kan ik niet begrijpen dat er stallen zijn die voor €150,- stalling kunnen aanbieden en er niet op inleveren.

merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:58

150 euro :j

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:02

Hier in de randstad rond de 200 als er uitgemest wordt, en anders 180.

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 14:25

Citaat:
Hier in NH nabij amsterdam gok ik rondt de 175 a 200 euro. Vooral door het onbeperkt ruwvoer..
Kunnen de paarden in de buiten bak los gezet worden om de benen te strekken ivm de kleine paddock?

Ja, ze mogen in ook in de buitenbak benen strekken =) ook hier geldt, poepjes opruimen ;)

@hesterve (en anderen): Dankje voor je advies!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:36

Billy schreef:
Niks, eerst de bakverlichting in orde....

nou niks zonder buiten verlichting is ook een beetje vreemd.....

Vlak bij het bos trek je veel recreatie ruiters, in het bos staan ook geen straat lantaarns.
In de winter periode zonder bak verlichting is het inderdaad niet leuk en zeer onaantrekkelijk voor de bak ruiters,
omdat je dan alleen overdag kunt rijden. Maar zoals je zei vlak bij het bos, is natuurlijk heel fijn voor de reacreatie ruiter.
Ik zou de bakverlichting gewoon voor de herfst 2013 in orde maken en dan denk ik dat zowel de recreatie ruiter als de bak ruiter graag bij je willen staan. Je hebt aardig wat faciliteiten voor een "gewoon" iemand, die (nog) geen officiele pension stal is. Ik denk dat zoals nu genoemd en aanwezig een prijs tussen de 150 en 200 reeel is.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:10

Weet je het heeeeel zeker? Ik heb stalgenootjes gehad waarvan we zooooo blij waren dat ze weg waren die zoveel liepen te zeuren dat het echt niet grappig meer was. Je kan nooit iedereen te vriend houden, en als je mazzel hebt dan heb je leuke mensen die ook hun handen laten wapperen en idd alles netjes houden, maar als je pech hebt dan krijg je grote monden en een hoop met gezeur en troep en niks netjes achterlaten.

Wil je het toch dan zou ik idd met de tips hierboven aan de slag gaan, kijk wat je aan kosten kwijt bent en ook aan werk of dat je het ze zelf zoveel mogelijk wil laten doen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:36

Voor 150 zou ik t niet redden, onderhoud stallen, weide, hooi, strooisel en dan de stress van mensen op je erf. Dus zou tussen 180-200 gaan zitten.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:22

Ik zou 150 max betalen. Ik zit nu op een soortgelijke stalling (winter snachts op stal, overdag wei, zomers 24/7 buiten, voer en hooi, wordt gevoerd uitgemest, binnen en buiten gehaald en in 10 minuten sta ik in het bos) en daar betaal ik dus 150. Dit is trouwens in Noord/Midden Limburg.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:32

tussen de 150 en 200 euro zou ik zo denken. klinkt allemaal heel goed. zou idd over het voer nadenken dat iedereen vaak zijn eigen voer wil geven. en hoe doe je het met het kuil. je zegt onbeperkt kuil maar is het dan zo dat er een baal op het land of in de paddock staat of dat je ze meerdere malen per dag voert en dat eigenaren gewoon mogen pakken? sterkte met het verhuren

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:37

Voor iets vergelijkbaars moesten wij toen 230 betalen. Dat was een stal bij Nijmegen.

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 15:43

Citaat:
tussen de 150 en 200 euro zou ik zo denken. klinkt allemaal heel goed. zou idd over het voer nadenken dat iedereen vaak zijn eigen voer wil geven. en hoe doe je het met het kuil. je zegt onbeperkt kuil maar is het dan zo dat er een baal op het land of in de paddock staat of dat je ze meerdere malen per dag voert en dat eigenaren gewoon mogen pakken? sterkte met het verhuren

Nee, geen baal in het land. Maar plakken hooi die ze 's ochtends 's middags (als het gras niet meer zoveel voorstelt) en 's avonds kunnen krijgen.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:46

€200,- zou ik zeker vragen!! Enige wat je niet hebt is een binnenbak.. Stallen met binnenbak vragen rond de €250,-, met alleen weidegang in de zomer en een 3x3 box waar ze dan de hele winter instaan. Ik vind weidegang belangrijker dan een binnenbak.. Je biedt echt een luxe stalling aan hoor!!

Maar uiteindelijk moet je gewoon vragen waar je je goed bij voelt.. als je je eigen kosten er maar uit hebt toch..