Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kazoo schreef:De prijs hangt toch ook af van het stalgeld per maand? Betaalt de eigenaar veel stalgeld, dan is een wat hogere bijdrage voor bijrijden ook redelijk, lijkt me.
Idra schreef:Ik heb vanaf volgende maand ook een bijrijder, maar dit puur om financiële redenen, zodat ik het stalgeld kan blijven betalen. Hij betaalt dan gewoon de helft om 3 dagen per week te rijden, en dat is: 138 EUR.
Ik heb op zich voldoende tijd voor mijn paard, maar geen geld, dus moet mijn bijrijder betalen, simpel...

Alane schreef:Bekijk het is anders:
De eigenaresse komt extra naar stal om haar les te geven, nu weet ik niet hoever ze moet rijden om op stal te komen...
Verder die ene avond les gaat weer ten koste van haar (=eigenaresse) eigen rijtijd......
Even "een stel dat" vraagje:
Stel dat je nu toestemming krijgt om lid te worden van een rijvereniging om daar eens per week te lessen met haar paard a 10 euro per maand en je moet er ook nog eens 10 km (samen heen en terug) voor rijden...
Dan vind ik, mits de lessen aankomen (=dat je er veel van leert), die 10 euro per week (lestijd + km vergoeding) en je het geld kunt en wilt missen, een goede oplossing...
Als je twijfelt... vraag een soort overgangsregeling, bijv. 2 weken lang een les, om te kijken of het je bevalt, anders kun je nog kiezen of een ander paard zoeken of doorgaan of met haar afspreken om bijv. eens per 2 weken een les bij de stal eigenaresse te nemen. Want ik vindt wel dat je als bijrijder ook eisen mag stellen, wel in verhouding dan.
Tessebes schreef:Ik betaal nu 35 euro voor 1x buitenrijden en 1x longeren/wandelen/staprit. Die verhoging begrijp ik in principe wel, ze moet wel iedere keer speciaal voor mij naar stal komen.
Tessebes schreef:werd. Nu stond er dat misschien 2x per maand lessen ook wel voldoende was voor 50 euro. Tja... als ze nu al een beetje aan het terugkrabbelen is, dan vraag ik me af wat er in de toekomst van terecht komt.
Kijk ik nu te zwart of zit er wel wat in mijn gedachtegang?
IlsjePilsje schreef:Even helemaal het tegenovergestelde... gisteren heeft mijn bijrijdster gelest en heb ik de les voor haar betaald......
Maar even on-topic. Ik krijgt nu nog meer het idee dat ze alleen maar geld van je wil zien en niet met je meedenkt.
Lekker iets anders zoeken zou ik zeggen....

Trixy"]
[quote="Tessebes schreef:Ik betaal nu 35 euro voor 1x buitenrijden en 1x longeren/wandelen/staprit. Die verhoging begrijp ik in principe wel, ze moet wel iedere keer speciaal voor mij naar stal komen.
Tessebes"]
35 euro voor een priveles??? Snap even niet hoe je daar aan komt.
Ik betaal nu 35 euro. Ik ga 50 euro betalen voor 2x les per maand. Dat is dus 50-35=15/2=7,50 per les.
Als ik 75 zou moeten betalen voor iedere week les, dan komt dat neer op 75-35=40x12=480/52=9,23 per les.
Nogmaals, het gaat me eigenlijk niet zo om het geld. Hier is paardrijden gewoon duur, dus aan betalen voor bijrijder zal ik moeten geloven.
[/quote]
[quote="Tessebes schreef:Ze wil dit ik een soort symbolisch bedrag betaal, voor het beslag en zo. Heb ik opzich geen problemen mee hoor.
was vergeten een en ander om te rekenen geloof ik
en dat scheelt idd een heel stuk! Maar dan nog, voor een symbolisch bedrag vind ik het nog steeds een aardig bedragje!