Nieuwe pensionstal, wat zouden jullie betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:33

joyce B schreef:
als men in de zomer bij dag en nacht weidegang dezelfde prijs betaald, kun je daarvan sparen. die 200,- is aan de lage kant bij het hele jaar 's nachts op stal.

ik denk dat €225,- ook heel redelijk zou zijn voor die omgeving met 's nachts op stal. wel met buitenbak.

Wij rekenen het hele jaar door dezelfde prijs. In het weideseizoen staan alle weides met stroom, in de winter niet. Stallen blijven beschikbaar uiteraard als men 's nachts op stal wil.
Verder zit er veel werk in het land. Mollen vangen, slepen, onkruid weghalen, afrastering repareren.
Daarnaast is het meteen duidelijk wat je betaald. Als iemand zijn paard eerder van het land wil en de rest blijft buiten, kun je scheve gezichten krijgen bij verschil in prijs.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:37

tamary schreef:
Diemen is vlakbij Amsterdam (net iets meer groen dan zuid-holland)

Haha, oke, nouja, das dan mooi :D

Rivendell

Re: Nieuwe pensionstal, wat zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:40

Trouwens is het meebrengen van eigen DA, hoefsmid en instructie geen probleem.

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:52

Als er stro in de groepsstal zou komen zou ik er direct voor gaan en dat de groepsstal wel ruim genoeg is natuurlijk

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:58

ik weet hoeveel werk er aan het land zit. wij hebbeb 3 ha grasland aan huis.
het verschil in verbruik van ruwvoer en strooisel tussenin de winter zonder weidegang en tussen 24/7 buiten zonder bijvoeren en zonder strooisel in de stal in de zomer scheelt hier, als je inkoopprijzen rekent voor de voordroog en het strooisel al snel tussen de €60,- tot €75,- per maand per paard. pers en wikkelkosten voor hooi en voordroog liggen natuurlijk lager, maar je moet de machines en de diesel ook rekenen. ik ben geen €60 tot €75,- per paard per maand kwijt aan onderhoud land en omheining. zeker niet als je je land 's winters spaart en sluit voor de paarden.

als je dezelfde prijs hebt en ze hoeven niet meer te betalen wanneer ze 's zomers wel hun paard 's nachts op stal willen hebben mis je een stukje buffer door hogere kosten, en je hebt eerder scheve gezichten of dat anderen ook eerder weer op stal willenprijzen. of mensen die de goedkope winterprijs gebruiken en dan in de dure zomermaanden een goedkopere oplossing zoekern ergens op een zomerwei. nadeel van verschillende prijzen is de administratie

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:20

We zullen nog even moeten rekenen wat het beste is.
Ben nu bezig met een financieel plan.
Iedereen wederom bedankt voor de input.

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:38

Melanie5 schreef:
Gypsy schreef:
voor de 2e stalling zou ik zeker dat geld willen betalen. :j

Wel vraag ik me af hoeveel werk het uitmesten dan zou zijn? Hoeveel paarden komen er te staan? En hoe zouden jullie ingrijpen als het bv. al 9 uur s'avonds is geweest, en degene die uit moest mesten nog niet geweest is?

Dit is inderdaad een punt wat nog overlegd moet worden. We kunnen nu allerlei manieren bedenken, maar het beste is denk ik om tegen de tijd dat er mensen staan, te overleggen hoe we het doen. Sowieso wil ik niet meer dan 3 of 4 paarden per stal om ze de ruimte te geven.
Zelf heb ik 6 ponies in 1 stal en ik haal er elke dag 1,5 kruiwagen uit.
Het zal ook alleen mest zijn wat je eruit haalt, omdat er rubber matten in komen. We hebben hiervoor gekozen, omdat vanwege de uitloop je al het stro door het zand krijgt.
Op zich bestaat de mogelijkheid wel dat ik mest als de hele groep die in die stal staat het daar mee eens is. De prijs daarvoor is te overleggen.

Mij lijken de prijzen ook redelijk. Ik vraag me inderdaad ook af voor stalling 2 of het wel handig is om het voeren / mesten onderling te laten afspreken door de groep. Er zijn altijd mensen bij die er de kantjes van aflopen en daar zitten je andere pensionklanten dan weer mee.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 00:01

Klopt, maar mensen die de kantjes eraf lopen zijn snel weg hoor. Juist doordat we klein willen blijven is de controle belangrijk. We willen een kleine, gezellige groep waar iedereen zijn best doet.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:45

Het is al een tijdje geleden, maar ik ben benieuwd hoe het nu met je stalling staat. Als paardje goedgekeurd wordt ben ik nl op zoek naar stalling/weidegang rond Diemen :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:15

Wegens verbouwing van het woonhuis dat vertraging opliep, lopen we ook achter met de stalbouw. Momenteel zijn de stallen die we beschikbaar hebben, bezet.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:17

Prima prijs, helaas niet zo dicht in de buurt :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:20

44Myrthe44 schreef:
De prijzen lijken mij prima!
Zou m'n paard er zo neerzetten :).

Hier zelfde gedachte.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:26

Ai, vertragingen zijn altijd vervelend -O-
Wanneer verwacht je de oplevering van de nieuwe stallen?
Iig succes met de bouw :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 23:11

We hopen volgend voorjaar echt verder te gaan.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:08

Prima prijzen, vind ze zelf nog beetje aan lage kant.

Edit: jammer van de vertraging :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:49

Iets boven Amsterdam (nog steeds Randstad) betaalde ik voor stalling, bodembedekking, zelf uitmesten (als het echt een keer niet kon, deed de staleigenaar het voor je, zonder meerprijs) buiten- en binnen zetten*, voer (ruw- en krachtvoer), buitenbak en weidegang ongeveer 175 Euro per maand bij een kleine pensionstal. Toen ik mijn paardje noodgedwongen moest verkopen, is niet lang daarna de prijs met 10 Euro gestegen. Zelf vind ik 175/185 Euro voor de Randstad een redelijke prijs, maar voor mij is het momenteel helaas nog steeds te duur. Bij een manege betaal je hier bijna 100 Euro meer.

* Op dagen dat de staleigenaar zelf niet hoefde te werken, andere dagen zelf buiten- en binnenzetten of in overleg met andere pensionklanten.

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:53

Goede prijzen, helemaal voor je aanbod! Ik zou zelf al kiezen voor stalling 2. Niet om de prijs maar door de continue uitloop.
Top! Succes!

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:58

Klinkt goed! Jammer ik woon niet in de buurt :(
Succes in ieder geval!

SerenaPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:26

Naar mijn idee mooie prijzen! eerder te laag dan te hoog.