lange manen ,waarom vlechten ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:40

Jetta schreef:
Ik doe maar 1 vlecht, bovenop achter de maantop. Ik weiger een stukje te scheren waar het kopstuk van het hoofdstel komt. Omdat het handiger is met optuigen, heb ik dus een vlecht achter zijn oren.

Ik doe exact hetzelfde. Daarnaast aan het einde nog 1 vlechtje zodat je er met rijden geen last van hebt. Vind het voor de pony zo vervelend als je telkens er wat uit trekt met rijden.

Als het heel warm is vlecht ik soms wel voor de ventilatie.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:42

Ik vlecht ze alleen als ik met de pony moet werken, gewoon omdat ik vind dat ze anders in de weg hangen en erg warm is!
Verder heb ik ze gewoon loshangen en laat de manen verder met rust.

XxGipsy

Re: lange manen ,waarom vlechten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:47

Ik heb mijn manen sinds kort afgeknipt, ivm hele dunne manen onder. Nu heeft hij tot onder aan zijn hals en best dikke manen. Maar omdat hij nu de deken op heeft, ben ik bang dat het laatste stukje afschuurt. Dit kun je een klein stukje naar voren invlechten. Doe ik vaak, en voor de rest heb ik het meestal los, omdat ik het anders elke keer moet gaan vlechten in een hengstenvlecht. (gewonen vlechten vind ik hem niet zo goed staan XD)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:48

ik deed ze bij mijn vorige paardje ook in vlechten, omdat ze er anders op ging staan.

Afbeelding

kosseh

Re: lange manen ,waarom vlechten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:40

Sommige doen het ook omdat er anders allemaal vieze dingen inkomen en het dan ook heel erg gaat klitten

fla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:20

Ik vlecht meestal de manen als het hard waait. Zodat de manen niet alle kanten opwaaien en ik er niet op ga zitten.