Geen problemen, paard went snel en kon gelijk weer gereden worden zonder stress

1 oktober tot 1 april, lekker overwinteren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FriesWytske schreef:shalana1995 schreef:Hallo,
mijn paard staat op een luxe stal met binnenbak maar omdat het wat te duur word willen we haar op een stal zetten waar het wat minder luxe is zonder binnenbak.
in de zomer is dit geen probleem maar in de winter kun je niet veel rijden vanwege de vorst.
en omdat ze 20 jaar oud is wil ik haar wel actief en fit houden door haar zo vaak mogelijk te blijven rijden.
maar dat gaat moeilijk vanwege de vorst dus ik kan dan niet rijden in de buitenbak en het is ook geen geschikt paard om er in de winter buitenritten mee te maken.
nou had ik gedacht als we dan elke winter weer terug verhuizen naar de luxe stal met binnenbak dan kan ik lekker blijven rijden. maar mijn vraag is nu is het wel goed om een paard zo vaak te verhuizen??
Als de bak in de winter vlak is kun je volgens mij ook nog gewoon stappen en draven in een bevroren bak. Doen wij ook altijd. Of je kunt een buitenrit maken.
shalana1995 schreef:@ Dabo : ik heb 2 jaar op mijn huidige stal gestaan. ik ben al wel eerder verhuist met haar. maar ik vond het nooit leuk vooral de eerste week was niet leuk. want alles moet wennen,alles is anders.
xSlvna schreef:2 van de 52 weken stress per jaar, niet zo een ramp toch?
moi22 schreef:xSlvna schreef:2 van de 52 weken stress per jaar, niet zo een ramp toch?
Wie zegt dat t 2 weken stress is? Die van mij gaat nog mee naar meerdaagse concoursen ed waar ik hem ook stal als dat uitkomt. Zo lang er maar eten en paarden zijn vindt ie t wel best. De enige keer dat ik iets van stress gemerkt heb was toen ik m met een concours als eerste in een lege stal zette. Toen heeft hij even gehinnikt maar toen het volgende paard kwam was dat meteen over. Voor zo'n paard als die van mij is 2x per jaar verhuizen echt geen ramp.
Elan_GV schreef:shalana1995 schreef:@ Dabo : ik heb 2 jaar op mijn huidige stal gestaan. ik ben al wel eerder verhuist met haar. maar ik vond het nooit leuk vooral de eerste week was niet leuk. want alles moet wennen,alles is anders.
Die stress zou ik niet elk jaar 2x willen.. het is prima te doen met alleen een buitenbak en kun je dan niet met haar buiten rijden op zulke dagen? Of desnoods gaan wandelen als het je écht om het niet stilzetten gaat.