Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:57

Hier kun je gewoon niets aan doen. Witte paarden hebben nogal eens de neiging om zich te camoufleren. Wachten tot het weer voorjaar wordt, 24 uur in de wei en hij wordt vanzelf schoon, dan kan ie namelijk naast zijn eigen drollen gaan liggen. Berust, leef er mee, paard heeft gewoon andere kwaliteiten dan schoon blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:57

Robijn Stralend Wit Wasmiddel! Werkt als een tierelier!

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 21:59

Robijntjah schreef:
Robijn Stralend Wit Wasmiddel! Werkt als een tierelier!

zal dit geen kwaad kunnen? :')

Anoniem

Re: Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:01

Nee! Gebruik het zelf ook voor mijn schimmel! Wel de vloeibare variant natuurlijk he ;)

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 22:04

Robijntjah schreef:
Nee! Gebruik het zelf ook voor mijn schimmel! Wel de vloeibare variant natuurlijk he ;)

haha ja dat snap ik ;)
alleen voor de staart en manen of gebruik je het ook voor de vacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:05

Voor alles :j Op de vacht werkt het beter dan manen en staart!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:06

Zilvershampoo werkt inderdaad niet, kan ik beaamen (ook schimmel hier).

Bij mij werkt een (schone) vlasstal en onbeperkt hooi! dan liggen ze niet meer in stront en eten ze het ook niet op. Dik worden ze niet als ze genoeg beweging krijgen :P Staart vlecht ik in en spuit ik helemaaaaal vol met antiklit zodat het niet afbreekt. Nu blijft ze schoon :P
Heb alle shampoo's wel geprobeerd (betadine, biotex, zilver, groene zeep) en helemaal niets haalde die groene vlekken weg :(

mrie

Robijn stralend wit... Jullie zijn gek. Het gaat hier om een paard hoor!!!

sumiry

Klinkt wellicht wat raar, maar probeer het eens met de overbekende babyshampoo van Zwitsal. :D
Kost je niet veel, en het werkt echt super.
Groot voordeel is dat het ook een milde shampoo is!

Succes, en laat ons even weten wat het uiteindelijke wondermiddel is geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:07

mrie schreef:
Robijn stralend wit... Jullie zijn gek. Het gaat hier om een paard hoor!!!

Sorry maar jij wil je bruine/vos of wat dan ook toch ook netjes schoon hebben als je op wedstrijd/fotoshoot/whatever gaat?

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:08

Zilvershampo, maar dan die van de Kruidvat. Die schijnt het beste te werken volgens iemand die showarabieren heeft. En ik gebruik het ook voor mijn spierwitte schimmel (altijd super wit na het wassen). Warm water + goed inwrijven (zodat het schuimt) + even laten inwerken + goed uitspoelen = wit paard.
Inderdaad in de winter bijhouden (emmertje met warm water en een lapje na het poetsen) is het 'beste', met deze kou "in bad" is toch wat riskant.
Betadine werkt ook wel en van alle andere dingen moet je je afvragen of je het zelf prettig zal vinden....

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:13

Nee Robijtjah, die van mij is ook wit, ok half dan. Ik heb de mazzel dat ik geen wedstrijden rijd, want dat was idd heel lastig. Ik ging dan naar een manege bij mij in de buurt met warm water en een wasplaats. Ik kreeg hem met gewone middelen en een borstel helemaal blinkend. Fotshoot plan ik in de zomer, Whatever... Tja dan is ie maar vies, het is namelijk een paard...
Maar van mijn leven geen rare troep er op, ik smeer zelf toch ook niet zomaar van alles in mijn haar. Of zou jij geen bezwaar hebben tegen je eigen haar wassen met Robijntje stralend wit??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:15

Nee hoor, doe ik ook gerust als iemand het mij vraagt :+
Dan is die van jou denk ik op gunstige plaatsen niet wit want die van mij krijg ik echt niet met water en gewone middelen wit _O-
En nee, ik was mijn paard ook niet in de winter, heb geen warm water op stal dus daar begin ik niet aan ;)

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:33

cecil schreef:
lovecortana schreef:
BADEDAS <3

Haha daar wordt die van mij altijd spierwit van :D

wat is dat? :)

Dat is gewoon badshampoo! Het werkt echt super en het ruikt ook nog eens lekker :D. Ie kan het gewoon in de supermarkt kopen (grote groene fles badmiddel)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:33

Jeetje wat een gestoorde, Robijn wasmiddel op een paard gebruiken... Dat je je eigen haar en hoofdhuid naar de vaantjes wil helpen maar de kwestbare paardenhuid volledig ontvetten? Is toch niet normaal, dat is nog veel erger dan shampoo.

Ts, maak je maar geen zorgen hoor. Dit gaat er gewoon uit hoor. Het is haar en mest, daar komen geen blijvende vlekken van. Ik kan in noodgeval ook Zilvershampoo aanraden, en dan als het nodig is een paar keer herhalen. Maar eerst heel goed borstelen, dan nat maken verder borstelen met een plastique borstel en dan de shampoo, weer borstelen en in laten trekken. Je paard krijgt er na herhalen wel een paarse gloed van.

Verder zou ik het niet te gek maken, paardenshampoo is nog altijd het beste voor de huid van je paard, dus zolang het daar mee kan zou ik dat proberen. Of anders babyshampoo, dat is ook vrij vriendelijk.

Ik leef wel met je mee hoor, ik ken het probleem:

Afbeelding

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:35

Dat is natuurlijk wel het beste middel, je paard laten rollen in een modderbad van geelzand! Als ik hem dan afspuit is hij ook echt spierwit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:36

Lara_Silver schreef:
Jeetje wat een gestoorde, Robijn wasmiddel op een paard gebruiken... Dat je je eigen haar en hoofdhuid naar de vaantjes wil helpen maar de kwestbare paardenhuid volledig ontvetten? Is toch niet normaal, dat is nog veel erger dan shampoo.

Ts, maak je maar geen zorgen hoor. Dit gaat er gewoon uit hoor. Het is haar en mest, daar komen geen blijvende vlekken van. Ik kan in noodgeval ook Zilvershampoo aanraden, en dan als het nodig is een paar keer herhalen. Maar eerst heel goed borstelen, dan nat maken verder borstelen met een plastique borstel en dan de shampoo, weer borstelen en in laten trekken. Je paard krijgt er na herhalen wel een paarse gloed van.

Verder zou ik het niet te gek maken, paardenshampoo is nog altijd het beste voor de huid van je paard, dus zolang het daar mee kan zou ik dat proberen. Of anders babyshampoo, dat is ook vrij vriendelijk.

[ Afbeelding ]

Excuse me, vind jij het normaal om iemand die jij niet kent gestoord te noemen? Ik ga TeMmen :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:36

Whahaha.. Die is net zo bruin als mijn bruine paard!! :)

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:37

Lang leven mijn schone schimmel!
En geloof me die is echt heel schoon.

Misschien wat hier al genoemd is benen scheren?
Halsdeken kan ook prima werken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:38

Robijntjah schreef:
Lara_Silver schreef:

[ Afbeelding ]

Excuse me, vind jij het normaal om iemand die jij niet kent gestoord te noemen? Ik ga TeMmen :j

Nou sorry. Maar helemaal safe is het ook niet!

Als ik mijn dekje gewassen heb moet ik ze nog een keer wassen zonder wasmiddel.
Doe ik dat niet raakt hij helemaal geïrriteerd!
Dus ik zou zeker niet zomaar een paard met wasmiddel voor in de wasmachine gaan wassen.

Lara_Silver

@Robijntjah: Ik ben het woordje tip vergeten, neemt niet weg dat ik het nog steeds een gestoorde tip vind. Tem gerust, ik sta achter mijn uitspraak. :j

@daantjuhhh: Erg eh, ik zeg altijd dat hij met de verkeerde kleur geboren is.. :P
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 09-01-13 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Robijntjah schreef:
Lara_Silver schreef:

[ Afbeelding ]

aanstelllen is ook een vak -.-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:39

Geen irritatie bij mijn schimmel, totaal niets :D

En dat je het niet safe vind is een mening en wat anders dan iemand gestoord noemen :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:41

Robijntjah schreef:
Geen irritatie bij mijn schimmel, totaal niets :D

En dat je het niet safe vind is een mening en wat anders dan iemand gestoord noemen :j

Zoals ik al zei, ik ben het woordje Tip vergeten, mocht je dat in mijn vorige post over het hoofd hebben gezien. Over jou psychische gezondheid ga ik niet oordelen, maar over je rare tip zeker wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:42

Om on-topic te blijven, scheren werkt ook goed inderdaad!