Megamutsj schreef:Wat ik altijd doe is de drollen eruit en op de dag dat ik er een baal op mag gooien haal ik de pisplek weg. Daar stort ik een halve zak vlas in, ik trek de stal daarna recht en de overige halve zak strooi ik er weer overheen. Ik moet zeggen dat dit voor mij de ALLERBESTE manier is gezien ik er ook gewoon schijtziek van werd dat ze best smerig was en dat het gewoon hardstikke duur is om je paard er netjes bij te laten staan. Als ik kijk naar de stallen van stalgenoten is die van mij het schoont samen met de andere die het op dezelfde manier als mij doen.
Probeer dus niet zo vaak al de piesplekken eruit te halen maar beperk het naar 2 keer per week of om de 3 dagen. Zo kan de bodem goed potten maar blijft het wel schoon!
Misschien die piesplekken een keer laten liggen, en daar gewoon nieuw vals overheen gooien, wat je nu doet is echt zonde!
Ik laat ze liggen, en wat nu bij mij op de bodem ligt ligt er misschien al wel 2 jaar.
Ik haal de drollen uit de stal, haal oppervlakkig de natte plekken er uit, en trek dan het droge vals van de buitenkant naar binnen, leg de stal recht, en gooi daar vals overheen.
De stal van 3x3 die ik heb staat een fjord in, gebruik nu een half pak per week.
Pony gaat +/- 6 uur naar buiten.
De stal van 3x5 staat een paard van 1.80, daar gaat 1 pak per week in.