Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Teteltee schreef:Qua schrikken van knallen zou ik ze liever buiten houden als ze de ruimte hebben om te rennen en de omheining veilig is. Qua vuurwerk dat hun kant op kan komen zou ik ze liever op stal zetten. Wij hebben onze 24/7 buiten paarden ook 1 nachtje op stal gehad, wel met de luiken open zodat ze alles konden zien. Bij ons stond aan de rand van de wei een bankje waar jongeren zich verzamelden om vuurwerk af te steken, dus ik vond het risico van rondvliegende pijlen en rotjes te groot om ze buiten te laten. Bij ons aan het pad vragen de mensen met paarden altijd of men het vuurwerk aan het einde van het pad af wil steken, dan horen de paarden het nog wel maar is er in ieder geval geen kans op vuurpijlen op je paard, in het stro of op het rieten dak van het huis. Kun je dat niet vragen daar in de buurt? Ergens anders stallen ben je nu echt te laat mee denk ik, dus ik zou er dan toch bij blijven. Half 12 er heen, 1 uur uiterlijk weer terug. Flesje bubbels mee en je vermaakt je wel! Als je ze niet vuurwerkvrij op kunt sluiten voor even heb je weinig keus denk ik. Mocht er 1 geraakt worden door een pijl of een rotje zul je alsnog je hond met pups alleen moeten laten, heel bot gezegd.