Help! Noodstal nodig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:15

Het schuurtje van mijn buren is afgebrand een paar jaar geleden. Toen hebben ze met een paar houten platen een schuilhok in elkaar gezet. Was zo gebeurd. Het waren van die spaanplaten die je gewoon bij de bouwmarkt kan halen. Het was aan drie kanten een wand en dan een dakje er boven van golfplaat. Was ook voor nood.
Helaas zijn ze nu een paar dagen weg, dus ik kan niet vragen wat het heeft gekost. Het was niet duur, dat weet ik wel. Er bestaat ook een website over zelf een schuilstal bouwen, dat stond ook ergens op bokt beschreven. Was ook goed te doen qua kosten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:16

GamblersCup schreef:
Ik heb altijd het idee dat niemand bij "Gevraagd" of "Gezocht" kijkt... :o

Op marktplaats gewoon veel treffers erbij zetten, het woord gratis word het meest gezocht en zo kun je ern og wel een paar bedenken.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:17

Zoals al eerder werd vermeld is http://www.schuilstal.com niet duur. Huren vanaf €130,- per JAAR, kan ook per maand betalen. Ik denk dat als je zelf iets in elkaar gaat knutselen met hout e.d. je duurder uit bent..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 21:22

Ik heb schuilstal.com gisteren al een mail geschreven met de vraag of ie überhaupt naar Duitsland verhuurd, aangezien alleen Holland en Belgie op de website vermeld staan. Die van 130 euro is definitief te klein, het moet een grotere zijn. De huurprijs is absuoluut het probleem niet, maar als je verder leest moet hetzelfde bedrag als waar je een jaar voor huurt direct ook eerst betaald worden, en daar komt die huurprijs nog bovenop. En er staat dat langsbrengen in Belgie en de waddeneilanden 99 euro kost, dus dat zal er zeker weten voor Duitsland ook nog bovenop komen. En dan wordt het ineens wél weer een aardig bedrag wat je eerst neer moet tellen, voordat je überhaupt de huur gaat betalen... maar ik wacht eerst het antwoord af! (zoek ondertussen wel verder natuurlijk)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:31

Abel1970 schreef:
Waarom een dure omgebouwde container?
Gaat er om dat ze droog en uit de wind staan.
Dit kan ook in een kale container en die heb je van klein tot groot.

Heb je enig idee hoe duur die zijn :+ ?

Een 10f container (2.5 x 3m) is geen gangbare maat en worden vaak op bestelling gemaakt. Dat maakt deze containers duurder dan een 20f (2.5 x 6m)!!
Daarbij heb je ook nog dat de containers vrijwel ten alle tijde nog naar de oud ijzer handel kunnen en dus een vaste waarde behouden. Zo zit er in mijn 20f container al voor €650 euro aan oud ijzer. Deze was nog in goede staat en met een staldeur erin (zodat paard aan 2 kanten uit kan) €1000,-. En dan moet hij nog op transport naar je stal... :)

TS, misschien een gek idee... Maar is wat geld lenen bij familie/vrienden wat? Als je nu investeert in een noodloplossing begin je straks weer op 0 als je een "echte" stal koopt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:52

En zoiets als dit? Ik vond het zelf erg slim bedacht.. :)
Afbeelding

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:59

Ter hoogte van waar woon je in Duitsland? Een vrouw uit de buurt heeft laatst haar 2 mini's verkocht en zal wellicht haar schuilstalletje wel willen verkopen. Wij wonen vlakbij de grens. Weet alleen niet wat de oude maat van je stal is?

Edit: heb je eventueel wel vervoer? Zie op MP een superleuk blokhutje voor weinig, in de buurt van de Duitse grens