Vlas - op dit moment waarschijnlijk prijs-kwaliteit het best

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie259499

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:02

Wij betalen 7,50 voor een baal :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:43

Pas twee leveranciers gebeld. Ik kan niet grote hoeveelheden afnemen helaas, vanwege opslag, dus wilde losse balen.
De ene koste 9 euro per baal. De andere vraagt er 5.50 voor :oo Dat scheelt nogal een hoop! En die laatste zit oo nog eens om de hoek, ideaal, en kan ik per stuk ophalen *\o/*
Ik heb nooit meer dan 5.50 per baal betaald, maar nam altijd 42 in 1x af op mijn vorige stal had ik daar de opslag wel voor. Nu niet meer, dus dit is ideaal!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:21

Mist schreef:
Agnes75 schreef:
Niet mee eens dat vlas de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft.
Doe mij maar strokorrels, vlas is veel te duur geworden het afgelopen jaar en ik vind het nog steeds duur.
En de opslag neemt veel meer plaats in dan de opslag van strokorrels. Bovendien geven strokorrels een veel stabieler bed en composteren ze beter, dus voor mij geen vlas meer.

+ het uitzaaien van de vlasplantjes!

Hm, dat kan kan handig zijn als je eigen vlasteelt overweegt... := Overigens heb ik nog nooit vlaszaad ontdekt in mijn pakken vlaslemen, maar goed, voor alles is een eerste keer..

En als het vlas dan zoveel goedkoper is geworden, dan wacht ik in spanning de advertenties op de Bokt markt af..... :Y) Feit dat vlasmanneke hier een post neerzet geeft al aan dat het vlas momenteel bij hem niet loopt...

kinel

Re: Vlas - op dit moment waarschijnlijk prijs-kwaliteit het best

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:44

als vlas te duur is kun je ook eens vlasmix proberen. dit is een mix met gehakseld stro. geeft meer volume in de stal en hier kosten ze 7 euro voor 25 kilo. vlas daarintegen 6 euro voor 20 kilo. zelf ben ik van de mix weer terug naar vlas gegaan, omdat ik niet mijn draai kon vinden met de mix.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:15

Ik heb strokorrels en die zijn nog steeds het voordeligst per 20 kg. Mijn ervaring is dat vlas, hennep en strokorrels enorm vies worden als er hooi doorheen gaat, dus ik denk persoonlijk niet dat ik blij ga worden van een mix van stro en vlas. Wel leuk bedacht trouwens....

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:02

Ik gebruik ook Vlas en hier zijn de prijzen ook flink gedaald. (wij halen meestal 15 balen dus hoef maar eens in de 3 maanden te halen)
Vorige keer betaalde ik 7,50 euro per baal.
Deze keer maar 5,50 euro de baal

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:33

Agnes75 schreef:
Ik heb strokorrels en die zijn nog steeds het voordeligst per 20 kg. Mijn ervaring is dat vlas, hennep en strokorrels enorm vies worden als er hooi doorheen gaat, dus ik denk persoonlijk niet dat ik blij ga worden van een mix van stro en vlas. Wel leuk bedacht trouwens....

ik had het probleem niet dat het vies werd door hooi ertussen door, maar dat de stal sneller vies was. vooral in de bovenlaag. en als ik de stal net helemaal schoon had stonden ze met z`n 3-en het stro eruit te eten. ook het mest kreeg ik er niet echt uit zonder teveel goed spul ertussen uit te laten. nam meer mee als met de vlas alleen.