houtkrul (zaagsel) mesten, tips en trics?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:32

Hier ook iemand die met handschoenen te werk gaat! Alleen de natte plekken deed ik gewoon met een schep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:37

Anoniem schreef:
Yamcha schreef:
Daarom (was ik vergeten te vertellen) gooi ik dus alle mest ( + kleine stukjes) op één hoop en schep het dan op, eerste deel met een riek, en dan met de schep. Dan het droge van de natte plek afhalen, en dat ook in de kruiwagen.

dat werkt idd als ze netjes bij elkaar mesten..
Mijne mest,en loopt het óveral heen,haha.

Ai. dan wordt dat lastig idd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:50

haha ja daarom....ik sta rustig 35 minuten mijn stal te zeven en netjes te houden...
B-)

LoveUggs

Re: houtkrul (zaagsel) mesten, tips en trics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:54

Ik gebruik gewoon de riek, al hebben wij vlas, maar het is vergelijkbaar met uitmesten.
Met de riek schep ik zoo de drollen eruit, en blijft alles wat schoon is liggen. Wij halen elke dag de drollen eruit en 1x in de week/2 weken de pisplek. (en dan is die van mij heel netjes en poept hij altijd in dezelfde hoek). Als we de pisplek eruit halen, doen wij er een nieuwe baal vlas in, en die doen wij er gewoon overheen. Over de oude (schone) laag. Hier ook een met luchtwegproblemen, en moet zeggen dat ik dat vlas wel fijn mesten vind, aangezien het erg fijn en glad is, en zo goed als geen stof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:12

Anoniem schreef:
haha ja daarom....ik sta rustig 35 minuten mijn stal te zeven en netjes te houden...
B-)

:(:) oh, da's wel waardeloos :(:)

ik ben in 5 minuten klaar (maar paard is netjes). Heb je een ruin?

Anoniem

Re: houtkrul (zaagsel) mesten, tips en trics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:33

ja.
De plasplek ligt altijd wel op dezelfde plek en voor de rest is het echt systematisch de stal doorzeven..