Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eleio schreef:Jes: hoeveel kost dat eerste en kan het ter plaatse gebeuren ?
met praam doe ik het nu altijd maar vind ik zonde om altijd te gebruiken bij zo'n jong beest.
Jes schreef:Vraag je DA eens of hij ook ontwormd door middel van een sonde die direct in de maag gaat, dan maken ze een mengsel met verschillende werkzame stoffen wat direct in de maag komt en dus niet uitgespuugd kan worden.
Dit moet zo'n twee maal per jaar.
terpentijn schreef:Een paard ontwormen door een sonde lijkt me een dermate kostbare en traumatische ervaring dat ik dit af doe als" onhaalbaar".
Kom op zeg, @Jes, als je naar dat soort dwangmaatregelen moet grijpen, gaat er iets volledig verkeerd, dat zou ik mijn paarden nooit aandoen.
Eleio schreef:Hebben er nog mensen moeilijkheden om hun paard te ontwormen ?
Diëgo heb ik sinds vorig jaar april en elke keer als ik hem wil ontwormen moet ik 2 tubes gebruiken
omdat het elke keer een hel word en met 1 tube niet toe kom doordat hij begint te stijgeren , uit te slaan , bijten tot zelf het uitspugen op je..
Hij heeft door wanneer hij ontwormd moet worden en dan is het altijd 30min voor ik hem te pakken krijg omdat hij het ontwormen wilt ontlopen ,
ik vind het totaal niet leuk om elke keer een praam erop te zetten zodat hij mij geen pijn doet en alweer zoveel verspilt waardoor er nog een tube in moet.
Het liefst zou k graag een oplossing willen waardoor het gewoon simpel en snel gebeurt zonder moeilijkheden ,
net zoals met mijn mini shetlander Daan ; die staat naast je te trappelen om het in zijn mond te krijgen !
Hoe zorg ik ervoor dat hij net zo makkelijk de pasta aanneemt zonder mij te bezeren of het altans te proberen en uit te spuwen?
geerke schreef:ik geef gewoon ivomec door het voer heen(als het de beurt is van ivermectine)
Injectievloeisof voor koeien.
12 ml voor een paard van 600 kilo.Geen gevecht meer,gewoon door het voer mengen.
Kun je trouwens ook met panacur doen(10% oplossing voor koeien).
Amalarab schreef:geerke schreef:ik geef gewoon ivomec door het voer heen(als het de beurt is van ivermectine)
Injectievloeisof voor koeien.
12 ml voor een paard van 600 kilo.Geen gevecht meer,gewoon door het voer mengen.
Kun je trouwens ook met panacur doen(10% oplossing voor koeien).
kun je dat gewoon kopen?? en wat doe je als de Equest Pramox aan de beurt is?