Hoeveel stalgeld en waarvan doe je het?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:01

Ik betaal €155 voor stalling, inclusief voeren, mesten en buiten binnen zetten. Krachtvoer en hoefsmid ed komt er nog bij. Ik werk 30 uur, maar dat is niet echt een vetpot. Gelukkig betaalt mijn man extra's zoals vakantie enzo.

DuoZiggy

Re: Hoeveel stalgeld en waarvan doe je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:05

Nu ikhet zo lees krijg ik het idee dat ik wel veel betaal, ik betaal 210 euro voor de stalling en gebruik van de paddock binnen en buiten zetten dan zijn er 2 bakken aanwezig en een losgooi en longeerbak, zelf mest ik uit en zet ik voer klaar. Betaal ik veel of is het eigenlijk wel normaal ?

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:11

als je wel zelf moet voeren of klaarzetten, dan vind ik dat een beetje stom :P. voor 210 euro kan je ook full pension staan over het algemeen (ligt er natuurlijk wel aan waar je woont en door wat voor stallen je omgeven bent, hihi).

Ik betaal 275 euro per maand. hiervoor wordt mijn paard gevoerd, binnen-buiten gezet, voer/water/hooi of kuil/uitmesten inbegrepen + weekenddienst paddocks (hier moet je 10€ extra voor betalen, als je niet voor paddockdienst in het weekend kiest, dan betaal je €265). Hebben een mooie buitenbak met agterbergbodem en een longeercirkel met agterbergbodem (oude variant), en liggen omgeven in een prachtig bos met meer dan 80km ruiterroute.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:03

Heeft er ook mee te maken in welke omgeving je woont. :) Hoe landelijker gelegen, hoe goedkoper het meestal is.

Manonislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 01:35

Stalling €190,- incl weidegang en kuil. Moet wél zelf mesten.
Voer en wortels worden gezamenlijk ingekocht.
Dierenarts, zadelmaker, hoefsmid komt voor meerdere paarden tegelijk,
voorrijkosten worden dan gedeeld.
Veel weide, merries en ruinen staan apart. En een bak om te longeren.
Binnenbak en 3 buitenbakken (van de manege) zijn aan de overkant.
Ben heel blij met deze stal!! Woon in het midden van het land.

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:51

Ik betaal per maand 210 euro voor mijn fjord en shet samen. Daar zit verder niets bij dus hooi, stro en voer komt er nog bij. Land mest ik zelf uit en doe alles verder zelf.

Ik stond eerst voor 75 euro maar heb hier bewust voor gekozen zodat mijn paarden lekker 24/7 buiten kunnen met schuilstal en ik alle ruimte heb om te gaan fokken.

Ik werk fulltime, kan wel iets minder sparen maar ik hoef er niets voor te laten. Spaarrekening vul ik iedere maand aan, ga gewoon op vakantie en doe verder genoeg leuke dingen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:54

Alles bij elkaar ongeveer 250 per maand voor een groot paard & shetlander. En dan nog benzine kosten. Ja, ik moet er een hoop voor laten, maar ik heb het er voor over.
Ze zijn wel de reden dat ik nog thuis woon. Hopelijk vind ik snel een betere baan...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:59

nu staan ze achter om en kosten me 7 paarden 1200,- per jaar.dit zijn niet allemaal paarden van mij.maar omdat ik niks voor de weide hoef te geven en ook niet voor het water betaal ik in de winter het voer.

nu gaan we verhuizen en gaan mijn 2 span mee en de lusitano van mijn vriendin,mijn volbloed blijft bij mijn schoonouder(waar ze nu dus staan) omdat daar ook zijn maatje bij blijft staan.ik ga waar ik nu ga wonen een weide huren met stal betaal 100,- per mnd voor dus mijn 3 paardjes met water er bij de mest word afgevoerd omheining stal worden gemaakt als iets stuk gaat en ik mag gebruik maken van een kleine bak 100/200m van mijn weide.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:01

Hier €160.-p/mnd.
Half pension. Wordt gevoerd en binnen en buiten gezet. Incl hooi/voordroog en stro
Zelf mesten en voer klaar zetten.
Buitenbak, kleine binnenbak, longeerpaddock, weidegang, paddock waarvan een stuk bestraat.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:04

180 pm half pension met een onverlichte buitenbak, maar de stek is fantastisch.
Hoe ik het betaal? we hebben gerekend wat we over hadden en ook nog konden sparen.
Maar daar werk ik wel hard voor.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:05

Voor mijn paard betaal ik p.m 195 euro.
Weidegang de hele dag, snachts op stal. 4 pakken vlas per maand, brokken en hooi erbij. Hebben een all weather buitenbak en liggen in het bos.

Hoefsmid, wormenkuur enz zit er dus niet in.

Ik ben 19, volg een opleiding en werk daarnaast zoveel mogelijk om alles rond te krijgen en mijn buffertje hoog te houden. Ik heb geen geld voor mezelf of andere dingen, maar heb het er graag voor over.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:09

Ik betaal 130 voor mijn paard en 40 voor mijn shetlander per maand. Mijn shetlander staat in een super mooi weilandje met gras en onbeperkt kuil in de winter en een schuilstalletje in de winterwei en een mooi stukje met veel bomen in de zomerwei.

Mijn paard staat particulier op een kleine stal ( 4 paarden en een pony, allee merrie's ) ze heeft een mooie grote stal met rubber vloermatten en matten aan de wanden. Elke wek 2 pakken vlas en onbeperkt goed hooi en kuil. Er is een mooie ruime bak met verlichting en een sterke houten omheining. Er wordt gevoerd en de paarden worden sochtends om 7 uur in de weide gezet en savonds binnengehaald rond 5 uur in de winter en in de zomer staan ze vaak tot laat buiten en soms de hele nacht als het echt warm is... Ik ben ontzettend blij met dit plekje, het is een goedkope plek en krijg er ontzettend veel voor....

Het is passen en meten om alles rond te krijgen maar ik heb 2 belangrijke levensverbeteraars ;D voor het stalgeld loop ik kranten en daarvan kan de stalling precies betaald worden...

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 14:19

Een paarden hobby is echt duur :j ik denk dat ik geen eigen pony ga nemen,de kosten zijn me echt teveel,we houden zelf per maand net genoeg over om van te leven,maar wel goed dat ik hier lees dat je er veel voor moet laten,zo kom je erachter of je een juiste beslissing maakt,dankejwel *\o/*

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:47

Duur is het zeker! Maak je kan het natuurlijk ook zo duur maken als je zelf wilt.

Ik heb bewust pas mijn eigen paard gekocht toen ik al een tijdje werkte en dus al even had kunnen sparen.
Daarnaast heb ik bewust voor een sobere stalling gekozen: Kost me 90 euro in de maand, ik moet nagenoeg alles zelf doen (en ik zorg voor de andere pony's) op het op de wei zetten na, paard staat wel 24/7 buiten. 's avonds en 's nachts op de paddock en overdag in de wei. Krachtvoer moet ik zelf aanschaffen en er zijn verder geen faciliteiten. Dierenarts en smid moet ik natuurlijk ook zelf betalen. Ik heb het geluk dat ik de bak van de overburen zo vaak als ik wil mag gebruiken. Daarnaast staat mijn paard nooit alleen wat ik ook erg prettig vind.
Ik rij echt recreatief en heb dus geen luxere faciliteiten nodig. Dat scheelt ook heel veel.

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 14:54

en het komt er natuurlijk ook nog bij als je paard ineens ter plekke ziek word of er wat mee gebeurd waar door hij met spoed geholpen moet worden,daar ben ik dus bang voor als ik een pony voor mezelf heb,waar haal je dan zo snel het geld vandaan he?
Ik heb deze vraag wel eens aan een kennis gesteld die 2 ponys heeft(hij heeft een uitkering)en hij zei dat er altijd wel wat valt te regelen met een lening,maar dat lijkt mij helemaal niks,hoe zien jullie dat?
Ik denk ook dat je gewoon mazzel moet hebben met een pony,de ene mankeert nooit iets en de andere is om de haverklap ziek.
Denk dat ik het maar gewoon bij onze verzorgshet hou hahahaha _/-\o_

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:59

Mindypony schreef:
en het komt er natuurlijk ook nog bij als je paard ineens ter plekke ziek word of er wat mee gebeurd waar door hij met spoed geholpen moet worden,daar ben ik dus bang voor als ik een pony voor mezelf heb,waar haal je dan zo snel het geld vandaan he?
Ik heb deze vraag wel eens aan een kennis gesteld die 2 ponys heeft(hij heeft een uitkering)en hij zei dat er altijd wel wat valt te regelen met een lening,maar dat lijkt mij helemaal niks,hoe zien jullie dat?
Ik denk ook dat je gewoon mazzel moet hebben met een pony,de ene mankeert nooit iets en de andere is om de haverklap ziek.
Denk dat ik het maar gewoon bij onze verzorgshet hou hahahaha _/-\o_

ja ga lekker mennen en vrijheids dressuur en langeteugel werk doen hardstikke leuk met zo'n shet

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 15:03

jazeker heerlijk vind ik dat om te doen hoor hahaha *\o/*

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:06

225 voor stalling, zelf mesten en voeren, ook krachtvoer niet bij inbegrepen. betaal 15 euro meer voor vlas. mn ouders betalen het haha :')

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:10

165 incl. uitmesten, binnen buiten zetten, hooi zoveel als ik wil en stalling voor mijn kar, plus ze staan 24/7 buiten en 's winters in de nacht op stal, dit voor 2 pony's. Ik loop folders en heb een hele lieve moeder die meebetaalt.

Moet dus alleen de hoefsmid, ontwormen en krachtvoer zelf betalen.
Dit komt uit op zo'n 25 euro per maand extra aan voer, om de 8 weken ongeveer (soms niet) 25 euro voor de hoefsmid, en in het voorjaar en najaar 20 euro voor ontwormen.

Volgens mij sta ik best goedkoop als ik dit hier zo lees :=

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:21

Wij betalen €250 per maand (voor een paardenstal, pony is minder duur) voor een (pension)stal waar ze heel het jaar door buiten komen, en alleen 's avonds naar binnen gaan. Qua faciliteiten:

*stapmolen
*binnenbak
*2 buitenbakken, waarvan 1 Z-bak (weet die afmetingen nooit zo goed :'))
*meerdere (grote) weilanden. In de zomer staan ze op een andere wei dan in de winter.
*voer, hooi & stro inbegrepen bij de prijs. Het voeren zelf ook.
*ruime stallen
*binnen en buiten zetten wordt door de eigenaren gedaan.
*uitmesten wordt gedaan.
*wasplaats en meerdere poetsplaatsen.
*5 minuten stappen en je bent bij een bos.
*trailerstalling

Abel wordt op dit moment nog door mijn vader betaald maar ik weet dat als ik mijn opleiding af heb gerond en werk heb, ik hem zelf zal moeten betalen :).

Filoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:01

Mindypony schreef:
hallo,

Op wat voor stal staat je pony of paard,of staat hij bij een boer of elders? wat betaal je per maand en werk je er zelf hard voor om het geld bij elkaar te sprokkelen en krom liggen elke maand., of heb je een goed betaalde baan en is het makkelijk voor je iedere maand om het te kunnen betalen?

Ik ga in stal Fonck in oordegem, mijn pony heeft het er goed, niet te duur, 250 euro per maand. Als je paard medicatie nodig heeft doen ze dat ook, één keer in de week op de wei, en het stro word er op voorrand verwaterd.

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:04

ik sta met mijn shetlander op een boerderij,, sta daar gratis omdat het mn oom en tante zijn, maar ben daar helemaal alleen.. dus vind het niet echt leuk eigenlijk..

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:05

Ik betaal € 300,-

* Buitenbaan 20x 60 eb en vloed
* Binnenbak 20x 60 met spiegels
* stapmolen
* longeercirkel
* koud en warm water
* solarium
* Verwarmde zadelkamer
* Deken rek om je dekens bij de kachel te laten drogen
* Eigen vakje om je spullen op te bergen

Wel hebben we een schema om de paarden binnen en buiten te zetten plus dat je zelf je stal moet afmesten.
Paarden komen wel het hele jaar door naar buiten.

Hoe betaal ik het: Door hard te werken en soms krijg ik een kleine bijdrage van mijn ouders gezien ik nog niet fulltime werk.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:40

ik betaal 210,- per maand en is volpension

we hebben een binnen en buitenbak
springweide
longeerbak
spoelplaats
en ze gaan dagelijk in de wei (ook in de winter)
en er zijn ruime zadelkasten voor elk paard
en voor elk paard een dekenrek
verwarmde kantine

en we zitten dicht bij het bos

en hoe betaal ik het : door te werken
Laatst bijgewerkt door heidi1973 op 13-01-13 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:42

Mindypony schreef:
Een paarden hobby is echt duur :j ik denk dat ik geen eigen pony ga nemen,de kosten zijn me echt teveel,we houden zelf per maand net genoeg over om van te leven,maar wel goed dat ik hier lees dat je er veel voor moet laten,zo kom je erachter of je een juiste beslissing maakt,dankejwel *\o/*

Groot gelijk heb je.. Ik zit nu dus in frankrijk en mijn paard in nederland.. maar moet wel gewoon de stalling betalen.. Nu betaald de meid die mijn paard rijd en verzorgt en uitbrengt op wedstrijden de hoefsmid (anders had hij namelijk mee gegaan naar frankrijk maar behalve strand heb ik hier alleen een drafbaan en elke dag 40 km naar het strand rijden is ook not done).
Maar toevallig sprak ik van de week een vriendin die net naar Bali is geweest (voor 1 maand) en nu in maart naar Afrika toe gaat.. tja soms vind ik het wel jammer dat ik een paard heb omdat ik dat soort dingen dus niet kan. Maar aan de andere kant zou ik hem ook voor geen goud willen missen. Maar hierna neem ik eerst geen paard meer.. als meneer 30 word dan zit ik nog 22 jaar aan het vast en ben ik 44 tegen de tijd dat ik een keer op vakantie kan naar een exotisch land haha