paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:54

Die van mij gaat ook gewoon de wei in. Ze is dan voorzichtiger dan anders :) . Morgen krijgt ze wel sneeuwbeslag. De hoefsmid kwam toch en heb nog van die dingen liggen dus kan ik ook weer lekker aan t werk met dr

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:55

Hier gaan ze overdag wel naar buiten.
Ze doen eigenlijk helemaal niet gek, ze lopen voorzichtig.
Mijn paard heeft ook rondom ijzers maar met sneeuwbeslag.

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:59

Hoi,

Ik heb thuis enkel een buitenbak.. en met deze sneeuw kan ik ook vrijwel nergens met een trailer naartoe..
Mijn paard is 4kant beslagen.

Ik heb dr gister niet naar buiten durven doen, want als er maar een klein laagje ligt is het in mijn ogen gladder voor een paard dan wanneer er een heel pak ligt.
Maar vandaag heb ik dr toch maar ff buiten gedaan.. Ze vond het heerlijk! Ik had dr maar 1 deken op gedaan, maar ze was helemaal bezweet.
hierna heb ik gewoon alle vier dr voeten uitgekrabt (?) ze had maar 1 voet waar ik even mn best op moest doen..

Groetjes

onley

Re: paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:00

hier staan ze gewoon lekker buiten het binnen houden zorgt juist voor te veel energie en als ze dan buiten komen is het hek van de dam en verstappen ze zich veel eerder als dat ze dagelijks gewoon 3 a 4 uurtjes eruit komen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:04

Mijne is op stal, ik moet de weg over en dat vind ik dus echt te glad met ijzers, maar gelukkig dan weer wel een binnenbak.
Morgen is de weg hopelijk sneeuwvrij genoeg. Sneeuw op zand vind ik niet erg, maar sneeuw op stenen...

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:04

Mijn beide paarden staan gewoon op de wei. Eentje van de twee is rondom beslagen, de andere staat blootvoets. Ik heb geen sneeuwbeslag.

Zelfs als ik dat al zou willen, kan ik ze niet binnen houden, aangezien ik enkel een open loopstal heb. Ze staan dus atijd dag en nacht op de wei, winter en zomer.

Nu het gevroren heeft en de grond hard is, mogen ze niet enkel op hun winterstuk maar ook op de zomerwei, dus voor de paarden is het wel een beetje feest. *\o/*

Ik geef toe dat het misschien niet ideaal is, want het beslagen paard heeft af en toe wel wat ijsklompen onder de ijzers, maar die komen vanzelf los. Maar ze een hele week opsluiten kan toch ook niet? Ik beschik niet over een binnenpiste enkel een ondergesneeuwde en bevroren buitenpiste, dus rijden zit er de komende dagen niet in... Nu kunnen ze hun ei ten miste kwijt op de wei. Het beslagen paard draaft en galoppeert trouwens ook op de besneeuwde weide, maar wel aan een gezapig tempo. Het onbeslagen paard durft wel eens een sprintje trekken. Maar ze zijn beide voorzichting en gewend om zich aan te passen aan de weersomstandigheden.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:07

Wij hebben vandaag zelfs de paarden met ijzers buiten in de sneeuw gehad!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:08

die van mij heeft geen ijzers, dus staat lekker buiten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:10

Sneeuwbeslag eronder en hoppa lekker naar buiten! Het zijn paarden, geen porseleinen beeldjes.

Die van mij heeft geen ijzers dus staat sowieso altijd buiten :) is gezond!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:11

Juist door ze nu in stal te houden worden ze druk, zeker als ze normaal gewend zijn wel buiten te komen, dan worden het bommetjes ja..

Hier ligt wel 20cm denk ik, maar die van mij heeft heerlijk op de wei gespeeld. 1 keer gleed hij bijna weg, maar he, hij kan wel voor zichzelf zorgen hoor.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:12

lekker buitengooien die handel. Paarden weten zelf maar al te goed hoe ze zich moeten corrigeren, mochten ze uitglijden of in een kuiltje terecht komen. Uiteraard moet de weg naar de paddock/wei toe wel sneeuw en ijsvrij zijn, anders kunnen er zich alsnog gevaarlijke situaties voordoen. Maar zolang je gewoon voorzichtig je paard aan een lang touwtje meeneemt, kan die zelf prima op zn eigen hoefjes lopen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:12

mijn paard heeft alleen voor ijzers maar hebben we wel gewoon even in de paddock gehad. lag niet heel veel en bleef ook niet
super zitten onder zijn ijzers. Kreeg niet van die klompvoeten zeg maar.

Nu valt er als het goed is in deze regio niets meer. Bak is wel onwijs bevroren dus longeren gaat niet meer maar hij
loopt er nog wel gewoon los in.

kreekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:15

Ik snap je helemaal,hoor.Die van mij loopt nl ook helemaal niet voorzichtig,dat hupst en galopeerd door de bak ,waarvan de grond onregelmatig is aangevroren.Vorig jaar 5 mnd eruit geweest door een blessure,5500 euro om hem weer op de been te krijgen,dus zit zwaar te twijfelen of ik hem mo nog wel buiten doe.Hou ook niet van stalrust,maar ook niet van een dooddier. :D :

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:49

Ik ga proberen hem vanavond wel in de paddock te zetten, hij heeft voor ijzers, maar binnenhouden vindt ik ook niet eerlijk en dan wordt die ook knettergek!

Vorig jaar had hij echt heel erg ijsklompen, ik vond de tip met oude handdoeken wel handig! Die ga ik eens proberen vanavond!

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:18

maratjesammy schreef:
Elisa2 schreef:
Hier gaan ze gewoon naar buiten,wij zorgen altijd dat de paddock vlak is en idd voor de rest zijn ze zelf echt wel voorzichtiger.Ze hebben geen ijzers,maar voor de mensen met paarden die ijzers hebben.

Je kunt de ijzers er tijdelijk onderuit laten halen of speciaal sneeuwbeslag eronder laten slaan.

Dit hebben wij overlegt met onze smid maar haar hoeven groeien te langzaam waardoor ze gaan brokkelen en scheuren dat het gevaarlijk word.
Speciaal sneeuwbeslag hebben we het ook een over gehad, dit is schijnbaar met een rubbertje die de sneeuw er weer uit drukt.
Maar dat helpt maar een half uurtje zei onze smid want dat rubbertje bevriest en doet het alsnog niks meer.

Of bedoel jij een ander soort sneeuwbeslag? Dan zou ik graag willen weten wat voor?

Wij hebben er hier meerdere gehad met sneeuwbeslag, inderdaad een rubbertje, maar heb nog niet meegemaakt dat die na een halfuur niks meer deden. Beter nog, met sneeuw kunnen ze hier ook het weiland op en hebben we zelfs nog actie-foto's gemaakt van meerdere paarden met ijzers. Veeeel langer als een halfuurtje, en niks aan de hand!

lvdbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:28

Hier gaan ze gewoon naar buiten; binnen houden is geen optie omdat ze dagelijks met z'n allen op de wei staan. Tot nu toe, ook vorige jaren niet, geen blessures maar wel veel lol...

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:35

mijn paard met ijzers blijft binnen, het pad naar de weides ligt echt spekglad! Jammer want het zouden weer leuke fotos opleveren!
Gelukkig heb ik wel een paard die graag binnen staat 8)7 We hebben wel gelukkig een binnenbak dus hij heeft wel wat beweging en hij gaat er niet van dood..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:40

Benno08 schreef:
mijn paard met ijzers blijft binnen, het pad naar de weides ligt echt spekglad! Jammer want het zouden weer leuke fotos opleveren!
Gelukkig heb ik wel een paard die graag binnen staat 8)7 We hebben wel gelukkig een binnenbak dus hij heeft wel wat beweging en hij gaat er niet van dood..

Ja idd 8)7

Ik snap echt niet dat mensen hun paard 24/7 op stal kunnen laten, verschrikkelijk, en dan nog denken dat ze het leuk vinden op stal. Je houd alleen jezelf voor de gek..

Hier staan ze lekker buiten, en juist met die sneeuw gaan ze de weide op (anders paddock)! Nog meer ruimte om te spelen en gek te doen. En juist met die sneeuw kunnen ze eens gassen, op een blubberweide laten ze dat wel.

Je paard zal maar uitglijden, oeeeh :')

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:44

ZusJacobs schreef:
Ja idd 8)7

Ik snap echt niet dat mensen hun paard 24/7 op stal kunnen laten, verschrikkelijk, en dan nog denken dat ze het leuk vinden op stal. Je houd alleen jezelf voor de gek..

Hier staan ze lekker buiten, en juist met die sneeuw gaan ze de weide op (anders paddock)! Nog meer ruimte om te spelen en gek te doen. En juist met die sneeuw kunnen ze eens gassen, op een blubberweide laten ze dat wel.

Je paard zal maar uitglijden, oeeeh :')

Mijn paard staat in de winter op stal. Hij komt natuurlijk regelmatig buiten (paddock of de wei(alleen met vortst)) maar hij vindt het heerlijk als hij weer op stal mag en ik weet zeker dat hij niet de enige is. Het ene paard vindt het niet erg, de andere wel.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:45

Die van ons staan al buiten heel het jaar door (we hebben nogal grote weides..) dus ook met sneeuw :) We houden speciaal een weide apart waar ze opkunnen als het vriest, dan is die nog netjes glad en zitten er geen hobbels in. Ze vinden het geweldig en galopperen hier gewoon door de sneeuw, geen probleem :)

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:45

Bij ons staan ze 24/7 buiten met schuilstal. Vijf zonder iizers en een is vierkant beslagen. Maar het gaat met allemaal heel goed. Ze merken zelf dat ze voorzichtig moeten doen, en omdat ze hun energie niet op hopen door niet in stal te staan, zijn ze ook niet onvoorzichtig wild. :-)
Ben heel blij dat ze zo lekker buiten staan, veel fijner en gezonder voor ze :-)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:47

Die van mij staat helaas ook binnen. We zijn nog aan het opbouwen na een akelige peesblessure, ik ga geen risico's nemen. Ze heeft voor ook ijzers. Dan staat ze maar een paar dagen binnen, is helaas niet anders. Probeer haar zoveel mogelijk eruit te halen.

xTammyy

Tuurlijk vinden paarden op stal staan fijn!
Das de plaats waar ze biks krijgen :)

Ninx

Alles naar buiten, rondom beslagen.
Sneeuwbeslag eronder....

Omdat ze heel veel buiten zijn gaan ze niet raar doen, ze zijn slim genoeg.

Paarden die veel binnen staan exploderen, en dan krijg je ongelukken.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:49

xTammyy schreef:
Tuurlijk vinden paarden op stal staan fijn!
Das de plaats waar ze biks krijgen :)

:')