Er zijn inderdaad stallen/manege's die ze nog hebben. Maar kom op, echt niet van deze tijd (En je zou er al helemaal niet moeten willen rijden/stallen)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tossielove schreef:NatasjavE, vroeger stonden onze pony's ook in een groepsstal, maar door de komst van mijn haflinger werd dat met voeren te moeilijk, omdat hij jan en allemal wegtrapt.
damien82 schreef:neeeeeeeee noooit doen je bent gek
dat je er alleen al over na durft te denken de voordelen zijn alleen maar voor jezelf de paarden hebben er geen enkel voordeel aan als je op deze manier wil bezuinigen dan ben je verkeert bezig
tis hard maar het is zo
paard in een stand nooit van ze lang zal ze leven niet
ben blij dat mijn paard een stal heeft van 3 bij 4 voor alleen snachts de rest hele dag lekker buiten en zomers 24/7 buiten
delerium schreef:Ik heb wel het idee dat standpaarden meer kudde-idee hebben dan paarden in een box. Niet alle stands zijn dusdanig krap dat ze bovenop elkaar staan, ik heb gevallen gezien waarbij het vooral een meerwaarde leek omdat ze gewoon konden liggen, ook languit. En konden kriebelen.
Persoonlijk zou ik het nog steeds niet doen, maar als ik heel eerlijk ben vraag ik me af of dat is omdat ik het zelf een rot-idee vindt of omdat het niet goed voor het paard is.
De ene stand is de andere niet, en het topsegment stand: het spijt me, maar ik heb daar eigenlijk niet zoveel moeite mee. Al heb ik liever 24/7 weidegang, zeker wel.
tossielove schreef:damien82 schreef:neeeeeeeee noooit doen je bent gek
dat je er alleen al over na durft te denken de voordelen zijn alleen maar voor jezelf de paarden hebben er geen enkel voordeel aan als je op deze manier wil bezuinigen dan ben je verkeert bezig
tis hard maar het is zo
paard in een stand nooit van ze lang zal ze leven niet
ben blij dat mijn paard een stal heeft van 3 bij 4 voor alleen snachts de rest hele dag lekker buiten en zomers 24/7 buiten
Sorry, maar ik vind mezelf niet gek. In mijn mening mag ik gewoon nadenken over zoiets. Ook heb ik niet gezegd dat ik wil bezuinigen, maar dat het een VOORDEEL is dat het minder strooisel kost. Jij mag stand dramatisch vinden dan, ben ik het niet mee eens, wel als de paarden er veeeeeel te lang staan, en weinig beweging krijgen.
tossielove schreef:Caira, slaat nergens op, want een paard staat of ligt van nature gewoon 's nachts, wat in een stand ook mogelijk is.
Edit, ik mag volgens vorige reacties mijn paard + stalling niet met andere vergelijken, dus jij zeker geen mensen met paarden.
tossielove schreef:Oke! Bedankt voor alle reactiesOm nog iemand zijn vragen te beantwoorden, De stands zijn van trekpaarden geweest, weet geen afmetingen. Hoe ik ze vast zou moeten zeggen, zou ik echt nog over moeten nadenken, rondom zijn ramen en voerbak is in dat geval recht voor hun neus.
Ik ken trouwens nog een paar stallen/manege waar paarden gewoon 24/7 heel de winter in een KLEINE stand staan, dus zo slecht zouden mijn paarden het nog helemaal niet hebben. Maar gelukkig heb ik er alleen nog maar over nagedacht, en laat ik ze nu gewoon lekker in hun box staan!
Edit, ik mag trouwens toch gewoon nadenken en vragen stellen, ik ken serieus ergere dingen hoor. Heb toch ook nog niks veranderd. En in een box staan is trouwens echt niet zielig hoor, als ze de hele dag buiten gelopen hebben.