Indeling erf/schuur/weiland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Indeling erf/schuur/weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:27

Ik ook, maar helaas heb ik er de ruimte niet voor en de gemeente werkt niet mee voor een andere vergunning.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:29

Dat is balen Dubbeldun. Bestemmingsplanwijziging?

Zit je op een woonbestemming? Dan mag je helaas niet zo veel :n
Als je 1x een woonbestemming hebt, dan wordt het heel moeilijk om er weer een agrarische bestemming van te maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:10

Nee, ik heb nu 2 stallen staan onder de oude simpele regeling (melding) en moet dus opnieuw aanvragen onder de nieuwe regeling (vergunning) omdat ik groter/hoger wil en dan gaan ze moeilijk doen ;(

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 16:09

Gemeenten en meewerken... Ik weet er alles van... Zelfs simpelweg je hond aangeven voor de hondenbelasting is hier al moeilijk. En een milieupas hebben we ook nog steeds niet mogen ontvangen na 3,5 maand hier wonen en al verschillende keren over gebeld te hebben.

Maten van de stallen ga ik nog even naar kijken. Ze hebben nu samen (paard van 1.55 en een pony van 1.30) een stal van 7,50 bij 4 meter. Niet ideaal, maar het gaat prima samen voor die tijd die ze op stal staan. En dat is meestal hooguit een paar uurtjes. Met oud en nieuw een hele dag, maar dat is ook prima gegaan.

Verder kreeg ik de vraag of er volgend jaar in de winter twee shetlanders kunnen komen logeren, dus dan heb ik al sneller dan gedacht extra plek nodig.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:21

Balen Dubbeldun. Maar ik ben bang dat je daar niks aan kunt doen.

IndyPascalle: Haha, voor je het weet heb je stallen tekort :D

Wij zitten al bijna 2 jaar te wachten op een vergunning om een huis te bouwen. Einde lijkt nu eindelijk in zicht, maar ik reken nog nergens op :(
Belachelijk hoe lang dat allemaal moet duren, en niet te vergeten wat al die vergunningen en verplichte onderzoeken kosten :$ 8)7

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 23:49

Manlief en ik hebben samen ook nog even gebrainstormd en hebben de verschillende ideeën even getekend. Het zijn hele verschillende ideeën en het is eigenlijk meer om even te kijken wat er allemaal mogelijk is. Ik denk, ik post ze hier even, misschien als jullie ze zien dat er weer leuke / handige ideeën boven borrelen.

De plaatjes zijn niet overal even duidelijk, dus ik hoop dat jullie het snappen. Heb ze even snel op de foto gezet met de mobiel. Ik heb ook het deel van het woonhuis en de verharding tussen het woonhuis en de loods niet ingekleurd.

Idee 1.
Grootste aanpassing is hier dat het dak verhoogd moet worden.
Afbeelding

Idee 2.
Grootste aanpassing hier is dat het dak verhoogd moet worden en dat de achterste tussenmuur gesloopt moet worden.
Afbeelding

Idee 3.
Hier slopen we de hele loods en bouwen achteraan een nieuwe schuur.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:28

Optie 2 zou mijn voorkeur hebben. De kans dat je een eigen binnenbak krijgt moet je niet laten lopen :)
Zeker in de wintertijd kunnen je paarden dan gewoon hun beweging houden.