Paard houdt erg veel van spelen in de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Paard houdt erg veel van spelen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:17

Complimenten voor je instelling, en ik ben blij dat je iets hebt gevonden wat beter past!

Ik heb het verschil zo vaak gezien, van stalpaard naar buitenpaard...
Sommigen moeten even wennen, maar het doet ze zo ontzettend goed. :)

Babs80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:27

Dank je wel allemaal, ik plaats binnenkort even update over onze Toet en zijn nieuwe stal. De verhuizing vindt plaats op 28 februari a.s. :-) Wat gaat hij het straks fijn hebben!

lolpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:32

ik denk dat je het een beentje moet zien wat hij dan doet en word het heftig dan moet je in grijpen *\o/* *\o/* *\%/* *\%/* *\%/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:33

Wat heerlijk voor jullie paard dat jullie zo goed voor hem willen zorgen, dat wordt genieten +:)+

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:38

Haha nou :Y)
Vorige maand hebben we een nieuwe pony aangeschaft, wat een felle tante zeg. Hoefsmid mocht dan ook 3 x komen om weer nieuwe ijzers eronder te timmeren, 3x 1 of meerdere ijzers eraf getrapt van het spelen, galopperen en bokkesprongen maken. (Kwam bij vorige eigenaar blijkbaar niet vaak buiten? :+ )
Hihi denk dat het gewoon een kwestie is van lekker laten gaan en bij ons zijn ze vaak de eerste 10 minuten gek in het hoofd en daarna niet meer.

Babs80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 18:04

Ja precies, meestal is het spannender voor de baas dan het paard zelf :-)

Babs80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 12:09

Hallo allemaal,

Even een update over onze nieuwe stal. We staan er nu 1,5 maand en we zijn super tevreden. De verhuizing verliep vlekkeloos. We hadden het gevoel alsof hij er al jaren stond :) Niks aan de hand. Hij is sinds zijn verhuizing een stuk gezelliger geworden. Eerder kon hij soms een beetje nukkig zijn. Maar nu geniet hij van zijn lange tijd op de weide omringd door merries. Ik heb ook het gevoel dat hij veel meer energie heeft. Gisteren ging ik rond 19.30 uur naar hem toe en toen stond hij nog lekker op de wei zonder deken. Hij heeft een mooie fijne buitenstal. We kregen van de hoefsmid te horen dat hij sterke harde hoeven heeft. Ze waren voorheen wel eens zacht, omdat hij veel op stal stond. Oh ja...ze krijgen bijna de hele dag ruwvoer. Ik zie hem dus altijd lekker knabbelen. :) Ja....ik kan alleen maar zeggen dat we volop genieten :) En in de zomer gaat hij 24/7 naar buiten. Paardje happy, baasjes happy :D

Groetjes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:29

Super gedaan +:)+

Dan weet je ook zeker dat het een fijne / goede stal is: als je paard zich er vrijwel meteen op zijn gemak voelt :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:51

Super zeg, jij hoeft geen spijt van je beslissing te hebben. :)