manen verfen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleeniej

Re: manen verfen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 07:41

Uiteraard is een short handig om voor te hebben ( en oude kleding ).

MariekeB: als je alleen de oorspronkelijke kleur wat uitdiept verander je het paard niet in iets/een kleur die hij niet is. Het wordt hier echt heel veel gedaan om met name zwarte staarten een diepere kleur zwart te geven.

Het gebeurt dus niet om gekke kleurtjes in de manen te doen of om het paard ( of een deel ) een andere kleur te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 07:44

Marleeniej, ik snap het wel. Ik gebruik zelf zilvershampoo om de manen witter te krijgen, maar als je verft kun je in ieder geval bij de haflingers grote problemen krijgen. Dat wordt ook gecontroleerd

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:02

Ik geloof dat dets het alleen voor de grap wil doen,,, dus niks verbodens aan :)

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:22

ik heb laatst op stage bij de friezen de bruine onder punten van de zon ook moeten verfen, en het resultaat was heel mooi:)
ze hadden ook geen uitslag plekjes ofzo..

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:01

Ja, ik denk wel dat het kan. Zeker een enkele keer. Er gebruiken meer mensen gewone 'mensenproducten' zoals haarlak en shampoo.

Shimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:50

Wow!! Dat roze paard op de vorige pagina..
Aan de ene kant wel een beetje zielig, maar het kan niet super erg zijn voor een paard toch?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:54

Ik vind het niet netjes, want je laat het dier mooier doen lijken terwijl ie misschien niet zo'n mooie kleur van zichzelf heeft, dat is oplichterij.

Vind ik dan he.

Stel dat iemand een dekhengst ziet, wow mooie kleur zeg die wil ik mijn merrie laten dekken, blijkt ie geverft te zijn.

Nee dat is niet netjes.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:42

Het kan wel maar dan moet je opletten dat je niet bij de staartwortel en de huid in de buurt komt.
Dit kan bij mensen iriteren dus ook bij paarden

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:48

voor als je een fotomeeting hebt lijkt het me wel heel mooi om te doen .

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:53

Ragdollcat schreef:
Ik vind het niet netjes, want je laat het dier mooier doen lijken terwijl ie misschien niet zo'n mooie kleur van zichzelf heeft, dat is oplichterij.

Vind ik dan he.

Stel dat iemand een dekhengst ziet, wow mooie kleur zeg die wil ik mijn merrie laten dekken, blijkt ie geverft te zijn.

Nee dat is niet netjes.

Waarom mag ik de manen van mijn hengst niet verven terwijl die verkleurd zijn door de zon ?
Hij is nu 2 en staat in de zomer vol in de zon, waardoor zijn punten verkleurd zijn naar heel licht bruin.
Als je de manen zo gaat kleuren dat het niet de orginele kleur is, vind ik het een heel ander verhaal.