Gini schreef:Nohra, goed dat je een keuze gemaakt heb. Hou de minpunten van deze stal echter wel nauwlettend in het oog, want het zijn jammer genoeg vooral nadelen voor je paard. Je hebt wel de intentie om het minder lang buiten en het mindere voer zelf op te lossen, maar doe dit dan ook!! Hoeveel stallen ik al niet voorbijgekomen ben waar ze qua weidegang de hemel op aarde beloven en op het begin is dat ook zo. Maar naarmate je er langer staat komt je paard minder en minder buiten. Je hebt voor jezelf voor een gezellige stal gezocht, deze stal is echter iets minder voor je paard. Je gaat dus net dat tikkeltje meer moeten doen om je paard gezond en happy te houden, ook wanneer je een mindere dag hebt. Ik hoop van harte dat wat je hier zegt, dat je dat ook volhoudt.
Zorg zeker ook dat je zelf hooi mag voeren. Je zegt dat er een slechte kwaliteit ruwvoer is, dat zou al iets zijn wat ik meteen zou oplossen.
Dat ruwvoer weet ik niet zeker hoe dat eruit ziet, van verhalen van die vriendinnen is het redelijk maar er zit weleens een baal tussen die niet helemaal goed is.
Ik ga vanavond heen voor een 2de gesprek, ik probeer het stallingsgeld lager te krijgen, dan koop ik zelf mijn biks. Ik heb nog een kennis die kwalitatief goed hooi verkoopt voor een zacht prijsje, maar dat moet ik wel ergens kwijt kunnen. Kan het daar helaas niet open en bloot laten liggen want er komen veel mensen op stal en die zullen weleens niet kijken van wie dat mooie hooi is. Hoop dat de kast groot genoeg is :-P Of anders mijn achterbak...
De staleigenaar is aan het krimpen, iedereen die weggaat blijft weg en er komen geen nieuwe paarden meer bij. Ik zou de grootste uitzondering zijn.
Ik heb in het eerste gesprek aangegeven dat ik per direct weg ben als mijn paard niet naar buiten komt. Dat begreep hij, dus ga er van uit dat hij hiermee rekening houdt. Besef ook dat hij mij ieder moment weg kan hebben als hij dit wenst, maar dan kan ik terug naar mijn oude stal.
Ik heb er nu een nachtje over geslapen, ik ben er wel al maanden over aan het denken vandaar de meerdere gesprekken, ik ga echt niet over 1 dag ijs...
Maar ik sta nog steeds voor 100% achter mijn beslissing, ook heb ik gister te horen gekregen dat ik extra kan werken dus extra salaris krijg en als de stalling dan iets lager komt staat mijn paard daar voor het extra aantal uren dat ik ga werken. Dan kan ik meer geld uitgeven aan goed hooi en voer.
Hoe het allemaal lopen gaat weet ik niet, bevalt het niet of gaat mijn paard erop achteruit dan ben ik weg.
Heb wel zin in een binnenbak en eindelijk hulp met rijden. Mijn paard is jong en heeft op het moment net iets teveel energie om een lekkere ontspannen buitenrit te kunnen maken. Ik heb mijn paard ook buiten zadelmak gemaakt, ik had geen bak. Ik rij meestal buiten want ik en mijn paard vinden dat het allerfijnst wat er is. Zeker als ik straks voor het eerst naar het strand of bos kan!

Verder denk ik dat mijn paard het inderdaad qua kwaliteit minder gaat krijgen, de stal is iets kleiner en komt minder buiten. Maar ik denk dat meer rijden, meer aandacht en eindelijk een vriendje beter voor haar is. Nu staat ze wel met meerdere paarden maar ze heeft niet echt een speelmaatje. Op stal 2 zal ze veel meer keuze hebben en zomers lekker in de groep staan.
Dus ik ga de uitdaging aan, bevalt het niet ben ik weer weg