Zijn 24/7 buitenpaarden met dit weer echt gelukkiger?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:30

Ik heb met mijn paard heel duidelijk verschil ervaren.
Van 24/7 op stal(uurtje naar buiten en uurtje rijden, dus eigenlijk 22/7), naar 24/7 buiten. Ik heb er een totaal ander paard voor teruggekregen, in positieve zin.
Ze is veel vrolijker, opener, actiever, soepeler en haar stalbenen zijn nooit meer terug gekomen.
De paarden heb hier keus of ze binnen of buiten willen staan en voldoende droog staan mogelijkheid..

Als ik op cursus/opleiding oid ben en 1 van de paarden is mee, dan moeten die vaak wel 's nachts op stal en opzich is dat geen drama. Het enige wat ik dan de volgende dag merk is dat ze weer onwijse stalbenen heeft en wellicht een klein beetje stijver is.

Gini

Re: Zijn 24/7 buitenpaarden met dit weer echt gelukkiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:35

Rennes

Re: Zijn 24/7 buitenpaarden met dit weer echt gelukkiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:16

Mijn pony is sinds kort verhuisd van 24u pd 365 d per jaar buiten naar volledig binnen. Dit door omstandigheden die er ff niet toe doen. Ik zal je zeggen; mijn pony is echt blijer binnen. Ik moet wel zeggen dat hij samen met een andere pony in 1 stal staat. Het sociale gebeuren gaat dus wel gewoon lekker door. Mijn pony heeft wél een hekel aan regen. Hij vind er gewoon echt niks aan. Hij is al 13 en maakt zich niet meer zo druk. Hij heeft nu buiten ook niet ineens veel meer energie of zo. Wél is hij vrolijker als we weg gaan. Dus hij zal het samen wat gaan doen misschien meer waarderen dan toen hij toch al de hele dag buiten was. Hij komt wel een paar keer per dag buiten overigens; ik ga zelf meestal smorgens, mn verzorgster komt nu vaak ook nog smiddags ff aanwaaien omdat zij nu om de hoek woont, en de eigenaresse van de andere pony, laat ze in de avonduren nog lekker even op de paddock. Moet wel zeggen dat ik een ontzettend makkelijke pony heb hoor, ik kan me voorstellen dat zo'n plotselinge overgang bij anderen wat minder soepel verloopt. In mei mag hij lekker weer naar buiten, 24 upd tot oktober, en dan gaat ie weer lekker naar binnen. Vind het zelf ook veel fijner hoor, geen verzopen blubberbeestje meer! Niet meer sjouwen met water in de winter, geen bevroren waterbakken meer etc. Had nooit verwacht dat een pony binnen me zo goed zou bevallen! Ik was ook altijd van naar buiten ermee! Ben er toch van teruggekomen....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:18