wie gebruikt een infrarood massage apparaat...........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:53

M_D_H schreef:
Volgens mij zit je dan in het verkeerde topic snorkel1986

mischien wel maar dat ding masseerd eigelijk ook een beetje daar om kwam ik hiet eens snuffelen na ideeen

Tiahastrona

Re: wie gebruikt een infrarood massage apparaat...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:01

Ik heb vroeger voor iemand gereden die rode lampen boven de poetsplaats had hangen. Ik vond ze erg fijn tijdens het poetsen, paarden stonden wel altijd lekker te doezelen. Met rijden merkte ik er niet veel van, behalve dat ze relaxed waren en zich daardoor misschien makkelijker lieten bewerken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:21

Geen idee welke we hadden! Zal het vd week even aan mijn vriendin vragen. Wellicht dat zij het nog weet

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 23:53

Ja vraag eens aub,dan kan ik eens rond neuzen op het internet.
Als je bij een paard met KS toch resultaat merkt dan moet het toch wel een positief iets zijn.
Ik weet ook niet hoe hard zoiets trilt en hoe warm zo'n lampje is,zal eens neuzen bij Mediamarkt daar mag ik vast zoiets uitproberen in de winkel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 06:38

Je kan het trillen afstellen. Hij stond bij ons vrij hard. Op mijn bovenbeen deed dat echt zeer

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 11:35

Ja ik hoop ook dat het flink trilt hahaha anders krijgt ze volgens mij enkel jeuk ervan hihi
Dat is ook wat M_D_H zei,het moet wel flinke inwerking hebben op die dikke spieren van een paard/pony.
Ben zelf echt benieuwd naar de werking en welk merk jullie toen hadden gebruikt bij het cushing paardje.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:05

Geen cushing, kissing spines ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 12:12

benangelique schreef:
Geen cushing, kissing spines ;)

Och ik }:0 }:0 }:0 hoe kom ik nu op cushing??????????? 8)7
Ik bedoelde ook kissing spines hihi sorry voor de vergissing!!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:46

Hij is van het merk medisana!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:46

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:48

Hier ook iemand die dagelijks een infrarood massage apparaat gebruikt :j
Paard wat ik rij heeft erg veel last van haar MRI gewricht in de rug, nu masseren we het dagelijks en de fysiotherapeut ziet echt duidelijk een verbetering. Alles zit niet meer zo vast en ze heeft minder pijn. Echt een aanrader dus :)
Ik gebruik het apparaat uit de bovenstaande link!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:06

Ik heb dezelfde als jij benangelique,l ook op aanraden van dap bodegraven, de osteopaat toendertijd gebruikte deze. Mijn paard vond hem heerlijk , hij werd er lekker los van in zijn spieren. Wel uit kijken op botgedeelten dit voelt niet lekker voor ze. Mijn vorige paard had die bolletjes het liefst in zijn oren :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:09

Op het bot maakt ie ook een heel raar geluid dus dat heb je zo door gelukkig! Paard vond het idd heerlijk. Ging er ook echt klaar voor staan.

Ik ben zeker wel een luchtig type maar je post niets en dan zo'n opmerking ertussen. Dat begrijp ik niet. Hou dan gewoon je mond

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 01:48

Moderatoropmerking:
Dit topic staat op het tabblad Informatief. Hierbij dan ook het verzoek om alleen te reageren als je een toevoeging kan plaatsen in het topic. Bedankt alvast.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:50

Dankjewel voor het navragen!!
Nu heb ik gisteren via mp eentje voor 5 euro op de kop getikt hihi gewoon om eens uit te testen.
Deze is het voor nu geworden: http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... =mympBuyer

Ben reuze benieuwd,als je zo'n apparaat onder de buik houd geeft dat dan het reflex bij het paard om de buik aan te spannen en de rug te bollen?Dat zijn namelijk oefeningen die ik met mn beestje moet doen.En achter bij de bilspieren "uitdagen" zodat ze dr bekken eronder zet.(zeg ik dat zo goed?)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:45

Die oefeningen deed ik met mijn nagels :+ Door deze over de huid te strijken. Heb het apparaat er nooit op uitgeprobeerd

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 16:46

Nou bij de mijne heb je geen nagels meer over om een reaktie te krijgen :o hahahaha
Ik moet al echt met een manenkammetje of hoevenkrabber eronderdoor strijken wil ik een reaktie krijgen.
Ze laat d'r oren horizontaal hangen en kijkt dan helemaal verlekkerd als ik het met de nagels probeer :') hahahaha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:01

Ik heb al een paar jaar deze
http://www.thuistesters.nl/medisana-itm ... -infrarood
en mijn paarden vinden het heerlijk. Die gaan er echt voor staan met een lekkere hanglip en ditto oren :D
Ik ben er aan gekomen via een paardenfysio die hem ook gebruikte, dus ik heb precies dezelfde gekocht.

Hij is heel goed in te stellen en je moet idd niet op de benige delen komen. Hij is ook echt voor de spieren tenslotte.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 20:09

Dus ook die van Medisana!
Hmmm ik wacht even af wat het dingetje doet die ik gekocht heb via mp (moet nog arriveren)
Maar anders kan ik de Medisana ook nog gaan proberen.
Wat grappig dat een Paardenfysio het ook gebruikt,zo slecht was mijn idee dus echt niet.

En nee tuurlijk moet je zoiets niet over de botjes rammelen,dat doet zeer.Het is de bedoeling dat men het op het vlezige gedeelte gebruikt das bij de mens ook zo.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 20:07

Ik heb het apparaat inmiddels thuis en op onszelf uitgeprobeerd en het is me toch lekkerrrrrr :D hahahahaha
Serieus wat een fijn ding en dan heb ik geneens iets van Medisana,maar gewoon een merkje zeg maar.
Ga em morgen op de pony uittesten := ,het infraroodlampje word ook heerlijk warm en het trillen doet dat ding ook behoorlijk. :wow:

Ik heb er 5 aparte opzetstukken bij,eentje met een dop/punt en die is echt super!Dat voel je door alle spieren heen gaan zeg.
Dus eens zien of dat bij de spierbundels van mn horse ook werkt,zal natuurlijk wel ietsje langer dat ding erop moeten houden voor echte goede inwerking maar op de mens vind ik het echt een weldaad!!! +:)+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:31

Met die doppunten heb je natuurlijk geen werking meer van je infrarood :) en het werkt alleen op de bovenliggende spieren in.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 22:30

Heb het toch net al uitgetest op mn pony en ze vond het zaaaaaaalig := hahahaha
Het is idd óf de infrarood gebruiken,óf met de doppunt.
Maar het gladde kopje werkt ook behoorlijk in hoor en dan de infrarood ook nog eens aan dan merk je wel wat.Wat het uiteindelijk écht precies doet weet ik niet,het zal niet die inwerking hebben die een sportmasseur kan geven maar de pony vond het wel zalig :z .Bleef helemaal verlekkerd staan met dr hoofd laag.
Ze wou me ook terug kroelen toen ik de schouder/schoft deed :D hahaha goed teken toch?
En als je onder de buik door gaat dan geeft het genoeg reflex dat ze buikspieren aanspant en de rug doet opbollen.
Ik vind het best een leuk ding om mee te werken. :j