Mijne deed altijd plassen als ik met m na het werken in de bak ging wandelen, scheelde weer voor zn stalletje .. Maar met clickertraining zou het dan idd misschien kunnen.. Lijkt me overigens wel lastig!
gitje65
Geplaatst: 29-12-12 20:49
Ik heb 2 merries op commando leren plassen. Is zo handig! Die plasten al niet in de stal, maar meteen als ik ze 's morgens naar de wei bracht en er meteen een commando opgezet en de volgende keer zorgen dat je het commando geeft voordat ze het doen en belonen als ze plassen. Als ze dan een keer door de nattigheid een hele dag binnen moesten blijven liet ik ze er uit en commando geven en plassen en weer terug in de stal! Met mesten is hier verschillend, een merrie heeft het een hele tijd op een vast plek gedaan en maakt er nu een zootje van . ik hoop dat ze weer wat properder word want dat scheelt echt veel als ze niet binnen plassen en de mest op een hoop leggen . Ik heb een jonge hengst die ik het ook wil leren, zeker omdat hij het nu nog ophoudt onder het zadel en dan niet lekker loopt, maar ik moet het goede moment treffen.
f_pepper
Geplaatst: 29-12-12 20:51
mijne mest alleen langs de achterste wand, ken wel een hond die op stal loopt en speciaal op de mesthoop gaat zitten
Mijn oude merrie heb is ook 'zindelijk' gemaakt. Haar toenmalige eigenaar heeft van jongs af aan (toen ze thuis kwam van de opfok) haar mest een tijd lang op één plek in de stal gelegd, op gegeven moment is ze daar steeds overheen gaan poepen.
En zodoende is er een 'zindelijk' paard ontstaan. Ik heb geen paard gehad die de stal schoner hield dan zij .
Die van mij poept nooit waar hij eet of slaapt, meestal gaat hij dan eventjes in de bosjes staan En als hij op stal staat (staat nu gewoon 24/7 buiten) poept hij altijd in 1 hoekje van de stal en in de rest van de stal slaapt hij
Mijn pony heeft haar stal ook laat maar zeggen ingericht: een plekje om te poepen, een plekje om te plassen, een plekje om te eten en een plekje om te slapen. Super handig met uitmesten!
Heuj, ik had eergisteren aan het einde van de stal wat poepjes neergelegd, en gister had er een over heen gepoept Nu maar blijven herhalen en hopen dat ze het aanleren
Tancreda4
Geplaatst: 31-12-12 12:20
Wij deden het altijd bij de nieuwe/ jonkies op stal; eerste tijd niet uitmesten, maar alle mest in een hoek gooien waar je het wilde hebben. Uiteindelijk zijn de meeste toch achterin/ in de hoek gaan poepen. Mijn grote is heel zindelijk. Die loopt van haar hooibak altijd naar de hoek om te poepen, terwijl ik veel andere paarden zie die op de plek waar ze eten - al etend - het gewoon overal laten vallen.