Kleinschalige pensionstal, is hier interesse in?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:37

Nikass schreef:
Ik woon niet in de regio, maar ik zou zeker geinteresseerd zijn. Mits de bak echt een goede bodem heeft.
Liever zou ik zelf uitmesten, dat wel.
En voor mij is zes paarden wat weinig. Ik zou niet wilen dat ze alleen komt te staan.
Maar verder klinkt het prima, ook de prijs.

Mag ik de reden weten dat jij liever zelf zou mesten?
Wij hadden in gedachten dat als wij zouden mesten we zeker weten dat het goed gebeurd en we zeker weten dat de paarden in een schone stal staan en we kunnen letten op wormen enz.
Een paard alleen is ook niet mijn voorkeur, bij ons staan ze nu altijd met 2 of soms 3. Maar onze weien zijn wel aan de krappe kant voor 3 paarden en veel mensen leken juist te willen dat hun paard alleen op de wei stond (blessures, kapotte dekens enz.).

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:38

christel82 schreef:
Wat jij aanbied klinkt voor mij als muziek in de oren. Helaas te ver weg, maar ik zou er zeker gebruik van willen maken. Succes met de verhuur :D

Dank je wel! Nu hebben we zelf nog een paar jonge paarden staan, die maken we eerst zadelmak en worden nog verkocht en dan gaan we pas over tot pensionstalling dus het zal nog wel even duren helaas!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:40

Probeer eerst maar eens 5 pension klanten te krijgen.

In mijn regio wordt er constant geadverteerd met stalling vrij voor paard of pony.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:52

Ariebren schreef:

In mijn regio wordt er constant geadverteerd met stalling vrij voor paard of pony.

Dat is natuurlijk ook zo! Wij hebben wel echt een mooie plek, veel mensen die langs lopen vragen geregeld of we ook pensionstalling doen, zo zijn we ook op het idee gekomen. Maar het is het proberen waard.

Gini

Re: Kleinschalige pensionstal, is hier interesse in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:55

Hangt idd af van de regio. Hier in de omgeving zijn er amper stallingen zoals jij aanbiedt. Die 5 stallen zou je hier in no time vol hebben en dan mag je nog 50 euro de hoogte in gaan ook.
Wetende dat jij nog niet zo heel veraf van mij woont, denk ik dat de stallen vol krijgen geen probleem zal worden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:02

Castello91 schreef:
christel82 schreef:
Wat jij aanbied klinkt voor mij als muziek in de oren. Helaas te ver weg, maar ik zou er zeker gebruik van willen maken. Succes met de verhuur :D

Dank je wel! Nu hebben we zelf nog een paar jonge paarden staan, die maken we eerst zadelmak en worden nog verkocht en dan gaan we pas over tot pensionstalling dus het zal nog wel even duren helaas!

Doe wat ik gedaan heb.

Je krijgt een stal vrij en vul die stal met een pension klant.

Maar doe wel onderzoek naar het verleden van de nieuwe pensionklant.

Is het een stalhopper, niet aan beginnen.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:09

Ariebren schreef:

Ligt dat niet voor een groot deel ook aan de pensionhouder?
Ik ken er zat die nog nooit een ad hebben geplaatst en toch een wachtlijst hanteren.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:17

Wat is je locatie (ongeveer)? Enne... Als het in de buurt is, wanneer kan ik komen? ;)

Dit klinkt mij heel fijn in de oren en ik zou ook zeker geïnteresseerd zijn, maar ik kan dus nergens vinden waar het in de buurt is...

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 23:19

Citaat:
Doe wat ik gedaan heb.

Je krijgt een stal vrij en vul die stal met een pension klant.

Maar doe wel onderzoek naar het verleden van de nieuwe pensionklant.

Is het een stalhopper, niet aan beginnen.

Dat is inderdaad een idee, alleen zitten wij met nog 3 hengsten en vind dat risico wat groot zou iemand met een merrie komen bv.
Hoe deden jullie onderzoek naar de pensionklant?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:23

Ik denk dat je voor dat bedrag je pensionstallen best vol kunt krijgen.
Je kunt als je geen merries wilt dat gewoon noemen in je advertenties, dat gebeurt hier in de buurt ook wel.

Tamamba123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:20

Hallo ,

Ik vind het fantastisch idee en denk dat er een hoop interesse in is. Ik heb zelf een paard van 21 jaar en als zij met pensioen gaat zal ik zeker contact met je opnemen.

Ik vind het heel belangrijk dat als je oude paarden met pesioen laat gaan dat ze altijd vrij kunnen lopen ivm met stramheid of stalbenen.

Ik zou zeggen ga ervoor , klinkt echt super positief!

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:11

Hoi,

Ik denk dat het wel een goede prijs is, als je het vergelijkt met andere stallen in de buurt. Ik sta zelf in Hulsberg en daar is zelfs een wachtlijst. Ik denk dus dat er zeer zeker voldoende behoefte is, vooral aan stallen die het gehele jaar door weidegang bieden, want dat is zeldzaam.

Veel succes ermee

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:25

Chaos schreef:
Ariebren schreef:

Ik ken er zat die nog nooit een ad hebben geplaatst en toch een wachtlijst hanteren.

Haha, ik krijg ook wantrouwen bij stallen die vaak adverteren, goede stallen staan bijna altijd vol met een wachtlijst is mijn ervaring. Twee jaar terug ging ik naar een nieuwe stal waar ik een van de eerste klanten was, vergelijkbaar met wat TS beschrijft, begonnen met 6 stallen en dat werd later uitgebreid naar 16 (ze hadden erg veel grond).
Verzorging was goed, er was ook individuele weidegang mogelijk (wat maar weinig stallen bieden en toch heel veel mensen willen) het stond meteen vol met een wachtlijst, ook met de uitbreiding, en dat terwijl ze toch 225€ per maand vroegen en de buitenbak wat opstartproblemen had en veel te zwaar was (wel een goede binnenbak op 10 minuten stappen). Ik denk dat er in Limburg net zo goed vraag is naar zulke stalling als in Brabant, zou er gewoon voor gaan. Een ding om misschien nog aan te denken, is er een wc voor pensionklanten?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:31

Succes.

Klinkt super nette prijs, ik woon echt uit de buurt maar zou zo komen.

Eigen voer is op meeste stallen 20 euro goedkoper.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:51

Ariebren schreef:

Ik ken er zat die nog nooit een ad hebben geplaatst en toch een wachtlijst hanteren.[/quote]
Haha, ik krijg ook wantrouwen bij stallen die vaak adverteren, goede stallen staan bijna altijd vol met een wachtlijst is mijn ervaring. Twee jaar terug ging ik naar een nieuwe stal waar ik een van de eerste klanten was, vergelijkbaar met wat TS beschrijft, begonnen met 6 stallen en dat werd later uitgebreid naar 16 (ze hadden erg veel grond).
Verzorging was goed, er was ook individuele weidegang mogelijk (wat maar weinig stallen bieden en toch heel veel mensen willen) het stond meteen vol met een wachtlijst, ook met de uitbreiding, en dat terwijl ze toch 225€ per maand vroegen en de buitenbak wat opstartproblemen had en veel te zwaar was (wel een goede binnenbak op 10 minuten stappen). Ik denk dat er in Limburg net zo goed vraag is naar zulke stalling als in Brabant, zou er gewoon voor gaan. Een ding om misschien nog aan te denken, is er een wc voor pensionklanten?[/quote]

Geluk voor jouw.
Maar gerenomeerde stallen met wachtlijsten staan nu ook met lege stallen.
En ik heb het niet over eentje, maar meer dan 15 stallen.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:54

ook ik vind het goed klinken, mogen ze met deze omstandigheden ook naar buiten ivm de weide? Aangezien ze hier overal of niet naar buiten mogen of in de modder staan.
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar je exacte locatie.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:03

Leuke prijs, maar 1 héél groot nadeel: je paard staat bij jullie 16,5 uur lang in een box. Als je de weide-tijden paardvriendelijk maakt, zou ik zeggen ja, interesse voor!
Oh ja, en geen paard alleen op de wei, of per 2, als je maar 6 paarden op stal hebt kan daar vast 1 kudde of 2 van gemaakt worden. 1 op de wei is dier-onvriendelijk, 2 is lastig als 1 iemand z'n paard uit de wei haalt om te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:08

Hou je zo weinig weide goed met dat aantal paarden, als je ze zomer en winter naar buiten doet?

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 00:23

odilia schreef:
ook ik vind het goed klinken, mogen ze met deze omstandigheden ook naar buiten ivm de weide? Aangezien ze hier overal of niet naar buiten mogen of in de modder staan.

In principe wel, wij zelf laten ze altijd de hele winter naar buiten, wel wat korter halve dag wei en halve dag paddock bv. en dan veel afwisselen maar in principe gaan ze altijd naar buiten. Op storm en extreme regen na.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 00:25

GamblersCup schreef:
Leuke prijs, maar 1 héél groot nadeel: je paard staat bij jullie 16,5 uur lang in een box. Als je de weide-tijden paardvriendelijk maakt, zou ik zeggen ja, interesse voor!
Oh ja, en geen paard alleen op de wei, of per 2, als je maar 6 paarden op stal hebt kan daar vast 1 kudde of 2 van gemaakt worden. 1 op de wei is dier-onvriendelijk, 2 is lastig als 1 iemand z'n paard uit de wei haalt om te rijden.

Bij ons staan ze altijd per 2 op de wei, maar op veel pensionstallingen is net vraag naar je paard alleen op de wei (onze weien liggen wel naast elkaar) omdat ze anders bang zijn voor blessures, kapotte dekens enz.
Verder word er door de eigenaren natuurlijk ook verzorgd en gereden dus staan ze niet altijd op stal, in de zomer zullen ze ook heus wel wat langer op wei staan maar over het algemeen zijn dit de tijden. Ik zelf vind dit goed en ja dan staan ze soms 14u in een box.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 00:27

Sonja schreef:
Hou je zo weinig weide goed met dat aantal paarden, als je ze zomer en winter naar buiten doet?

We hebben zelf in de straat ook nog een andere grote weide gehuurd daar staan onze paarden ook vaker op maar dit is een stuk stappen en dat risico neem ik niet met andermans paarden. Door af te wisselen met de weien en als ze echt gek zijn eerst op de paddock te zetten en erna op de wei houden wij de weien eigenlijk altijd vrij goed. Tuurlijk worden ze kapot gemaakt, maar erna weer netjes bemest en ingezaaid en dan zijn ze weer prima.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:26

Als ik even kijk naar wat je bied zou ik persoonlijk best interesse hebben, haha.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:27

Castello91 schreef:
odilia schreef:

In principe wel, wij zelf laten ze altijd de hele winter naar buiten, wel wat korter halve dag wei en halve dag paddock bv. en dan veel afwisselen maar in principe gaan ze altijd naar buiten. Op storm en extreme regen na.

hmmm, paddock vind ik persoonlijk niets..

manony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:28

Waar is het of heb ik iets gemist?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:33

Omgeving Maastricht, staat in de beginpost.