Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shirley schreef:Ik geloof best dat zijn vader er oud mee geworden is, zo lang dat spul op z'n plek blijft zitten en er niets mee gebeurt, is het ook niet schadelijk.
Maar NU wel !
Schandalig dat hij het weet en er niets aan laat doen ... hij laat jullie en jullie paarden dus bewust gevaar lopen
Jannepauli schreef:Wat een malloot zeg, leeft die man onder een steen? Als er ergens iets gebeurd en er is een vermoeden van het vrijkomen van asbest, dan worden hele woonwijken afgezet en de bewoners in een hotel gezet zodat alles schoongemaakt kan worden.
ik denk dat die meneer de bui wel ziet hangen.. als het daadwerkelijk asbest is zal er geruimd moeten worden en dat kost behoorlijk veel geld.
sandyjorgen schreef:Het weten en niks doen maakt dat dit zelfs een misdrijf is. .
Jannepauli schreef:Nou da's wel wat kort door de bocht hoor. Als de asbestplaten in goede staat zijn ( niet beschadigd of brokkelend) dan is ook asbest geen probleem.
Maar goed, het is makkelijk om iemand aan de schandpaal te nagelen - hoe terecht dat eventueel ook is - maar ik vind dat de TS zich de consequenties goed moet realiseren en heel zeker van haar zaak moet zijn. Iemand opjutten da's al te makkelijk.
koenlover schreef:De eigenaar wil er waarschijnlijk niks aan doen omdat er als t echt asbest is er nu een besmetting is en dat veel geld gaat kosten (als de platen heel zijn konden ze vrij goedkoop verwijderd en vervangen worden).
Als ik jou was zou ik meteen de gemeente bellen maar eerst je spullen weg halen mochten die in de buurt van t besmet gebied liggen (die krijg je echt niet meer terug anders).
De gemeente kan de eigenaar dwingen de boel te laten testen en in geval van asbest te saneren. Want als dit echt asbest is is dit gevaarlijk voor iedereen die in de bak komt. De incubatie tijd van asbestkanker is tussen de 6 en de 10 jaar als ik het goed zeg ik neem aan dat dat ook voor je paard geld het lijkt me in ieder geval ook voor je paard schadelijk.
Jannepauli schreef:sandyjorgen schreef:Het weten en niks doen maakt dat dit zelfs een misdrijf is. .
Nou da's wel wat kort door de bocht hoor. Als de asbestplaten in goede staat zijn ( niet beschadigd of brokkelend) dan is ook asbest geen probleem.
Maar goed, het is makkelijk om iemand aan de schandpaal te nagelen - hoe terecht dat eventueel ook is - maar ik vind dat de TS zich de consequenties goed moet realiseren en heel zeker van haar zaak moet zijn. Iemand opjutten da's al te makkelijk.
Jannepauli schreef:sandyjorgen schreef:Het weten en niks doen maakt dat dit zelfs een misdrijf is. .
Nou da's wel wat kort door de bocht hoor. Als de asbestplaten in goede staat zijn ( niet beschadigd of brokkelend) dan is ook asbest geen probleem.
koenlover schreef:Jannepauli schreef:
Als ze niks doet zijn de consequenties enorm, wat als er mensen die die bak gebruiken (zeker als je er in rijd gaat t toch stoffen) over een paar jaar long problemen krijgen, en die kans is heel reëel. Wil je dan zeggen ja ik wou de eigenaar niet aan de schandpaal nagelen maar we hadden er wel iets aan kunnen doen. Dat is dan dus te laat.
De stal eigenaar brengt bewust de gezondheid van mensen in gevaar. En de saneerders komen niet voor niks in van die 'ruimte' pakjes met maskers. Er is dus wel degelijk reële kans op ernstige ziektes.
@ympi; helemaal gelijk, iets met de klok en de klepelvriend is asbest deskundige maar ik luister niet altijd even nauwkeurig