Wat voor type paard heb jij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor type paard heb jij?

Poll eindigt op

a) waterpaard
12 (13%)
b) Houtpaard
12 (13%)
c) aardepaard
26 (28%)
d) vuurpaard
34 (37%)
e) metaalpaard
7 (7%)

Totaal aantal stemmen: 91

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:51

6 voor hout en 6 voor vuur.

Het Houtpaard
de onvermoeibare, harde werker (dynamiek, agressief, temperament)
We noemen het houtpaard de onvermoeibare, harde werker, omdat dit paard een geweldige hoeveelheid energie bezit. Van ´s morgens vroeg tot ´s avonds laat wil hij knallen en het liefst bindt hij de strijd aan in een competitie. Het houtpaard neemt graag zelf de leiding. Het kan hem allemaal niet hard en hoog genoeg gaan en daarom moet dit paard tegen zichzelf beschermd worden. Door zijn impulsieve gedrag is hij zeer gevoelig voor blessures. Een houtpaard ziet er al vanaf jonge leeftijd gespierd en atletisch uit. Overvraag dit paard niet, want hij zal zelf niet aangeven dat het genoeg is. Een houtpaard wil gewoon altijd winnen en loopt zich liever dood dan op te geven. Hij kan absoluut niet tegen zijn verlies, dan raakt hij gefrustreerd.

Het Vuurpaard
De lieflijke, aanhankelijke aandachttrekker (showtype, levenslust)
Het vuurpaard wordt de lieflijke, aanhankelijke aandachttrekker genoemd vanwege haar bijzondere relatie met soortgenootjes en onszelf, de mens. Het is een speels gezelligheidsdier, dat er van houdt om bewonderd te worden en in het middelpunt van de belangstelling te staan. Wanneer je haar stal binnenkomt, word je meteen vrolijk begroet. En je kan natuurlijk niet voorbij lopen zonder eerst even uitgebreid geknuffeld te hebben. Een vuurpaard wil niets missen van wat er om haar heen gebeurt en heeft daardoor wel eens concentratiemoeilijkheden. Soms leidt dat tot schrikkerig of nerveus gedrag. Omdat dit knappe dier zichzelf graag midden in de schijnwerpers zet, is het bij uitstek geschikt voor shows en dressuur. Het is dol op applaus en hoe moeilijker de proef, hoe leuker het vuurpaard het vindt.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:04

Mijn paard is een echt metaal paard, en mijn vorige paard was een vuurpaard. Mijn pony kan ik nog niet echt plaatsen.....Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:08

Fitz is niet te bepalen en dat klopt wel aardig Haha!

nathalieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:28

ik deed de test en just having fun is een houtpaard (4) en waterpaard(4) (met wat vuur (3) )

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:35

Ik heb net voor de andere paarden ook de vragen even beantwoord.
Murphy was dus duidelijk een vuur- en houtpaard.
Nena is een vuur-.hout- en waterpaard
Nouska is een van alles wat paardje..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:02

6 voor hout, 5 voor vuur voor stiek en 5 voor hout en 5 voor vuur voor Gently. Hmmm, heb vurige houtwormen op stal....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:08

Lau en ik hebben die test een keer onafhankelijk van elkaar ingevuld voor Ameretto en er kwam bij ons allebei hetzelfde uit: Ret is een hout- en vuurpaard. Meer hout dan vuur trouwens, voor 'vuur' klopt alleen het laatste gedeelte (vanaf 'concentratieproblemen').

Onze vorige pony was een echt waterpaard en mijn oude schimmeltje een echt aardepaard. We hebben dus bijna alle varianten op stal gehad. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-11-03 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:10

Pfff op maandag een aardepaard, maar niet tussen 4 en 6 uur smiddags. Op dinsdag een vuurpaard, maar wel na 11 uur smorgens. Woensdags twijfelt ie nog tussen metaal en hout, waarbij hout meestal wint wat heel apart is. Op donderdag gooit ie alles bij elkaar en op vrijdag heeft ie een rustdag volgens zichzelf. Een waterpaard zal het nooit worden en dus rijden we bij regen binnen.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:14

Ik weet echt niet waar ik die vragen kan vinden hoor Verward Kan iemand mij misschien even de link geven waar je de vragen kan maken?? Want ik ben wel nieuwschierig wat mijn pony voor type is!!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:30

gam is met stip een aarde paardje... Haha!

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 09:06

Yetro is een vuur en aarde paard (voor zo ver je zo'n test kan doen bij een jaarling Lachen )

En Tizi is een water hout en vuur paard. (is een veulen dus zal wel niet kloppen hihi)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:06

Soraya is een aardepaard, met ook best veel karaktereigenschappen van een hout en een waterpaard. Haha!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:21

Taverno is een vuurpaard met een beetje eigenschappen van een houtpaard

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:39

mijn paard is zowel metaal als hout! Wat uitersten van elkaar zijn!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:41

Yorghos is een aardepaard volgens de test en daar kan ik me wel in vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:59

Tess is een aardepaard, en Novalee een waterpaard. Het klopt wel, dus ik ben het wel eens met de uitslag Lachen

[edit] Ik heb trouwens op aardepaard gestemd Lachen [/edit]

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:17

Ik heb die test een hele tijd geleden een keer gedaan. Dennis was van alles wat.
In mijn ogen is het echt gewoon een lekkere, goeiige dikzak, beetje (erg) flegmatiek en met een gouden karakter(en in het land dominant tegen ruinen en hengsten, lief tegen merries).

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:22

Water
2 vragen Water
Hout
5 vragen Hout
Vuur
5 vragen Vuur
Aarde
0 vragen Aarde
Metaal
0 vragen Metaal

Conclusie: patos is vooral vuur en hout, en n heel klein beetje water..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:44

Gillian is duidelijk een Aardepaard Schijnheilig

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:53

Ik geloof dat het Houtpaard 6 vragen was en Vuur 4 en de rest wat gerommel in de marge
Het klopt wel met zij karakter, maar ik ga die zooi niet voeren. Mij te commercieel, en ik geloof niet in de werking ervan.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:58

Water
5 vragen
Hout
4 vragen
Vuur
4 vragen
Aarde
2 vragen
Metaal
5 vragen

dus het meeste metaal & water, en dat klopt ook wel

al heeft ie ook wel flink wat agressie in zich zitten wat weer meer bij het hout paard hoort en hij houdt van aandacht en showen wat weer bij het Vuur-paard hoort, toch herken ik in metaal&water heel veel van hem
t is echt moeilijk om zn vertrouwen te winnen en echt contact met hem te hebben, hij lijtk soms echt contactgestoord, zeker voor het rijden is ie zo ongeinteresseerd als wat, na het rijde wil ie wel altijd even knuffelen
Het Waterpaard
De mooie, ingetogen eenling (angstig, wantrouwend, introvert)
Je kunt het waterpaard herkennen aan haar atletische, welgevormde lichaam en glanzende vacht en manen. Met haar doordringende ogen houdt ze haar omgeving goed in de gaten. Deze eenling is van nature wantrouwend en teruggetrokken. Eigenwijs als ze is, kun je alleen goed met haar werken als je haar in haar eigenwaarde laat. Onder de druk van een sterke ruiter wordt ze nerveus en angstig, maar ook de spanning bij een wedstrijd werkt verlammend op haar. Als ze de ruimte krijgt, kan ze laten zien wat ze kan. Wanneer je rustig en geduldig met haar omgaat, bereik je het meeste.

Het Metaalpaard
de ongecompliceerde, rustige volger (goede werker, ongeïnteresseerd, correct, recht door zee)
Een metaalpaard herken je aan zijn ongeïnteresseerde houding. Hij kent absoluut geen extremen. Wat je van hem vraagt doet hij goed, maar behandel hem wel eerlijk en oprecht. Van theater en show houdt dit paard niet. Zijn leus is: doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Chaotische situaties of grote spanning gaat hij het liefst uit de weg. Hij houdt van werken en kan snel leren wanneer de leerstof niet te moeilijk is of er teveel tegelijk wordt aangeboden. Je vergeet een metaalpaard al gauw, want hij geeft zelf niets aan. Toch is het belangrijk om met dit type in contact te blijven, anders sluit hij zich nog meer af voor zijn omgeving en krijg je er op den duur weinig contact meer mee.

het ongecompliceerde klopt niet, als er 1 paard gecompliceerd is, dan is hij het wel!maar hij sluit zich wel snel af, zeker als het de chaotisch wordt dan houdt ie t voor gezien

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:08

Lady is een aardepaard

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:18

Houtpaard, klopt ook wel.

Ze nhuod niet van verliezen, loopt graag voorop en heeft bijna onberperkende energie. Haha! Die gaat en gaat maar ze loopt zich echt dood als je dat van haar vraagt.
Het kan haar idd niet hard en hoog genoeg, alleen daanra is ze niet meer te stoppen doe ik de laaste tijd niet meer zo vaak dus. Scheve mond

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:29

Racer is een houtpaard, en dat klopt zeker weten

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:48

Jamy is volgens die test aarde paard, ben ik het ook wel mee eens. Lachen