Stalgeld ???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:38

ik ga even dit topic volgen want zoek een stalling en zo kom ik wat meer te weten over de prijs :)

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:39

iloveyah87 schreef:
Wowwww wat goedkoop allemaal!

Hier (Hoofddorp) 300 euro, zelf mesten, 2x biks, 2x hooi. Alleen een buitenbak aanwezig die wel goed te rijden is incl. verlichting.
Zomers worden de paarden buiten gezet in de ochtend en einde van de middag binnen gezet.
Wel aangrenzend aan een bos...

wooow 300 is wel een hoop geld -O-

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:43

_Sim_ schreef:
Die 250 die mora betaalt is voor twee paarden denk ik? Dat scheelt alweer natuurlijk, maar blijft nog aan de prijzige kant voor het feit dat je geen bak hebt en zelf je stallen moet doen. 100 euro zou ik reëler vinden.

Het is trouwens moyra :D Moyra loopt nog steeds op 4 beentjes rond dus is nog niet verwerkt tot mora :D

Maar nee het is per paard. Ik heb wel een longeerbak stapmolen en weidegang.
De rijbak zijn paddock's van gemaakt omdat niemand reed. En als ze al gingen rijden was het buiten.
Ik rij zelf ook geen paard dus voor mij heeft het geen meer waarde :n

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:45

moyra schreef:
Het is trouwens moyra :D Moyra loopt nog steeds op 4 beentjes rond dus is nog niet verwerkt tot mora :D

Haha, die vind ik leuk. _O-

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:45

Ik betaal zelf 125,- per maand exc. voer of bodembedekking. Dit is enkel voor een stuk weiland met (lekke) schuilstal en grondwater. Van het voorjaar ga ik een hoop veranderen, wil ik de stal lekdicht maken, de boel betegelen en er een zandpaddock bij maken. Mijn verzorgster heeft een pony van mij gekocht en betaald 40,- per maand inc. hooi en ontwormen. In de zomer 'verdien' ik daar op (geen kosten aan voer of bodembedekking) en in de winter ben ik gerust 300,- in een maand kwijt aan voer,stro, wormenkuren en de huur.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:50

Pensiongeld is inderdaad erg regio-gebonden. Dat is ook wel logisch gezien de kosten.

Ik betaal ruim €240 per maand officieel met BTW factuur (kop van Noord-Holland), daarvoor heb ik een box die elke dag gemest wordt. Onbeperkt ruwvoer en 3x daags (witlof)wortelen op stal.
In de zomer staan de paarden dag en nacht buiten, tenzij het te nat wordt. Er is veel land wat voordat de paarden er op gaan begraasd wordt door schapen. Binnen- en buitenzetten wordt gedaan, dekens op en afhalen hoort ook bij de service van de zaak.
We hebben een buitenbak van 20 x 60 m met eb en vloed bodem en goede verlichting.
Er zijn helaas (nog) geen echte paddocks, maar de paarden komen in de winter overdag wel een paar uur op een verhard stuk buiten te staan.
De stalhouder is wel een echte paardenman, als er iets met één van de beesten aan de hand is ziet hij dat meteen. Voor onze regio is dit een normaal bedrag.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:54

ik betaal €175 dat is inclusief alles

mesten wordt gedaan
binnen/buiten zetten
verlichte rijbak
voer 2 x daags brokken en kuilvoer
vlas als bodembedekking
bos is 10 min stappen en je kan alle kanten uit. (rondom overal bosrijke gebieden.)

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:55

Ik betaal 140 euro p.m voor mijn pony op een pensionstal.( Groningen).
Hiervoor wordt gemest( kan het ook zelf doen dan betaal ik 130) krijgt ze 3 x perdag ruwvoer. Worden in de winter buiten gezet in de paddock, in de zomer staan ze 24/7 in het land en heb ik de beschikking over een goede buitenbak met verlichting. Ook heb ik een eigen kast. Relatief goedkoop dacht ik dus... Wormenspuiten etc. moet ik zelf betalen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:57

Ik lees van een aantal dat de paarden in de zomer naar buiten gaan, hoe doen jullie dat in de winter? Kunnen de paarden dan wel naar buiten of moeten ze dan echt op stal blijven?

De twee shetjes van mijn zusjes staan bij een pensionstal voor 185,-, is een stal + ruwvoer en iedere dag worden ze gevoerd. Stal wel zelf uitmesten.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:21

als die 250euro voor 1 paard is vind ik het ook wel aan de prijzige kant en dan puur omdat er geen rijbak is, als het voor 2 paarden is vind ik het prima, zelfs vrij goedkoop.
ik sta op een kleine pensionstal waar ik 225 per maand betaal voor een ponybox van 2,5x3,5, voor een paardebox van 3x3,5 betaal je 260euro per maand.
paarden gaan 'szomer 24/7 het land op en 'swinters staan ze overdag buiten en 'snachts binnen, er is een buitenrijbak die altijd goed is, en het is incl hooi, stro en krachtvoer.

nowylover

Re: Stalgeld ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:30

Paarden staan zomers 24/7 buiten en 's winters worden ze halverwege de ochtend buiten gezet en eind van de middag naar binnen gedaan.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:33

ik kende een 'stal'

een reuzachtige wei een rijbak(voor 25 euro p.m in het park) in de buurt 5 min.afstand
een grote paddock waar je kan longeren en een grote schuilstal.

60 euro dat hun hooi kochten en het voerden
en 40 euro als je zelf hooi kocht en hun het voerden!!!

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:33

Ik betaal voor mijn trekpaard 200 per maand.

Hier voor heb ik een ruime stal, deze wordt uitgemest.
Ook wordt ze twee keer per dag gevoerd. 's Ochtends bult kuilvoer, na een tijdje gaat ze naar buiten en als ze dan eind van de middag weer binnenkomt brok en kuilvoer. Als ik wil dat ze 's ochtends ook brok krijgt dan kan ik dat klaarzetten en wordt het gegeven.
Verder wordt ze ook binnen en buiten gezet.

Daarnaast mag ik ook altijd extra stro, kuil en brok pakken.

Mijn paard staat bij deze boer het hele jaar op de wei met een stel andere paarden(op het moment een kudde van 13) 's Winters alleen overdag en 's zomers 24/7. En dan in overleg kan ze ook 's nachts op stal.
Als ze alleen in de wei staan gelden er andere tarieven.
Er is een buitenbak met verlichting aanwezig.

Mijn paard staat hier prima vind ik zelf! :) Het is in omgeving Amersfoort trouwens...;)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:37

Ik heb wel een beetje geluk :) Ik sta vlak bij Rotterdam en dus een dure buurt. Betaal kale stalling 70,- hierbij heb ik een stal van 4x4 en word er 4 x per dag gevoerd en worden ze binnen en buiten gezet, sochtends worden de stal deuren open gezet en kunnen de paarden lekker op het erf lopen. Daarnaast heb ik ook nog een stuk wei over mijn beschikking waar ze lekker in de winter ook mogen lopen.
Hooi/stro en biks doe ik met mijn stalgenootje, we doen dit om de maand. Ben dan voor 1 grote ronde baal hooi en 1 grote baal stro 135,- kwijt wij doen hier dan 1 maand mee. Biks en slobber kopen we groot in en zijn dus hier ook niet gek veel voor kwijt.

Al met al alles bij elkaar uitgerekend ben ik ongeveer 150,- p.m kwijt voor een prachtig plekje! :)

Dus ik vind echt dat je een reële prijs aan houd

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:39

Hier 180,00.
Mijn paard heeft een mooie buitenstal met een halve deur.
Zomers 24/7 weidegang en 's winters overdag in de buitenbak.
Er zijn 8 paarden op stal dus kleinschalig.
Twee buitenrijbakken van 20x40.
Daar staan 's winters wel de paarden, maar dan rijden we bij de plaatselijke rijvereniging, dat zit 150 meter verderop.
Mesten, binnen/buitenzetten, voeren wordt allemaal gedaan.
Stal grenst vlak aan het bos!
Klein keukentje, koffie, thee, limonade, koekjes is er altijd en kost niets.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:14

Ik stond op een stal waar ze €125,- per maand vroegen. Dit was incl voeren, mesten, buiten/binnen zetten, stalbodem bedekking en gebruik buitenbak. Je moest wel zelf zorgen voor brok! Een super stal waar de paarden super werden verzorgd! En de paarden staan altijd in het land, ook bij minder mooi weer!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:38

Ik ga per 1 feb verhuizen naar een nieuwe stal
Komt een tussenschot in de stal omdat mijn ponys in eens niet meer samen kunnen (shet en Apony).
Binnenbak die je doordeweeks na 5 uur mag gebruiken en in het weekend de gehele dag (eb en vloed bodem).
Buitenbak, witzand, paddocks, kantine en onbeperkt kuil.
Wel heb je 1x per week voerdienst voor alle paarden en binnenhalen en mest uit de paddocks. Zelfs mesten.
Betaal hier 222,50 euro inclusief mijn 2 menkarren en trailer.

Sta nu op een andere stal, die ooit wel goed was maar nu helaas steeds minder word. Betaal hier sinds kort meer omdat mijn ponys niet samen meer konden en stal erbij moest huren.

Aptilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:41

ik sta voor €330,- per maand.. Hier worden ze 2 a 3 keer kuil gevoerd Ligt aan of ze weidegang hebben. 's winters staat ze namelijk in de paddock minimaal 4 uur. je krijgt 2 keer brok. verder sta ik vol pension. Met binnenbak en longeerton en buitenbak en springtuin. we hebben wel een molen maar daar betaal je extra voor. Maar ik mag niet klagen, alles is wel netjes voor elkaar daaar.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:52

Onze rijvereniging verhuurt stallen aan leden. Ik heb er nu 4 staan. Ik betaal per stal € 45,00 per maand. Ik heb ook een shet en daar betaal ik € 20,00 per maand voor. Is wel allemaal kale huur. Alles zelf doen, voeren, mesten, binnen-buiten zetten. Ik sta er nu alleen, dus kan ook geen taken verdelen.
Inbegrepen in de prijs is dus: stal met verlichting, weides en paddock ( zelf bepalen hoe lang), rijbak met goede bodem en verlichting,trailer parkeren. Zomers pomp om te sproeien of af te spuiten.
Maar ik doe verder ook het meeste onderhoud aan het terrein, dus omheining rep., Bak slepen ( met trekker). Ik heb absoluut geen luxe stal, maar ik vermaak me daar prima en mijn paardjes ook. En als ik ze allemaal op een pensionstal zou zetten, zou ik ze nooit alle 4 kunnen aanhouden.

Dit is overigens in Twente

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:00

hier ook 300 all in :j
moet ze wel zelf buiten zetten en binnen halen (beurtrol met stalgenootjes afspreken) omdat de beste man al wat ouder is en het wordt hem wat te gevaarlijk..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:03

Hahaha 30 euro per maand, dan zetten ze zelf hun dier maar overal en nergens aan een ketting in de berm dan kom je wel toe aan 30 permaand voor de krachtvoer en water.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:04

Haarlem voor een pony excl. Uitmesten €265 per maand. Voor een paard 355€ dacht ik. Dus voor 30 euro kom je hier niet zover :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:07

laurenuptown schreef:
iloveyah87 schreef:
Wowwww wat goedkoop allemaal!

Hier (Hoofddorp) 300 euro, zelf mesten, 2x biks, 2x hooi. Alleen een buitenbak aanwezig die wel goed te rijden is incl. verlichting.
Zomers worden de paarden buiten gezet in de ochtend en einde van de middag binnen gezet.
Wel aangrenzend aan een bos...

wooow 300 is wel een hoop geld -O-

Ik ken die stal van horen zeggen, tenminste als het deze stal is, het is echt teveel geld, want je moet ook zelf uitmesten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:09

ik betaal gemiddeld 100 euro per paard met stalling stro en voer

ik moet alles wel zelf doen dus mesten voeren binnen en buiten zetten

ik heb trouwens 2 boxen met uitloop :)

paard staat bij de buren dus gelukkig geen benzine kosten
Laatst bijgewerkt door onley op 10-01-13 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:11

Het verhaal uit de openingspost vind ik echt fantasierijk, zulke prijzen...

Als ze daarmee hier toch komen aanzetten dan zou ik ze niet eens op stal willen hebben.

Wij hebben voor weidegang een basisprijs, voor de rest (ruwvoer/krachtvoer/zelf voeren of niet/uitmesten/stalling/zadelkamer) mogen ze alles zelf aanvullen en daar is de prijs dan ook naar.

@Mias: Dat klinkt wel ideaal!