Hoeveel mest van 2 paarden, ivm mestcontainer huren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Re: Hoeveel mest van 2 paarden, ivm mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:54

wij hebben een container van volgens mij 10kuub staan, er staan bij ons 7 paarden die 'swinters overdag op de paddock staan en 'snachts op stal met stro, en 'szomers 24/7 op de wei.
'swinters doen we een maand met de container en 'szomers ong 1,5 maand.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:22

Normale kruiwagen 2 per dag met 3 paardjes en een 1 pony, ook alleen mest, geen stro of vlas oidIk ruim alle mest op, dus zowel de stallen als de paddock , bak en weide in de zomer

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:35

Ik huur een 1600 liter rolcontainer. Ik heb een shetlander en haflinger. In de winter staan ze snachts op stal en overdag buiten dan moet de container ongeveer elke maand geleegd worden. In de zomer staan ze dag en nacht buiten en is het alleen puur mest dan is het ongeveer zo'n 6 weken. Ik betaal 60 euro per lediging en 90 euro per jaar huur.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:47

friesiszwart schreef:
Van twee paarden heb je denk ik al snel 5 kruiwagens mest per dag.

5? Jeetje krijg je dan ook alle organen erbij ofzo ?
Hier met 3 KWPN'ers 1kruiwagen per dag (een grote groene), maar die staan dan ook wel 24/7 buiten. Dus een deel leggen ze ook wel neer in de wei.

joyce B

Re: Hoeveel mest van 2 paarden, ivm mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:24

Ik heb pure mest ongeveer 2/3kruiwagen per paard per dag. Met strooisel meer bij natte plekken en leeghalen. Als ze veel ruwvoer eten in de winter wat meer dan op dieet. Wij halen het ook uit de wei.
Dat zijn dan ook de normale kruiwagens. Die grote gebruik ik alleen voor ruwvoer. Veel te zwaar met pure mest...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:33

@tinka: ik heb 2 E's en heb een 12 m3 mestput. Ze staan hier veel buiten in zandpaddocks en vaak 's nachts op stal (met 's winters houtkrul of strokorrel). Mijn mestput wordt 2x per jaar geleegd voor 75 euro per keer door een loonwerker.

Is die 150 euro de huur voor de kleinste maat container en komt het legen daar nog bij ?? Of is het een all-in bedrag voor alle maten ??
Als je de ruimte hebt én het is eigen terrein dan is de aanleg van een vaste mestput (ik heb betonelementen) veel voordeliger.