Rianneuhh schreef:het haarserum van de action voor in de manen en staart werkt trouwens ook super! Geen klitten meer
Jaaa!! Allemaal aanschaffen!! Werkt echt perfect, geen klitten meer in de manen of staart, en een super mooie glans.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiki1976 schreef:..
Hoevenvet droogt de hoeven eigenlijk uit. Of je moet de hoeven eerst een tijdje weken in een emmer en dan pas invetten. Maar wat de hoef niet afsluit, is azijn vermengen met bv zonnebloemolie.
..
Dispar_Vulgo schreef:kiki1976 schreef:..
Hoevenvet droogt de hoeven eigenlijk uit. Of je moet de hoeven eerst een tijdje weken in een emmer en dan pas invetten. Maar wat de hoef niet afsluit, is azijn vermengen met bv zonnebloemolie.
..
Ja dat adviseerde mijn hoefsmit ook. Veel goedkoper dan echt hoefvet en beter voor de droge hoeven!
petitparis schreef:voor modder plekken een rubberen rosborstel voor kortharige paarden en een hard plastic roskam voor diegenen met een dik wintervachtje.
babydoekjes voor het laatste stof eraf te halen, ook voor rond de ogen en de neus.
friesiszwart schreef:graag een tip hoe je enorme klitten uit de staart kan halen.
(geen heksenklit oid) maar soort vervilting. Heb meerdere paarden maar bij een van hen (zelfde ras en altijd hetzelfde paard) bijna wekelijks en dan ben ik echt een uur bezig om de staart toonbaar te maken terwijl ik bij de andere paarden alleen wat strootjes of hooguit een keer een borstel hoeft te gebruiken.
Wie weet de oplossing hiervoor?
NaomiJouke schreef:Goede tips maar hoe krijg je van dat hengstigheid plas van de achterbenen af heeft deze namenlijk erg veel en om het nou elke x te gaan wassen..
nikkilommers schreef:NaomiJouke schreef:Goede tips maar hoe krijg je van dat hengstigheid plas van de achterbenen af heeft deze namenlijk erg veel en om het nou elke x te gaan wassen..
Dat doe ik ook gewoon met een vochtig washandje met warm water. Zo heb je verder geen water nodig en ik vind dat je paard met water/vochtig doekje toch het beste schoon krijgt ivm de hygiëne![]()
Misschien lukt het je ook wel met een harde borstel voorzichtig over de benen wrijven. Ik denk dat het er dan ook wel goed af gaat, wat heb je allemaal al geprobeerd? Heb je nog tips voor me?