Opzegtermijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:46

vuurneon schreef:
kimberly1995 schreef:
Daarom zou ik geen opzegtermijn doen, want ik wil gelijk weg. Dat bedoel ik. En dan ga ik dus niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan/wil maken, door die opzegtermijn.

Juist door deze redenatie vind ik een opzegtermijn hartstikke normaal; als pensionhouder blijf je wel mooi achter met plotseling een lege stal én opeens een daling in de inkomsten. Werkt ook de andere kant op; de stalhouder kan je paard zo op straat gooien (bij wijze van) ipv dat je nog een maand hebt om een andere stalling te zoeken.

Denk dat je het inderdaad van die kant moet bekijken! Opzegtermijn is heel normaal.. En het is aan jezelf om daarna nog gebruik te maken van de stalling ja of nee.. Ik snap best dat je dan direct weg zou willen als dit mogelijk is maar dan idd het verlies maar voor lief nemen..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:47

Ik wil nu alleen wel vragen of het wat meer over het onderwerp kan gaan, ipv of het redelijk van mij is of niet. :) Er zijn verschillende meningen en niet één mening is de goede. In een discussie hoor je elkaar te overtuigen, niet persoonlijk 'aan te vallen', toch?

vuurneon

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:49

Wat mij betreft is dit ook geen discussie waard;
Het is gewoon normaal om met een opzegtermijn te werken; of het nou gaat om paardenstalling, caravanstalling of zelfs werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:51

kimberly1995 schreef:
Kentaro schreef:
Keer het eens om! Stel je voor dat je stalhouder de dag van te voren zegt dat je de volgende dag weg moet zijn!!

Tja, dat is altijd mogelijk. En als diegene dat zegt, zou ik daar ook genoegen mee nemen.

Heb jij dan altijd een plaats waar je meteen terecht kan ofzo?

Ik heb eerst bij iemand gestaan en daar hadden we 3 maanden afgesproken, toen ik aangaf dat ik wilde vertrekken kon dit meteen en heb ik die maanden niet eens moeten betalen. Dus het ligt er ook nog eens aan hoe je met die persoon opschiet lijkt mij. De stal waar ik nu sta heb ik ook al mensen zien vertrekken, er zijn zelfs mensen die het overige stalgeld van die maand terugkregen ..

Maar moesten ze mij vandaag zeggen dat ik kan vertrekken dan ben ik heel blij met een extra maand hoor, ik kan niet zomaar de paardjes pakken en ergens anders neerzetten.. als je dat wel kan is dat super natuurlijk ..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:53

Ik vind het ook niet netjes. Maar waarom maak je je er druk om als het toch niet voor jou geldt?

Ik vind een opzegtermijn ook normaal. Zeker 1 maand. Dat geeft de ander de mogelijkheid een nieuwe huurder te zoeken.

Ik heb geen gekke dingen gemerkt nadat ik huur opzei. Ik ben wel een keer eerder vertrokken, maar wel gewoon betaald. En dat was dan alleen omdat de andere stal toevallig eerder vrij kwam, degene die mij reedt ook kon en ik graag snel weg wilde. Mijn pony heeft gewoon netjes voer, strooisel en weidegang gekregen. Daarnaast, stel je voor dat jouw paad verwaarloost wordt en er komt een kijker... dan snijdt de pensionhouder zichzelf in de vingers. Gekke verhalen over verwaarlozen van mijn paard de rondte, vind een eigenaar ook niet fijn. Dus ja, het zal gebeuren, maar echt lang niet overal.

Overigens is mijn ervaring dat als je op een goede manier weggaat er vaak niet moeilijk wordt gedaan over een opzegtermijn. Ik heb zelfs een keer geld teruggehad. Zo van, jij gaat eerder weg. Hier, heb je een deel geld terug. Je hebt altijd netjes betaald, nette klant geweest, dus krijg jij en meevallertje.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:54

wil je nu alleen maar naar de mond gepraat worden
of mag een ander hier ook een eigen mening over hebben
wat jij vind hoeft een ander niet te vinden
dus wat wil je nu horen dan
dat jij je zin mag doordrammen

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:55

[***] schreef:
kimberly1995 schreef:

Heb jij dan altijd een plaats waar je meteen terecht kan ofzo?

Ik heb eerst bij iemand gestaan en daar hadden we 3 maanden afgesproken, toen ik aangaf dat ik wilde vertrekken kon dit meteen en heb ik die maanden niet eens moeten betalen. Dus het ligt er ook nog eens aan hoe je met die persoon opschiet lijkt mij. De stal waar ik nu sta heb ik ook al mensen zien vertrekken, er zijn zelfs mensen die het overige stalgeld van die maand terugkregen ..

Maar moesten ze mij vandaag zeggen dat ik kan vertrekken dan ben ik heel blij met een extra maand hoor, ik kan niet zomaar de paardjes pakken en ergens anders neerzetten.. als je dat wel kan is dat super natuurlijk ..

Tuurlijk niet, maar als de staleigenaar dit aan mij vraagt hebt ik dit toch gewoon te doen? Ik kan natuurlijk proberen om uitstel te vragen of iets te regelen, maar als deze persoon er op staat, vind ik dat ik er genoegen mee moet nemen. :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:56

Maar waarom kun je er dan geen genoegen meenemen als een stalhouder een opzegtermijn hanteert?

Edit: ik zou er namelijk WEL een groot probleem mee hebben als ik van de ene op de andere dag moest vertrekken.
Gelukkig zal dit niet gebeuren, omdat wij een contract met elkaar gesloten hebben waar een opzegtermijn instaat.
Zoals naar ik begreep ook wettelijk van toepassing is.
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 06-03-13 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:56

lady62 schreef:
wil je nu alleen maar naar de mond gepraat worden
of mag een ander hier ook een eigen mening over hebben
wat jij vind hoeft een ander niet te vinden
dus wat wil je nu horen dan
dat jij je zin mag doordrammen

Zou je ook eventjes gewoon rustig en netjes kunnen reageren? Dankjewel. Ik vraag alleen om niet iemand persoonlijk aan te vallen, wat heeft dat te maken met een mening over het onderwerp? :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:57

Rumpleteaser schreef:
Maar waarom kun je er dan geen genoegen meenemen als een stalhouder een opzegtermijn hanteert?

Wil ik best antwoord op geven, maar liever per pb als je het niet erg vind, i.v.m. bovenstaande. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:57

Lijkt me dat je dit nog nooit meegemaakt hebt .. of dat het je niet uitmaakt waar je paard terecht komt, kan natuurlijk ook ... Ik snap werkelijk waar niet dat mensen zomaar van de ene op de andere dag zouden kunnen vertrekken .. Nu heb ik ook 2 pony's en ben ik erg kieskeurig op waar ze terecht komen (24/7 buiten met schuilstal .. liever niet op stal, ook niet 's nachts) dus dat is misschien ook het probleem hier .. maar ik zou niet zomaar een dag later een plaats hebben waar ze terecht kunnen hoor, en ik zou dan héél blij zijn als ik op die maand zou kunnen terugvallen...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:59

kimberly1995 schreef:
Rumpleteaser schreef:

Wil ik best antwoord op geven, maar liever per pb als je het niet erg vind, i.v.m. bovenstaande. :)

Nee, dat hoeft niet hoor. Ik vind het gewoon een beetje met twee maten meten.
De ene regel kan wel en de andere regel kan niet. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Om terug te komen op je vraag: ik vind het dus niet meer dan normaal :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 15:00

[***] schreef:
Lijkt me dat je dit nog nooit meegemaakt hebt .. of dat het je niet uitmaakt waar je paard terecht komt, kan natuurlijk ook ... Ik snap werkelijk waar niet dat mensen zomaar van de ene op de andere dag zouden kunnen vertrekken .. Nu heb ik ook 2 pony's en ben ik erg kieskeurig op waar ze terecht komen (24/7 buiten met schuilstal .. liever niet op stal, ook niet 's nachts) dus dat is misschien ook het probleem hier .. maar ik zou niet zomaar een dag later een plaats hebben waar ze terecht kunnen hoor, en ik zou dan héél blij zijn als ik op die maand zou kunnen terugvallen...

Heb ik idd nog nooit meegemaakt en hoop ik ook niet mee te maken, maar het gaat om het idee. Als de stalhouder er op staat, wat heb ik er dan nog op in te brengen? Dan zou ik toch moeten roeien met de riemen die ik heb? :)

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:02

Mensen die van de ene op de andere dag met hun paard(en) vertrekken, zijn daar weldegelijk al langer mee bezig
Stallen staan vaak al vol, niemand zet z'n paard maar op een willekeurig plekje neer, diegene is dus weldegelijk al een poosje op zoek naar een andere stal.

En juist daarom is het niet netjes om dan op het laatste moment op je huidige stal te vertellen dat je de volgende dag vertrekt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 15:06

MirandaDvG schreef:
Mensen die van de ene op de andere dag met hun paard(en) vertrekken, zijn daar weldegelijk al langer mee bezig
Stallen staan vaak al vol, niemand zet z'n paard maar op een willekeurig plekje neer, diegene is dus weldegelijk al een poosje op zoek naar een andere stal.

En juist daarom is het niet netjes om dan op het laatste moment op je huidige stal te vertellen dat je de volgende dag vertrekt

Volgende dag is inderdaad wel een beetje crue.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:06

dat komt omdat je al besloten hebt
en nu kom je met een vraag wat andere er van vinden
die krijg je en daar geef je alleen maar commentaar op
je moet eens weten hoe vervelend het is voor een verhuurder als je hier steeds tegenaan loopt
iedereen moet zich toch gewoon aan regels houden
dat werkt van twee kanten
dit is verder niet aanvallend bedoeld
het stond er inderdaad wat hard

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 15:10

lady62 schreef:
je moet eens weten hoe vervelend het is voor een verhuurder als je hier steeds tegenaan loopt

Ik geef er commentaar op, omdat mijn mening als 'niet redelijk' word gezien enzo. Dat is geen discussie voeren, dat is gewoon aanvallen. Bij een discussie laat je een ander in de waarde, maar probeer je elkander te overtuigen. Dan is het toch niet zo raar, dat ik ergens op in ga, als er tegen mij gepraat word of gepraat word over iets dat ik gezegd heb?

En als er regels zijn, hoor je je daar aan te houden ja. Maar blijkbaar heb ik nog nooit met die regels te maken gehad. Bij mij is er nooit iets gezegd over een contract, opzegtermijn of iets in die richting. Als daar niet over gesproken word, dan ga ik daar toch ook niet vanuit?

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:11

MirandaDvG schreef:

hier ben ik het niet mee eens.
Ik heb op donderdag besloten dat ik een andere plek ging zoeken voor mijn pony
zelfde dag plek gevonden zaterdag gelijk vertrokken.
en het is geen willekeurig plekje.

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:11

Bij menig huurovereenkomst (zoals het huren van een box etc), geld over het algemeen een opzegtermijn, soms van 1, soms van 2 maanden. Ik heb een tijdje een pension gehad en hier deed ik dat niet. Men moet zich vrij voelen om te kunnen gaan. Echter had ik de regel dat als je halverwege de maand weg ging, dat je dan niet je al betaalde geld voor die maand terug kreeg. Dus als mensen gewoon de 30e van de maand oid weggingen, was er geen probleem.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 15:15

Toralone schreef:
Bij menig huurovereenkomst (zoals het huren van een box etc), geld over het algemeen een opzegtermijn, soms van 1, soms van 2 maanden. Ik heb een tijdje een pension gehad en hier deed ik dat niet. Men moet zich vrij voelen om te kunnen gaan. Echter had ik de regel dat als je halverwege de maand weg ging, dat je dan niet je al betaalde geld voor die maand terug kreeg. Dus als mensen gewoon de 30e van de maand oid weggingen, was er geen probleem.

Nou, dat is fijn zeg!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 15:16

miepmiep1 schreef:
MirandaDvG schreef:

hier ben ik het niet mee eens.
Ik heb op donderdag besloten dat ik een andere plek ging zoeken voor mijn pony
zelfde dag plek gevonden zaterdag gelijk vertrokken.
en het is geen willekeurig plekje.

Dat is dan toch ook niet willekeurig? Je hebt er toch over nagedacht en je voelde je er prettig bij?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:20

kimberly1995 schreef:
lady62 schreef:

Ik geef er commentaar op, omdat mijn mening als 'niet redelijk' word gezien enzo. Dat is geen discussie voeren, dat is gewoon aanvallen. Bij een discussie laat je een ander in de waarde, maar probeer je elkander te overtuigen. Dan is het toch niet zo raar, dat ik ergens op in ga, als er tegen mij gepraat word of gepraat word over iets dat ik gezegd heb?

En als er regels zijn, hoor je je daar aan te houden ja. Maar blijkbaar heb ik nog nooit met die regels te maken gehad. Bij mij is er nooit iets gezegd over een contract, opzegtermijn of iets in die richting. Als daar niet over gesproken word, dan ga ik daar toch ook niet vanuit?

Ja maar dat jou mening als niet redelijk word gezien is weer de mening van een ander..
Als je om de mening van een ander vraagt in wat voor situatie dan ook kun je dat denk ik verwachten.. E als je het niet hebben kunt of horen wil moet je die mening niet gaan vragen als het voor jezelf al zo duidelijk is als wat..

En nogmaals bekijk het eens van de andere kant.. Nee er staat misschien niet de volgende dag een nieuwe klant.. Maar een maand.. Vind het een beetje egoïstisch..

Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen :x

GDG

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:28

Als het voor jou niet geldt, op de plekken waar jij staat... waar maak je je dan druk over???

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:28

Ja klopt ging mij er om dat het niet zo hoeft tezijn dat je al een poosje opzoek bent.
En dat als je snel een plek vind het niet willekeurig hoeft tezijn.
Op deze stal had ik het geluk dat er iemand weg ging en ik haar stal kon krijgen.
Waarom ik zo snel weg ben gegaan die donderdag was de laatste druppel die kon overlopen toen ik vertelde dat ik weg ging nog niet eens welke dag ben ik als stront behandelt deur werd op slot gedraaid zo dat ik niet eens bij mijn eigen pony kon.
Heb dus op zaterdag mijn pony gepakt en weg gegaan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:51

Heel normaal. Dat je nog een maand moet betalen wil niet zeggen dat je ook moet blijven staan. Dat beslis jezelf. Maar ik denk dat je het als klant ook niet prettig vind om vandaag te horen dat je morgen je paard kan op halen dat is eigenlijk hetzelfde je wil het ook op tijd weten en dat is voor de pensionhouder ook zo. Hij loopt inkomsten mis als je vertrekt.