Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maratjesammy schreef:Elisa2 schreef:Hier gaan ze gewoon naar buiten,wij zorgen altijd dat de paddock vlak is en idd voor de rest zijn ze zelf echt wel voorzichtiger.Ze hebben geen ijzers,maar voor de mensen met paarden die ijzers hebben.
Je kunt de ijzers er tijdelijk onderuit laten halen of speciaal sneeuwbeslag eronder laten slaan.
Dit hebben wij overlegt met onze smid maar haar hoeven groeien te langzaam waardoor ze gaan brokkelen en scheuren dat het gevaarlijk word.
Speciaal sneeuwbeslag hebben we het ook een over gehad, dit is schijnbaar met een rubbertje die de sneeuw er weer uit drukt.
Maar dat helpt maar een half uurtje zei onze smid want dat rubbertje bevriest en doet het alsnog niks meer.
Of bedoel jij een ander soort sneeuwbeslag? Dan zou ik graag willen weten wat voor?
Benno08 schreef:mijn paard met ijzers blijft binnen, het pad naar de weides ligt echt spekglad! Jammer want het zouden weer leuke fotos opleveren!
Gelukkig heb ik wel een paard die graag binnen staatWe hebben wel gelukkig een binnenbak dus hij heeft wel wat beweging en hij gaat er niet van dood..
ZusJacobs schreef:Ja idd![]()
Ik snap echt niet dat mensen hun paard 24/7 op stal kunnen laten, verschrikkelijk, en dan nog denken dat ze het leuk vinden op stal. Je houd alleen jezelf voor de gek..
Hier staan ze lekker buiten, en juist met die sneeuw gaan ze de weide op (anders paddock)! Nog meer ruimte om te spelen en gek te doen. En juist met die sneeuw kunnen ze eens gassen, op een blubberweide laten ze dat wel.
Je paard zal maar uitglijden, oeeeh