!Help! Paard spring over omheining!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:12

Stroom via het net erop en dan aan een touw met haar langs de draad lopen en proberen haar eraan te laten snuffelen zodat ze een flinke klap krijgt.
Zo doen wij het met de kalveren en pinken.
Paarden hebben in de regel een heilig ontzag voor stroom en weten ook zonder het aan te raken of de stroom er wel opstaat.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:27

Herkenbaar... de meeste stoppen daarmee als ze en genoeg voer hebben en echt samen met een ander paard staan waar ze het goed mee kunnen vinden.
Mijn knollie sprong ook van wei naar wei en bleef wel mijn weien. Ik heb eens een hele middag gespendeerd aan het opschroeven van isolatoren op de binnenomheining... meneer vond t reuze interessant en liep vrolijk mee (af en toe even een isolator uit t bakje grissen om daar fijn mee te gooien en wapperen en zijn dag was goed) toen was ik klaar en heel trots dat ik in de volle zon die omheining 10 a 15 cm hoger had gemaakt... meneer staat naast me... springt vanuit stand over de draad heen, maakt bokkent en over denkbeeldige hindernissen springent een vreugderondje en sprong terug naar de wei waar ik was om tevreden naast me te staan alsof hij wilde zeggen "knap he baaaje"???

Nu hij een maatje heeft en wat ouder en makkelijler geworen is doet hij het alleen nog maar in geval van honger

marskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:32

Zet hem in de wei ernaast, dan springt ie zelf in de goeie, ben je hem toch mooi te slim af

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 18:39

@marskamp, gelieve reacties te plaatsen waar ik wat aan heb. Een keer een grap tussendoor vind ik verder prima :)

En de 'rest' bedankt! Ik heb nu een paar hele goede tips waar ik zeker wat mee kan :D

marskamp

Re: !Help! Paard spring over omheining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:54

sorry, ik zag er de humor nog wel van in. Hier gebeurd ook wel eens wat mar ons motto is: altijd blijven lachen.