Vippie"]
[quote="cissie schreef:Ik heb er wel een minimum leeftijd van 16 jr bij staan zou dat veel reacties schelen dan?, ik ben eigenlijk opzoek naar een ruiter met toch wel wat ervaring en niet te jong.
Dan vallen een hoop scholieren met een beetje vrije tijd af denk ik, maar goed.
bedankt!
Een goede bijrijder is niet vaak/altijd boven de 16 hoor in tegendeel is mijn ervaring. Denise is begonnen met Tjo toen ze net 13 was en ze heeft meer verantwoordelijkheidgevoel dan een volwassene. Nu is ze alweer ruim een jaar mn vaste steun en toeverlaat wat Tjo betreft en hoop dat ze dat nog heel wat jaartjes blijft, zoeen vindt ik er niet snel nogeens... he denies?
Dus misschien je wat meer open stellen voor onder de 16 met feeling (merk je snel genoeg), paardengevoel is toch altijd belangrijker dan leeftijd....
Succes!
[/quote]
Dat ben ik wel met je eens, maar via een email of tel. reactie kan ik dat zowiezo niet beoordelen en, ik vind niet dat ik een jonge meid van bv. 12 met een paard op pad kan sturen, ook langs de weg vind ik het een onprettig idee.
Tuurlijk kan iemand van bv. 16 of ouder ook onverantwoordelijk zijn of minder goed rijden, maar ik ga er een beetje vanuit dat iemand die al wat ouder is ook al wat meer rijervaring heeft, althans die kans is wel iets groter dan bij een jongere ruiter.
Kijk als er iemand reageerd van 15 en die heeft voldoende rijervaring en ziet gevaar in en kan de gevolgen overzien ja dan is het gauw klaar, maar ik hoop alleen door een leeftijdsgrens ste stellen dat ik de catagorie met de minste ervaring (globaal gezien dan he)enz. een beetje uit sluit.
bedankt voor je reactie, gr. cissie