Anoniem schreef:Nee,is geen zand of aarde volgens mij,althans er vallen geen kluitjes af..
Als ik schud dan is er een wolkje...
het zit wel redelijk strak in de touwtjes ja...daarom dacht ik misschien,het ligt er nu natuurlijk al een aantal maanden dus wordt het steeds stoffiger?
Fijn wel dat mensen meedenken ik vind het lastig en vervelend..
iig vanavond dus begonnen met natmaken.
Ik heb dat ook hoor, je koopt mooi hooi uit de grote bult en dan is het prachtig, maar zodra je het in kleinere hoeveelheden in de stal legt, gaat de kwaliteit toch snel achteruit. ik heb het idee dat het hooi dan vocht aan trekt en reageert op de lucht en daardoor toch stoffig of muffer wordt.
Ik krijg van boeren ook altijd de tip om hooi in een zo groot mogelijke bult te bewaren, dus niet meerdere kleine stapeltjes, maar echt alles zo strak mogelijk bij elkaar in zo hoog, en vierkant mogelijke bult. Liefst met stro er onder en los hooi of stro eroverheen zodat daar het vocht in trekt en de zuurstof op werkt, en niet direct op de pakjes. Als je dan het losse hooi of stro weghaalt (wat dan vaak stoffig is geworden) dan zien de pakjes er onder er wel goed uit.