Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Oeps.. foutje, inderdaad hoe lager de ph, hoe zuurder.. (was nog niet goed wakker geloof ik!)
Een PH van rondom 5 is goed voor het paard..
Mos is inderdaad zuurminnend dus zal op zure grond makkelijker groeien. Ik kan niet beoordelen op grond waarvan men dan adviseert dat er geen kalk nodig zou zijn - kalk is hoe dan ook het middel om de grond minder zuur te maken.
Jannepauli schreef:Je kunt wel zaaien in het vroege voorjaar maar dan duurt het wel lang voordat paarden erop mogen - het gras moet een zode vormen anders vertrappen ze je nieuw ingezaaide land binnen de kortste keren. In September zaaien is daarom beter want dan krijgt het gras de kans nog te groeien en is er in het voorjaar meestal al wel een stevige zode.
rina schreef:Even als voorbeeld, brandnetels. Paarden zijn er gek op en omdat er ijzer inzit zijn ze nog goed voor ze ook. Alleen als je dan mijn paarden bekijkt, ze eten niet altijd brandnetels. Alleen soms als hun lichaam er dus behoefte aan heeft. Zie het maar als een super gezond snoepje
Zinzi_jewel schreef:Ligt tegen de boskant aan . Wind komt van voor en valt mee idd . Wordt gebroken door het bos .
Weide heeft zeker 6 mnd of langer geen paard gelopen .sinds een dikke week lopen de mijne erop .
Als je het tenminste tegn mij had anneliesdj ?