Mega wasbeurt -

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:49

Joscaa schreef:
Ik snap niet waarom iedereen altijd bij voorbaat roept " Niet wassen met dit weer". Als je je paard op een tochtvrije plek kan wassen, hem daarna lekker onder het solarium kan zetten en dan met een warm dekentje op stal, wat is het probleem?

Manenkam gewoon goed wassen en inmasseren, desnoods twee keer. Helemala alles er uit ga je niet krijgen denk ik nu hij een dikkere vacht krijgt, maar je kan het wel verminderen :j

Maar dat was niet uit de beginpost te herleiden, en denk dat de meerderheid helaas niet deze luxe heeft

Ik had het graag gehad, zou nu wel makkelijk zijn gezien 2 van de 4 schimmel hebben, maar meer dan de zichtbare plekken insprayen kan ik nu niet doen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:52

je wast toch alle vetten van de huid van je paard af?
ik zou dus niet wassen je paard en vooral nog met dit weer kan zich moeilijker warm gaan houden.
ik zou nog paar weekjes wachten, het is zo weer mooier weer.

wacht in ieder geval tot het vriezen stopt

Lori

Re: Mega wasbeurt -

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:56

Ik probeer ook altijd niet te wassen als het vriest, nu bij de mijne zit heel zijn buik ondergeklit en kan dat nu beetje bij beetje loskamen door het verharen. Aarde daar in tegen die opgedroogd zit is er af in een minuut met de furminator.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 20:53

Bij ons op de sta Wassen ze Elke dag de paarden( niet heel goed) maar Dan lijkt mij 1 x niet zo erg.

Bij ons scheen de zon was het denk ik 5 graden.

Vandaag was het zover. Eerst gelongeerd, geborstelt, afgespoeld , ingezeept, afgespoeld, zweetmes, met handdoeken drooggewreven, in het solarium, even stappen voor de spieren door de gangen waar het best warm was( liep in een t shirt), toen weer solarium, ondertussen heb ik lekker VEEEEEL hooi en stro in z'n stal gedaan, op stal gezet en het tuig gepoetst. Deze dag is geslaagd

Ga waarschijnlijk de furminator wel kopen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:16

Ik heb mijn paard wel regelmatig afgespoeld met warm water na het rijden, ook in de winter, lekker voor de spieren. Daarna goed droogtrekken en wollen deken op met hals. heb daar nooit problemen mee gehad. Maar wassen met shampoo vind ik een ander verhaal. Je paard heeft een wintervacht en die is als het goed is lekker vet. Door te wassen verstoor je de vethuishouding van de vacht en wordt deze minder weerbestendig. Dit zou ik dus niet doen met deze temperatuur en sterker nog: dit doe ik eigenlijk nooit. Het enige wat af en toe gewassen wordt is de staart. Ik heb een schimmel en weet echt wel wat een vies paard is, maar gewoon poetsen lukt ook prima. Evt mestvlekken uitwassen met warm water, maar zonder shampoo ed.
Je hebt er ook niet lang lol van, volgende dag is het weer zoals het was :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:35

Denk eigenlijk dat dit paard vrij veel op stal staat over dag met warme dekens op, ipv buiten? Is vaak zo, op de luxere stallen met solarium en dergelijke. :j
Lekker dat hij weer schoon is!

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 12:16

In de winter kies ik er zelf voor zomer bijna altijd.