egoistisch?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia02

Re: egoistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 23:14

Ik weet inderdaad dat er ook eens in de zoveel weken een hoefsmid bij moet komen, daar maak ik me niet zoveel zorgen over.
Uiteraard begrijp ik dat een bijrijder niet mee wilt betalen aan alle kosten. Maar zeg 50 euro in de maand vind ik niet heel veel. Dat betaal ik zelf ook voor mijn verzorgpony.

Wat betreft de vraag waarom ik de dierenbescherming niet bel: Als ik dat doe dan denk ik dat de meeste pony's door worden gestuurd naar de slacht. Je zou kunnen zeggen dat dat misschien beter is voor de pony's, omdat ze nu ook niet een geweldig leven hebben. Maar dit wil ik toch ook niet.

Ik weet niet hoeveel de pony's op deze manege elke dag lopen. Ik weet alleen dat op de dag dat ik reed ze dus 7 uur liepen op een dag.
Ik denk dat de manege niet heel veel voor de pony vraagt. Ze is oud en verder helemaal niks waard. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze de hoofdprijs vragen.

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:21

Ik zou even kijken voor een verzekering, vaak als je een verzekering belt kunnen ze advies geven en dan weet jij ook wat wel en niet verzekerd wordt!

Ik heb ook geen geldboom, maar wel mijn paard verzekerd. Ik ben ook opzoek gegaan naar iemand die mijn paard samen met mij wou doen. Wij delen alle kosten, misschien is dit ook een idee? Dan kan jij ook sparen (het geld wat je anders aan stalling uit zou geven apart zetten voor DA kosten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:28

Maar er komt toch ook een dier voor haar in de plaats?
Die lijdt dan een even ellendig leven..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:36

Kijk eens, elke dag die ze bij jou wel een leuk leven heeft is gewoon gewonnen. Iets wat die pony anders helemaal niet zou krijgen.

En het is helemaal niet gezegd dat er veel kosten komen. Wij hebben zelf allerlei dieren en allemaal oud tot stokoud, sommige kosten ineens veel andere helemaal niet