Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maroescha schreef:Airnt schreef:het kan, maar is wel krap.
De meeste paarden in maneges zijn natuurlijk al grotedeels schoon als je aankomt. Een schimmel heeft vaak vlekken die meer werk kosten, volle manen en staart kosten tijd om van stro te ontdoen.
let wel op dat je het hele paard gezien hebt.
Ikzelf gebruik heel graag een borstel die ik bij elke veeg tussendoor (in ee beweging) langs een metalen curry comb haal. Als de borstel schoon is neemt ie veel meer vuil mee.
In het britse leger werd 40 minuten als absoluut minimum gezien omdat ze het paard ook wensten te masseren voor de dienst aanving. Dit had natuurlijk ook te maken met de engelse traditie van 'strapping'.
Het haasten van borstelen moet je denk ik wel bewust doen, maar het kan echt wel in een kwartier.
ikzelf reken minstens 20 minuten per paard, maar ik heb twee schimmels, die vrijwel altijd stalvlekken hebben die ik minstens met een rubber borstel moet bewerken.
Maar dan wil je ook echt elke mini vlek weg hebben voor rijden? Dat vind ik persoonlijk dan niet nodig.
Airnt schreef:Ikzelf rijd altijd in het openbaar, of in ieder geval neem mijn paard naar de bak in het openbaar, dus ja ik hoor eigenlijk altijd spotless te zijn. dat lukt mij niet altijd omdat ik kleurenblind ben en dus in de stal sommige vlekken helemaal niet kan zien.
Wij horen zelfs nog even schoenen te poetsen bij het opstijgen