Sterk onkruid bestrijdings middel gezocht. Alles moet dood

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

balin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:49

Ik zou het laten afhangen van hoeveel haast je hebt.

Als je het binnen een maand of 3 weer wil kunnen gebruiken: gif. Nadeel hiervan is dat het ook altijd een beetje in de grond trekt, en dus ook slechte invloed kan hebben op het ingezaaide gras.

Als je een half jaar tot een jaar hebt:
De boel kortmaaien
Kippen op de weide en zeil over de bramen

Bij deze laatste optie gebruik je geen gif, dus kun je het weiland gewoon blijven gebruiken, je paarden zijn wel veilig, zolang je maar zorgt dat ze niet aan het zeil knabbelen. Want een paar kippen extra is geen probleem voor paarden, je moet alleen je hekwerk aanpassen aan de kippen en je weiland ziet er gedurende een jaar niet zo netjes uit. Maar, als je er kippen op zet, graven die wel echt de boel goed uit, zeker brandnetels enzo.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:56

liberia schreef:
Even aan de boer naast mij op de bank gevraagd: mengsel van 2.4D Dicamba met scheut MCPA en Roundup

Hetgeen, exclusief de Roundup, in kant en klaar concentraat te koop is onder de naam "Brabant Mixture". Conform gebruiksaanwijzing verdunnen en spuiten maar. Topspul! +:)+

tanjaatjuhh

Re: Sterk onkruid bestrijdings middel gezocht. Alles moet dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:57

ik zou die brandnetels afmaaien meenemen en drogen voor de paarden, zo gezond en lekker voor ze dan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:13

Ik snoei de braamstruiken altijd goed terug zodat ze niet over mijn draad heen groeien.
Ook haal ik regelmatig de braamstruiken met wortel en al uit de grond,ook hier groeien ze in de sloot.
Alles weg halen met de hand is niet te doen,dus snoeien en regelmatig wat eruit trekken is de enige optie voor mij.
Ik had mijn weiland eerst vol met Zuring en brandnetels staan.Door gewoon élke dag er wat uit te steken,staan er stukken minder in de wei nu.Het is veel werk,maar het helpt wel.
Ik heb foto's van het weiland mét al dat onkruid en zonder,je ziet echt een heel verschil.
Onkruid wat in bloei gaat,snoei ik meteen af.Zo krijgen ze niet de kans om uit te zaaien en worden ze vanzelf minder.