Welke deken moet ik voor mijn vriendin kopen? leek!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Destiny

Re: Welke deken moet ik voor mijn vriendin kopen? leek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:28

215, beter te groot dan te klein inderdaad. en voor een zweetdeken is dat al helemaal niet erg!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:29

Denk ook 215, dan weet je zeker dat ie past. BWP zijn vaak ook wat breder.
Als je hem niet laat borduren (kan altijd later nog), en het bonnetje bewaard, kan je hem nog ruilen.
Fijne dag!!!

Joanne1987

Kun je dat mijn man ook leren :P leuk joh!
215 is goede maat, beetje ruimte maakt niks uit. Mijn paard is 1.68 en past prina in 2.05
Zou mooie neutrale kleur doen en dan lekker contrasterend de naam erop. De meeste ruiterzaken kunnen dit voor je doen en je evt adviseren over de kleuren. Zweetdekens zijn meestal van fleece, die zijn altijd goed!

Luz_ElenaE

Ik zou denk ik voor zo'n model deken gaan dit is even wat ik snel kon vinden (de prijs vind ik wel wat aan de dure kant heb ze veel goedkoper gezien) http://www.horze.nl/B-Vertigo-Camelot-M ... NL,pd.html

Kan je niet in haar fb vriendenlijst kijken wie er wat met paarden heeft en af te zien is van de foto dat ze op de zelfde stal staat die kan je volgens mij gewoon een prive bericht sturen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:30

Zweetdekens een maatje te groot vind ik helemaal niet storend. :)
Fleece of wol maakt verder niet uit, wol neemt beter vocht op, maar fleecedekens functioneren ook prima. :j BWP's zijn meestal wel de wat bredere paarden, dus denk dat 215 niet echt storend is.

Je kan ook inderdaad 't bonnetje bewaren en later borduren, maar het leukst is natuurlijk om 'm geborduurd en al te geven! :)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:32

Mijn paard is 176 en haar dekenmaat is 205 :)

Dus ik zou gewoon lekker voor 205 gaan

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:32

Aaah wat ontzettend lief, topvriendje ben jij!

Kan je helaas geen advies geven over de maat, ben daar zelf altijd verkeerd in. Qua kleur, geen oranje of rood o.i.d, dat is niet zo mooi bij een vos.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:35

Ik zou ook een fleece deken met hals doen! Die zou je vriendin denk ik ook wel eerder gebruiken dan eentje zonder hals omdat ze in de hals het ergste zweten. Op http://www.divoza.com zijn er een heleboel dekens, volgens mij worden die daar zweet deken genoemd. Je zou ook op http://www.ej.nl kunnen kijken, ej en divoza hebben een korte verzend tijd
Een mooie kleur voor een vos vind ik vooral donkerblauw of zand kleurig, donker groen is ook wel mooi :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:35

Luz_ElenaE schreef:
Ik zou denk ik voor zo'n model deken gaan dit is even wat ik snel kon vinden (de prijs vind ik wel wat aan de dure kant heb ze veel goedkoper gezien) http://www.horze.nl/B-Vertigo-Camelot-M ... NL,pd.html

Kan je niet in haar fb vriendenlijst kijken wie er wat met paarden heeft en af te zien is van de foto dat ze op de zelfde stal staat die kan je volgens mij gewoon een prive bericht sturen

90,- voor een fleecedeken is wel duur. Daar heb je een mooie wollen voor

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:41

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:41

Heb je misschien een foto van het paard?
Als het budget je echt niet uitmaakt zou ik dan een fijne wollen deken nemen, dan heb je echt een goede.
Kost je wel wat meer natuurlijk.
Als je een fleecedeken neemt doe dan wel een goede, betere kwaliteit, die standaard dingen zijn veel te dun.
En vergeet de singels niet, die moeten er wel aan zitten!

Als ze intensief rijd en ook concoursen doet zal ze een deken met hals ook wel waarderen denk ik.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:44

Tiahastrona schreef:
Luz_ElenaE schreef:

90,- voor een fleecedeken is wel duur. Daar heb je een mooie wollen voor

Ja ik vond het ook belachelijk duur maar ik bedoelde dat model met het koord en had geen zin om verder te zoeken naar een betaalbare variant aangezien ze toch allemaal op elkaar lijken.
Ik zou bij een vos voor de wat donkere kleuren gaan. Donkerblauw, zwart, donkerbruin, donkergroen.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:45

Hoi hoi, wat een leuk topic :) Je vroeg nog om merken...ik vind Amigo (Jersey Cooler) heel leuk. Je kan kijken bij http://www.paardendrogist.nl of bij http://www.horsewaredekens.nl. Bij de eerste kan je op de kleur klikken en dan zie je die op het paard.

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 8324/51588

Hiermee spring je naar de dekens toe...gewoon als voorbeeldje :) Maar je kan natuurlijk ook gewoon naar een winkel toegaan. Is soms veel makkelijker

De Amigo's vallen heel mooi. Ik heb een aardig stevig paard van 1.64 en 195 is echt groot zat. Ik vind te grote zweetdekens helemaal niks (oh ja...een fleecedeken is een variant van een zweetdeken. Je hebt ook wollen zweetdekens bijvoorbeeld, maar die zijn duurder en niet iedereen vindt die prettig) dus het is echt weer wat je zelf mooi vindt. Oh ja, die van Amigo (alle Horsewaredekens) vallen net iets groot. 1.95 is bij hun 1.98 en 2.05 is 2.06...

Nuja...nu klinkt het alsof ik onwijs Amigo promoot, maar dat is niet zo hoor. Ik zie dat er nog van alles verder geopperd wordt, leuk- veel keuze! Heel veel succes met kiezen...hihi

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:52

Deze is mooi bij een vos en een super zweetdeken http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... mburg.html
Ik zou zelf gaan voor wol, dat zweet naar mijn ervaring fijner af.
Ik heb deze deken ook maar ik zou toch kiezen voor 215. Ik heb voor mijn tinker van ongeveer 160 de 205 maar nu ze wat breder begint te worden wordt hij wat te krap, ook is het bij dit deken niet storend als hij een maatje te groot is (bij dekens zonder hals vind ik het persoonlijk storender).

Ook is deze deken mooi te borduren, zie hem veel voorbij komen met stalnamen etc er op.
Succes met de zoektocht!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:53

Ik zou juist geen deken met hals nemen. Als het in de zomer wat frisser is kun je al gauw een deken zonder hals omdoen maar met hals vind ik zelf alleen maar fijn in de winter met deze temperaturen en kouder.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:18

Ik gebruik in de zomer niet altijd een zweetdeken, dan is het vaak warm genoeg.
In de winter gebruik ik bij een geschoren paard nooit een deken zonder hals, daar zweten ze het hardste.
En als het zo uitkomt kun je een hals gemakkelijk terugslaan.
Dus ik zou zeker een met hals nemen, die xmarliez noemt is een heel fijne idd, jammer dat die geen singels heeft.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:21

sirolf schreef:
whahaha nou wordt het moeilijk, de een zegt 205 en de ander 215 hummm. Ik zie geen mogelijkheid om het aan iemand te vragen, ik ken niemand op de manege. Maar ik ga eens kijken of ik het uit haar los kan krijgen zonder dat ze achterdochtig wordt.

Maar hebben jullie nog tips over merken en materialen?

Dat zou ik echt niet doen! Als paardenleek aan je vriendin vragen wat de dekenmaat van haar paard is..... dan is de verrassing er echt wel vanaf. Dat is namelijk zo'n specifieke vraag, die absoluut niet vanuit 'gewone' interesse voort kan komen. En aangezien ze al achterdochtig werd dat je naar de schofthoogte van haar paard informeerde... :+ .

Maar je weet dus dat het paard op een manege staat? Bel die manege dan gewoon en vraag even aan de eigenaar welke maat je moet nemen (misschien wil hij/zij het wel even nakijken in de deken) omdat je je vriendin wilt verrassen.

Dan nog even dit: zit je vriendin op bokt? Zoja, dan is het heel goed mogelijk dat de héle verrassing er al af is (als zij of een vriendin dit topic tegengekomen is) -O- . Het is namelijk nogal herkenbaar allemaal. Ten eerste heet je waarschijnlijk Floris? Ten tweede schrijf je dat je haar gevraagd hebt naar de schofthoogte en dat heb je hier vermeld. En als klap op de vuurpijl heb je de volledige naam van haar paard genoemd :7 .

Dusse, ik zou even aan een mod vragen om in ieder geval je bericht met de naam van het paard aan te laten passen. Mocht je nog een foto van het paard willen tonen voor meer advies dan zou ik even in een berichtje aangeven dat je de foto per pb stuurt aan degenen die aangeven je te willen adviseren. Let dan wel op dat je de foto niet naar je vriendin pb't :D .

Veel succes en ik hoop dat je het als verrassing kunt houden!

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:34

Leuk, ik zou een zweetdeken kopen voor haar in maat 205.
Mijn paard is dik over de 1.80 en zelfs voor hem is een 215 te ruim.. beetje zonde een veel te grote deken..

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:57

Leuk idee zeg! :D Ik zou wel een deken nemen met hals, aangezien het paard geschoren is :j Verder heb ik geen verstand van de maat. Weet je een beetje wat voor kleuren je vriendin leuk vind? Felle kleuren of juist donker?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:32

Wat een leuk idee! Ik zou voor een neutrale kleur gaan, en een deken zonder/afneembare hals.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:56

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:04

De manege of pensionstal bellen is wel het handigste, dan weet je zeker dat je goede info hebt.
Dan kun je vragen naar de dekenmaat maar bv ook in welke kleuren ze haar setjes heeft, dan neem je iets wat daarbij past :))

sirolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 12:03

Sorry dat ik even niets gezegd heb, maar ik was een tijdje niet thuis.
Ik weet nu dat ik maat 215 moet hebben, heb het uit haar los gekregen zonder dat ze achterdochtig werd.
Heel erg bedankt voor jullie hulp. Ik weet nou dat ik er een ga nemen met hals en in maat 215. Bij voorkeur een wollen deken, anders een mooie fleece.
Bedankt voor de verschillende merken en sites waar ik kan kijken.

Quibjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:48

Mijn paard is toevallig ook 1,72 meter. Ze heeft deken maat 205!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:13

Veel succes met zoeken!