Kale staartwortel of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Re: Kale staartwortel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:29

Ik heb het ook wel gedaan maar ik vind het geen gezicht meer. Lekker puur natuur een volle staart. :D
Je ziet het ook nog maar erg weinig volgens mij!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:34

Ik deed het ook altijd,de achterhand komt er mooier van uit.
Maar het is idd wat gedateerd en ik doe het nu ook niet meer.
Alleen de keuringspaarden scheren we nog op.
Vlechten vind ik ook oubollig dus nu gewoon een grote pluim aan de achterkant.
Mochten ze er in mesten dan zou ik het ook gedeeltelijk scheren idd.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:37

Bij sommige vind ik 't wel wat hebben, bij andere weer niet. Een fjord/haflinger/tinker of fries lijkt het me niet staan. :) M'n eigenste pony heeft 't gewoon lang. :P

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:44

Hier in de buurt zijn verschillende grote dressuurstallen en daar wordt het nog steeds veel gedaan. Misschien niet meer helemaal opscheren, maar wel netjes bijgewerkt. Ik doe het zelf ook bij onze paarden. Zo'n bosje bovenaan vind ik echt onverzorgd voor de dressuur. Net of je een galajurk aan hebt met je haar in de war. Maar ja, dat vind ik van een losse voorpluk ook.

Tinkers, fjorden enz kunnen het wel hebben, daar past het bij.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:45

Vroegah gebeurde dat indd heel veel.. Wij deden t ook op de stal waar ik toen dr tijd omliep. Bij mn eigen pony echter nooit gedaan (terwijl het toen nog wel 'in' was)
Ik vind het echt geen kijk die opgeschorenstaarten. :=

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:49

puur natuur. ik vind het geen porem dis opgeschoren of geknipte staarten. bovendien geeft het veel irritatie want het prikt. kan je weer jeukklachten van krijgen.
als hij op zijn staart poept er een vlecht in doen of gedeeltelijke vlecht dan heb je daar geen last meer van.

vraag me alleen af hoe hij zijn haar in zijn anus getrokken krijgt.
heb ik nog nooit van gehoort. niet banketstaaf bedoeld maar nieuwsgierig zeg maar.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:29

Nooit geen last gehad van paarden die jeuk hadden.

Zo'n gevlochten staart is als het goed gedaan is wel netjes, maar ja, ik ga toch echt niet bij mijn hengst een vlecht in zijn staart doen. Vind ik meer iets voor merries.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:20

Ik kies voor het tweede. Maar ik snap eigenlijk niet hoe je er bij komt dat er haren mee in de anus worden getrokken?
Als je goed voelt over de achterkant van de staartwortel zitten er daar helemaal geen haren? Is helemaal glad. En als het paard zijn staart op tilt tijdens het poepen, zou niet weten hoe dat kan dan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:53

Gewoon een volle staart.

Werkt goed beschermend bij mijn pony's die 24/7 buiten staan. En anders kan ik ze niet volgens de ras-standaard toiletteren (zo veel mogelijk staart en manen) op wedstrijd en keuring.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 23:33

Mousmous schreef:
Hier in de buurt zijn verschillende grote dressuurstallen en daar wordt het nog steeds veel gedaan. Misschien niet meer helemaal opscheren, maar wel netjes bijgewerkt. Ik doe het zelf ook bij onze paarden. Zo'n bosje bovenaan vind ik echt onverzorgd voor de dressuur. Net of je een galajurk aan hebt met je haar in de war. Maar ja, dat vind ik van een losse voorpluk ook.

Tinkers, fjorden enz kunnen het wel hebben, daar past het bij.

Toffe vergelijking met die galajurk!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 23:35

Buffelo schreef:
Ik kies voor het tweede. Maar ik snap eigenlijk niet hoe je er bij komt dat er haren mee in de anus worden getrokken?
Als je goed voelt over de achterkant van de staartwortel zitten er daar helemaal geen haren? Is helemaal glad. En als het paard zijn staart op tilt tijdens het poepen, zou niet weten hoe dat kan dan.

Tsja, ik sta niet de hele dag naar zijn anus te kijken, maar het is duideljk wel zo. Als ik aan het borstelen ben, trek ik er altijd een stukje haar uit. Kan er ook niks aan veranderen....