Blijf van mijn lijf merries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:46

Haha, wat een verhalen zeg... Haha!

Ik heb juist een Blijf AAN mijn lijf merrie!! Die begint nog net niet te gillen als ik stop met aanraken, maar het scheelt weinig... Zo ontzettend aanhalig en dol op poetsen, waar dan ook. Vooral onder haar buik!!

Zou het toch stiekem een ruintje wezen??? *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:00

Maitu schreef:
Zijn er mensen die een zure ruin of hengst hebben Clown

*meldt*

Onder het zadel en aan de longeerlijn geen centje pijn, oortjes naar voren (hoewel hij een dressuurproefje ook niet altijd even leuk vindt) en sjouwen maar. Soms vallen die oren er bijna af, zo ver staan ze naar voren. En aanraken is dan ineens ook geen probleem meer, als hij maar mag werken. Ook in de wei en in de paddock is hij prima hanteerbaar. Maar tijdens het poetsen...

Dat gefrut aan z'n lijf vindt-ie maar niets, hij wordt er narrig van, vooral als het druk is op stal. Dekens op en af doen is geen feest, aansingelen moet ook met beleid gebeuren. Wel vindt-ie het (na even tegensputteren) lekker als je zachtjes met een rubber massageborstel te werk gaat, of een hele zachte geitenharen borstel. Maar gewoon even snel afborstelen: no way! Om het over manen trekken en invlechten maar helemaal niet te hebben, ik kan zo een aantal foto's tevoorschijn halen waarop hij bij het invlechten kijkt alsof hij je met huid en haar wil verslinden. Haha!

Hij is een aantal keren bekeken en bevoeld door een fysio, maar lichamelijk is hij volledig in orde: mooi gelijk bespierd, geen vastzittende spieren, geen gevoelige rug. Het lijkt erop dat hij gevoelig is op zijn huid, en dat hoor ik vaker over Arabieren of paarden met veel Arabisch bloed. Maar dat kan natuurlijk ook suggestie zijn.

Afgelopen week hadden we een massage- en stretching-clinic bij ons op stal. Het was even afwachten wat Ret daarvan zou vinden, maar het viel echt heel erg mee. Hij was in het begin wat narrig en wantrouwend, maar hij leek het uiteindelijk lekker te vinden. Misschien toch wat vaker doen, hopelijk helpt hem dat om aanrakingen prettig te gaan vinden.

Tot zo ver het verhaal van onze zeikruin. Voor de rest is-ie best lief hoor. Tong uitsteken

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:31

Ik heb ook zo'n ge-emancipeerde merrie.Poetsen vindt ze fijn,maar andere paarden......vreselijk.Het dekken was het eerste jaar een ramp.Totdat de dierenarts zei dat ik haar moest laten scannen,de precieze tijd bepalen wanneer ze vruchtbaar is.Dan dekken,geen dag eerder geen dag later.Mijn hengst kon er dan 1 keer op,tussen 12 en 6 in de middag,en dan was ze nog drachtig ook!!Gelukkig is ze zeeeeer vruchtbaar,anders was dat ook nog een probleem.