Manon262 schreef:Ik denk dat jouw keuze eigenlijk al gemaakt is dus, wat kom je dan nog op bokt vragen ???
Als je wil dat jouw veulen netjes en vrolijk kan opgroeien, moet je aan een paar basisbehoeften voldoen, en m.i. moet je daar éérst aan denken alvorens je een veulen gaat kopen.
Maar goed, je veulen is er, zet hem dan tenminste met één leeftijdsgenootje, hebben veulens echt nodig, zag afgelopen zomer ook zo een veulen echt heel zielig en alleen staan, met een groot/volwassen paardje erbij dat er geeneens naar omkeek, leuk opgroeien is dat hé, arme veulens zijn dat m.i. ze verdienen beter, hebben ook niet gevraagd van bij hun eigenaars, die niet beter (willen) weten dan ze alleen of met één volwassen paard zetten.
Veulens horen met minstens 1 leeftijdgenootje, zelfde leeftijd of max 1 jaar groter of in een gemengde kudde (zoals bij ons) dan krijg je later zeer evenwichtige, sociale en netjes opgevoede paarden.
Ik vraag andere mensen hun mening. In mijn buurt zijn zat mensen die hun veulen bij hun andere paard zetten. Die beesten zijn zo onhandelbaar als wat, verstand hebben de kinderen die ze hebben er ook niet van, daarom dat ik het vraag. Ik DACHT dat die ruin als 'nanny' genoeg zou zijn, blijkt niet zo te zijn.
Even ter info: ik heb dit dier niet gekocht, maar gekregen. T'is bij mij of naar een handelaar, dan denk ik dat mijn zoektocht het wel waard is