Keuze stal. Welke zouden jullie kiezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ashleytweety

Re: Keuze stal. Welke zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:26

Stal 1

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:36

Ik zou ook voor stal 1 gaan.

Het niet altijd bij je paard kunnen van stal 2 is voor mij een struikelblok, daar zou ik niet mee kunnen leven.

Ondanks dat mijn paard ook op een plek staat bij mensen aan huis zijn ze er echt niet altijd. Als de paarden 's avond op stal staan gaan zij ook wel eens weg. Ik rijdt zelf vooral 's avonds ivm werk dus zou dat een onoverkomelijk probleem vinden. Zo kan je niet je eigen tijd indelen.

Aangezien je paard op stal 1 wel lekker naar buiten kan zoveel je wilt heb ik geen probleem met betonnen muren. Dit wel mits hij niet alleen staat buiten maar contact heeft met andere paarden in die uren.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:50

Stal 1 zeker weten.
Ik vindt persoonlijk de rubbermatten maar een vieze bedoening.
Wij hebben er ook een op stal ik vindt het gewoon sneu voor het paard.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:57

stal 1 het paard kan dan zo lang naar buiten als jij wil en je kan tenminste altijd komen

LOVEBrescio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:00

Stal 1

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:04

Over die betonnen muren bij stal 1 zou ik me eerlijk gezegd niet zoveel zorgen maken als de paarden veel buiten komen.
Zou ook zeker voor stal 1 gaan, klinkt mij als een prima stal. :j

xmarajacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:58

Ik zou voor stal 1 gaan, daar kan je altijd heen. :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:29

Blacksmurf schreef:
zonder twijfel stal 1.

^

ponyflika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 21:17

anneliesdj schreef:
ponyflika schreef:
Ja bij stal een mag ik zelf kiezen wanneer hij buitenkomt, dus ook heel de dag. De eigenaar vertelde me dat het heel af en toe voorkomt (met deze natte dagen) dat dit een halve dag is.
Bedankt voor jullie meningen!

Dan heb ik het idd verkeerd begrepen, hoelang komen ze op stal 2 buiten dan? En gaan ze op stal 1 ook in een groep buiten?

Dan zou ik de prijs ook niet onbelangrijk vinden en stal 2 is goedkoper. (wbt die rubbermatten; daar heeft de stalhouder gelijk in, daarbij hoef je nauwelijks bodembedekking te gebruiken en dat maakt het voor jou ook goedkoper)

Qua rijden zit je bij beide gelijk; ze hebben allebei een rijbak die bij nat weer slecht begaanbaar is. Dat ze plannen hebben om te draineren zou ik me niet teveel op vastpinnen, dat is nogal makkelijk gezegd om een potentiele klant over de streep te trekken.

En dan is het belangrijk dat je er zoveel mogelijk terecht kunt, imo kan dat bij beide stallen gewoon? Dat stal 2 een hek heeft wat dicht zit als zij er niet zijn zou ik juist een geruststelling vinden, dan komen er tenminste geen ongewenste figuren op het erf. En die mensen hebben paarden aan huis, dus ik neem aan dat zij niet veel weg zijn behalve eens een verjaardag in het weekend.

Op stal een en twee komen ze dus eigenlijk ongeveer evenveel buiten, sorry als ik dit niet goed formuleerde! Ik zou nooit voor een stal opteren waar ze periodes amper buiten komen. Van die bak heb je gelijk, zij kunnen wel plannen voorleggen maar als zij besluiten dat die plannen niet doorgaan ben ik er niets mee. Beide stallen zijn aan eigenaars hun huis gelegen, enkel bij de tweede als ze niet thuis zijn kan ik dus ook niet binnen. En ze staan wel aan huis, maar die mensen gaan bv. ook werken en de eigenares vertelde me dat haar zus maar een halve dag werk en dus altijd thuis is in de namiddag. Dit is voor mij lastig als ik eens een voormiddag vrij heb en overhuis kom om te rijden!

Ik heb trouwens nog twee andere stallen op het oog die ik morgen ga bekijken. Dus zal het de keuze uit vier stallen worden :Y) Ik hoop nu eindelijk mijn droomstal te vinden.. Zucht :)

Lisasjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:38

Beide stallen hebben wat nadelen, maar ik denk dat stal 1 de beste keuze is i.v.m toegang van je paard, is toch eigenlijk absurd als je je paard niet kan rijden/zien als hun niet thuis zijn? of het moeten kluizenaars zijn, dat weet ik niet. Succes ! :)

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:52

Ik zal voor stal 1 gaan

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:56

stal 1!

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:39

Ik zou ook voor stal 1 gaan. Die muren is dan een minpunt ,maar er is overal wel wat. Hier kunnen ze veel naar buiten en hebben daar ook contact en stalbedekking is beter(ik lees nl eigenlijk al dat je dat maar vies vind bij 2)

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:32

stal 1, wij hebben ook 2 paarden op rubbere matten staan omdat die anders alles op stal opeten om gek van te worden.
echt ik zou een gat in de lucht springen als ze op zaagsel gewoon konden staan want die matten is echt niet fijn het wordt smerig nat gewoon vies.
1 klinkt mij goed in de oren als ze elkaar kunnen zien is het toch goed lijkt mij.

Capri10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:37

Stal 1, de eigenaren klinken ook sympathiek.