Jaarlijks de dierenbescherming aan de deur.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Re: Jaarlijks de dierenbescherming aan de deur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:43

Wij hebben vorig jaar ook de dierenbescherming op ons dak gehad. Omdat de wei modderig lag, ja duh als het constant regend en de paarden staan ook 24/7 buiten en de stal was vanaf de baan ook niet zichtbaar.

Ze konden droog staan maar de modder was veel leuker :+ Dus ik vroeg hoe paarden dat dan in het wild doen kreeg ik geen antwoord... Voor de rest zagen ze er goed uit zeiden ze (zelfs iets te goed)

Maar gelukkig hebben we die weide niet meer maar een veel betere nu.

En ik snap best dat ze elke melding moeten onderzoeken maar ieder jaar hetzelfde? Ze kunnen dat toch wel zien dat ze dit vorig jaar 'afgehandeld' hebben neem ik aan

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:45

Dat lijkt mij behoorlijk vervelend als mensen denken dat je paarden worden verwaarloosd. Het is goed dat ze bellen natuurlijk, voor het zelfde geldt zou het wel zo zijn maar bij jou niet. Ik zou me er niet al te druk over maken, zolang jij kan aantonen dat je paarden eten en drinken hebben en je gewoon goed voor ze zorgt kunnen ze je niets maken (althans, dat denk ik hoor!).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:57

Daar wordt je toch simpel van (en je woont ook nog in Simpelveld :D )
Snap werkelijk niet dat de dierenbescherming niet gewoon een melding in hun systeem kan maken dat het elk jaar loos alarm is.

Ik heb mijn pony's ook dag en nacht buiten (met schuilstal) maar de Shet moet als gezelschap mee de stal in met de sportpony van mijn dochter. Die is geschoren en staat op school op stal dus die moet elke avond wel naar binnen en hij wordt gek als hij alleen staat. Die arme Shet is daar helemaal niet blij mee. Ik moet hem elke dag achterna jagen in de modder omdat hij niet naar binnen wil ;)

moonshine88

Re: Jaarlijks de dierenbescherming aan de deur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:40

Aan de ene kant word je inderdaad niet goed van die meldingen als het jou elke keer gebeurt! Maar de mensen kijken tenminste en bellen! Is dat niet al een vooruit gang. Als wij blijven klagen belt er straks geen leek meer naar de dierenbescherming en als er dan wel echt aan de hand is........

Misschien moeten we blij zijn dat mensen bellen!!

Hier in het dorp (ingang dorp) hebben mensen een weilandje vlak naast de woonwijk en de hoofdstraat. Ze hebben 2 paardjes en de ene is 15 en de ander 29. Die van 29 zie je duidelijk dat hij oud en versleten is. Beetje mager, totaal geen spieren, doorgezakte rug etc. Hun kregen ook elke keer meldingen en klachten uit het dorp en dierenbescherming. Maar ja dat paardje is gewoon oud! En ze verzorgen hem ook gewoon goed. Na jaren hebben ze een stukje tekst in de dorpskracht gezet met teksje en foto erbij, dat ze hoopten dat iedereen ophield met meldigen te maken, dat het paard gewoon oud was en gewoon goed te eten kreeg etc.
Hierna hebben ze geen last meer gehad!