verveling tegen gaan zonder bal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:45

Ohhhh....mijn paarden staan wel vanaf 5 uur 's avonds tot 9 uur 's morgens binnen. De hele dag lopen ze verder zeer relaxed buiten. Ze krijgen zowel binnen als buiten eten, maar zijn heel erg blij als ze ' s avonds naar binnen mogen. En als het regent krijg ik ze 's morgens met moeite naar buiten, met mooi weer is dat een ander verhaal natuurlijk. Ben ik nu een dierenbeul? Zijn we hier nu niet een beetje aan het overdrijven?
Als speelgoed in de stal zijn inderdaad wilgentakken of takken van fruitbomen een heel goed idee. Een plak stro in de box vinden ze ook vaak lekker...hebben ze wat te knabbelen als hun portie hooi voor de nacht op is. Overigens staan mijn paarden gewoon te slapen in hun box. Ze zijn tevreden, ondanks wat anderen hierover beweren.

Juangi

Re: verveling tegen gaan zonder bal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:48

Wat een moraalridders weer omdat een paard snachts op stal staat zeg. Sjonge jonge jonge... :n Wees blij dat hij nog naar buiten gaat...

Ik zou persoonlijk gaan kijken naar wilgentakken, vinden ze altijd errug lekker! Of een boomstronk met gaten vullen met wat stroop zodat ze het eruit moeten lukken. Verder een fles ophangen met bix erin en kleine gaatjes zodat er zo nu en dan wat bix uit valt (kan ook met rozijntjes bijvoorbeeld).

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 20:52

ik vind het allemaal ook eg overdreven, paard heeft het toch goed hier? had alleen vaker het idee dat hij zich verveelde dus vandaar t vraagje ;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:54

Ja, een paard kan heus wel binnenstaan hoor, en als jij hem gewoon goed verzorgt, is het prima. Ik heb alleen het idee dat hij eenzaam is, en z'n bandietje die alles wil uitproberen :)) Als de DA weer een keer langskomt ofzo, kun je dan niet iets vragen? Want hij/zij komt heus nog wel van dat soort paarden tegen.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:00

Jeetje wat een ragetopic :') valt me reuze mee hoe lang je paard op stal staat! Helaas kunnen niet alle paarden 24/7 in een fantastische grote wei met een ontzettende mooie schuilstal staan, waar ze alles kunnen vinden wat ze zoeken.
Als we zo gaan kijken, zou niemand paarden mogen houden :')

Maar even on topic! Mijn verzorgpaardje verveelde zich ook in stal (die staat ook 's nachts binnen), maar dat was vrijwel verholpen nadat ze een liksteen en meer hooi kreeg. Ook werd ze blijer nadat ze een andere buurvrouw kreeg. Die bracht wat meer leven in de brouwerij.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:12

Ik denk dat TS het prima voor elkaar heeft. Paarden krijgen ook nog eens een paddock erbij en kunnen dus volgende winter zelf beslissen waar ze staan.
Helemaal bezweet met -20 zou ik als voorstander van 24/7 ook niet zo snel doen hoor. Mijn paard staat s'winter ook vaak even op stal om enigzins opte drogen voor hij weer naar buiten gaat.
Maar over het algemeen is 1 a 2 uurtjes wel genoeg dan is de ondervacht droog en kunnen ze rustig naar buiten.

Voor TS adviseer ik zo'n slowfeeder net, lekker vol douwen en dan komen ze de nacht wel door hoor.
Ik weet niet hoe je paarden gestalt staan maar als ze thuis staan is het een idee om de boxen half open te maken zodat ze meer samen kunnen zijn/kunnen schoffie krabbelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:44

En idd...beren en wolven...
Genoeg tips gehad volgens mij om weer even verder te kunnen.
Mijn eigen tip ga ik ook bij mezelf toepassen .( wilgentakken) :D
Door dit topic op het idee gekomen zelf ook weer eens wat extras te doen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:43

Het paard verveelt zich, maar volgens bokt heeft hij het helemaal prima. Juist ja...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:00

riannezweeds schreef:
ik vind het allemaal ook eg overdreven, paard heeft het toch goed hier? had alleen vaker het idee dat hij zich verveelde dus vandaar t vraagje ;)

Ik herhaal nog eens mijn vraag (deze is niet aanvallend bedoeld)
Waaruit leid jij uit af dat je paard zich verveeld?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:04

riannezweeds schreef:
ooh das n goed idee! nog nier aangedacht! haha met biks dr in dan? is wel een goeie oplossing!

Geen idee :+ De flessen die ik altijd zag hangen, waren altijd leeg :D Maar je kunt er best biks in doen lijkt me :D

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:14

Ik vind 14 uur buiten staan best veel en dus al heel fijn voor het paard. Omdat nog langer buitenstaan dus niet altijd een optie is vind ik een andere oplossing dan buiten staan niet gek. Voor de afwisseling af en toe wilgentakken vind ik een goeie!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:20

lekker veel hooi! vriendin van mij heeft een groot flostouw ( voor een hond ) aan een halstertouw gehangen! maar die heeft een jong paard en vind alles grappig!
wilgetakjes ook een optie!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:20

Miss Malfoy: Hoe zeer ik je missie ook waardeer,en hoezeer ik ook begrip heb voor daar waar mogelijk 24/7 , pas je er wel voor op om geen Don Quichotte te worden? Paard van TS komt gewoon hele dagen buiten joh!

En ontopic voor TS:
In deze kou kun je gewoon echt onbeperkt hooi voeren ( mooi grof stengelig hooi). Goed tegen de verveling én je paard blijft er lekker warm bij!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:18

hooi of stro in slowfeeder netten?
twee slowfeeder netten over ekaar heen?

Ik doe wel eens bij mijn groninger het net aan de buitenkant van de tralies van de stal, dan doet ze er nog langer mee, want moet ze écht pielen om het eruit te krijgen.

Voerbal, kan ook nog. Liksteen aan zo'n touw, al doen ze daar hier helemaal niks mee. En hoe merk je dat hij zich verveelt?

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 11:43

sorry had over de vraag heen gelezen senna21, hij staat vaak te rommele aan de deuren, sloopt drinkbak altijd van de muur, en dat soort stomme dingen, had t aan de dierenarts gevraagd en die zei dat ie zich waarschijnlijk verveelde :p bedankt voor alle opties en ideetjes jongens!!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:52

Jezus, wat een gezeur allemaal. Een paard gaat niet dood van 10 uur op stal staan. Er zijn zelfs paarden die niet eens 14 uur per dag buiten willen staan, die liever naar binnen lijken te gaan, dan buiten te blijven staan. Zullen we ze dan maar verplicht buiten zetten? Er is hier niemand die kan zeggen dat een paard het wel/niet fijn vind om buiten te staan en dat is per paard verschillend.

Een paardeneigenaar moet gewoon doen waar hij/zij bij denkt het beste te doen voor zijn/haar paard en er is niemand die daar over kan oordelen. Dat een ander iets doet, wilt niet zeggen dat dat goed of fout is. Dat een paard niet 24/7 op een stal hoort is één ding, maar een paard hoeft ook niet per se 24/7 buiten te staan met -20. Belachelijk gedrag hier.

Ik zou een slowfeeder inderdaad aan kunnen bevelen. Liksteen kun je ook doen. Voor de rest zou ik even kijken wat voor gedrag hij vertoond.

edit: Of zullen we allemaal naar Zweden gaan op dit moment, onze kleren thuis laten en daar naakt gaan staan? Aangezien wij van vroeger uit ook behoren te bewegen en buiten horen te zijn, zélfs bij -20. Kijken of mensen dan naar binnen willen of niet liever buiten blijven. Waarom kunnen wij wel evolueren en kan een paard niet 10 uurtjes per nacht op een stal staan?
Laatst bijgewerkt door kimberly1995 op 06-03-13 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:52

Staat je paard op eigen terrein? En hoeveel paarden staan er? Je zou eens na kunnen denken over een loopstal (door de boxwanden eruit te halen), waar je je paarden samen in zet. Dan zal hij zich waarschijnlijk minder vervelen omdat ie ook echt interactie kan hebben het andere paard (of paarden?) en een beetje kan rondlopen. Eventueel met een uitloop eraan, maar jij wil je paard echt binnen hebben begrijp ik dus dat is dan geen optie.
Verder raad ik je in ieder geval een slowfeeder aan, zodat hij vrijwel de hele stalperiode de mogelijkheid heeft om te eten.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:58

Wilgentakken zijn ook goed voor paarden.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 12:30

NiFallor schreef:
Staat je paard op eigen terrein? En hoeveel paarden staan er? Je zou eens na kunnen denken over een loopstal (door de boxwanden eruit te halen), waar je je paarden samen in zet. Dan zal hij zich waarschijnlijk minder vervelen omdat ie ook echt interactie kan hebben het andere paard (of paarden?) en een beetje kan rondlopen. Eventueel met een uitloop eraan, maar jij wil je paard echt binnen hebben begrijp ik dus dat is dan geen optie.
Verder raad ik je in ieder geval een slowfeeder aan, zodat hij vrijwel de hele stalperiode de mogelijkheid heeft om te eten.

paard staat nu nog niet thuis, komt ie van de zomer pas, nu staat hij bij de buren met 2 andere paarden, hebben zelf stallen gemaakt dus geen tralies en deuren die we eruit kunnen halen, wel hebben we bij de deuren geen bovenkant dus kan hij zn buuf aanraken met de neuzen en hals ma verder ook niet haha, hij staat langs n hele drukke merrie en trekt zich er niks van aan, als ik m langs de ruin zet erg rustig is hij erg druk dus zet m nu gewoon langs de merrie waar hij de stal heel laat ;)