Ik zie hier in de buurt (R'dam) soms weilanden, die zijn al zo nat en zo'n drapzooi. Zeg heel eerlijk dat ik dat ook niet ideaal vindt. Maar ik heb er expres voor gekozen om mijn paard sowieso te laten staan in Brabant (zandgrond, redelijk hoog gelegen nog, dus de weilanden blijven best goed "droog"). Dus snap wel de eigenaren die hun paard wat meer binnen laten staan. Als ie tot z'n knietjes in de modder staat, is het natuurlijk ook geen optie (qua blessures, niet goed voor de hoeven (tenminste 24/7 in het water staan

Moet ook toegeven dat sommige paarden er beter tegen kunnen; om heel de dag binnen te staan. Die van mij wordt er vreselijk vervelend van, druk, en hij doet dan zo lomp dat ik bang ben dat ie zichzelf een keer bezeerd. Dus voor mij is het duidelijk --> die van mij gaat dagelijks overdag naar buiten!
Ik ben er zelf heel hard in, maar als ik mijn pony hier niet gelukkig kan maken (heb volpension nodig, anders red ik het sowieso niet qua tijd en alles; wil niet afhankelijk zijn van iemand (alleen pensionhouder

Je hebt paarden die er vast wel goed tegen kunnen en alles, maar ik vind het zelf ook heel onnatuurlijk :S Als je kijkt hoe een paard "werkt" in het wild, veel lopen, veel eten (bedoel dus geen 10 kilo brok, maar ruwvoer en iig kauwen) (ik vind het nog steeds "mezelf heel de dag in de wc opsluiten en eruit mogen om even een uurtje iets te doen wat moet van een ander")