Mest-/ voer-/buitenzet schema's op 'doe het zelf' plekken...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Mest-/ voer-/buitenzet schema's op 'doe het zelf' plekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:46

Hier maken we ook een rooster, hebben we ere bepaald aantal beurten per week en kun je minder vask, dan kun jr beurten afkopen en neemt iemand anders die beurt(en) over.

Met elkaar proberen te wisselen als er iets een keer niet uit komt en af en toe gezamenlijk of in duo's grotere klussen. Ik houd de regie en controle. Ben uiteindelijk eindverantwoordelijk voor de verzorging en het terrein. Ik vul dus ook de gaten.

Iemand die heel veel met vakantie weg gaat zou ik ook vragen inval te regelen of in te halen of meer te doen op andere momenten. En anders bijbetalen zodat je iemand anders kunt vragen tegen vergoeding. Zo wil ik het straks ook graag doen om de druk er wat af te krijgen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 12:44

joyce B schreef:
Hier maken we ook een rooster, hebben we ere bepaald aantal beurten per week en kun je minder vask, dan kun jr beurten afkopen en neemt iemand anders die beurt(en) over.

Met elkaar proberen te wisselen als er iets een keer niet uit komt en af en toe gezamenlijk of in duo's grotere klussen. Ik houd de regie en controle. Ben uiteindelijk eindverantwoordelijk voor de verzorging en het terrein. Ik vul dus ook de gaten.

Iemand die heel veel met vakantie weg gaat zou ik ook vragen inval te regelen of in te halen of meer te doen op andere momenten. En anders bijbetalen zodat je iemand anders kunt vragen tegen vergoeding. Zo wil ik het straks ook graag doen om de druk er wat af te krijgen.

Hoe bedoel je een beurt afkopen? Dat je jouw beurten ruilt met iemand, en dat je ze later inhaalt zeg maar?

De oplossingen in de laatste zin lijken me fideel, feitelijk heeft degene die vaak weg gaat dan de keuze hoe de gaten opgevuld worden.

Momenteel ben ik een gepensioneerde meneer aan het leren hoe het moet met voeren/ mesten, etc.... Hij wil tegen ene kleine vergoeding graag helpen. Hopelijk is dat een leuke oplossing, is iedereen geholpen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:47

Ik denk dat Joyce bedoelt dat als je als pensionklant minder klusjes doet je meer stalgeld moet betalen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 12:49

Koper schreef:
Ik denk dat Joyce bedoelt dat als je als pensionklant minder klusjes doet je meer stalgeld moet betalen.

Oh okay, ja... dat werkt hier niet echt. Het geld gaat toch niet naar mij. Daarbij spaar ik liever mijn rug dan mijn portemonnee.
Dus ik heb liever dat iemand hard meewerkt dan dat diegene mij betaald zodat ik het werk doe.....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:53

Ja ik snap dat dat jouw opzet is. Alleen gaat bij Joyce dat geld wel naar haar neem ik voor het gemak even aan, dus dat is een andere situatie.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 12:57

Koper schreef:
Ja ik snap dat dat jouw opzet is. Alleen gaat bij Joyce dat geld wel naar haar neem ik voor het gemak even aan, dus dat is een andere situatie.

Psies...... Mijn ouders wonen op steenworp afstand van Joyce...
Als ik daar nog woonde, ging ik lekker bij Joyce staan vermoed ik ;-)

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:14

Maak wel duidelijke afspraken als je een huurder erbij zoekt.
Ik huur ook samen met iemand een weide en we zouden ook alles samen doen en de kosten samen dragen. Als snel kwam het op mij neer, want de medehuurder ging meer werken en had geen tijd voor het onderhoud van de weide (mesthoop op ruimen, kon ze niet met haar rug zei ze) De weide bekalken was niet nodig, onkruid spuiten was niet nodig. Ik voerde te veel hooi.
Toen ging ik op vakantie en vroeg ik of ze die van mij binnen en buiten wilde zetten i.v.m zomereczeem dit deed ze niet want ze kwam maar 1 keer per dag bij haar eigen paarden en voor mijn paard kwam ze niet extra terug.
Toen was bij mij de maat vol en hebben we de weide gesplitst en ieder verzorgd zijn eigen paarden en ieder doet zijn eigen weide onderhoud, als ik nu op vakantie ga dan regel ik iemand anders die mijn paarden verzorgd.

Ik hoop dat je het beter treft met een medehuurder dan ik, je kunt ook veel aan elkaar hebben, maar maak wel duidelijke afspraken evt op papier

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:51

Ninx schreef:
Koper schreef:

Oh okay, ja... dat werkt hier niet echt. Het geld gaat toch niet naar mij. Daarbij spaar ik liever mijn rug dan mijn portemonnee.
Dus ik heb liever dat iemand hard meewerkt dan dat diegene mij betaald zodat ik het werk doe.....

Diegene die af koopt betasld diegene die het over neemt. Dat kan jouw hulp meneer zijn, of een andere stalgenoot, of jou en dan is het aan jezelf of jij het zelf doet of er iemand voor betaald.
Het is mijn plek, dus ik krijg kale huur, vermeerder met afgekochte beurten, en einde van de maand verrekenen we het verbruik van ruwvoer en strooisel en evt. Andere voorgeschoten kosten. Een vriendin die hier in pension een paard heeft gehad heeft aangeboden tegen kleine vergoeding wel bij te willen springen. Dus daar hoop ik straks vaste afspraken mee te maken. Een verzorgster of bijrijdster een zakcentje geven als ze vast komt verzorgen ook met slecht weer zou ook een optie zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:55

Ik heb ook liever meehelpende pensionners, maar nu heb ik beide. Ze willen graag helpen, alleen kunnen niet 5 dsgen per week, wat onze standaard is met drie x per dag uitmesten en vier keer voeren. In de zomer kunnen we terug naar twee x per dag. En door het afkopen kan ik nog iemand er bij vragen die dan extra achtervang kan zijn met ziekte, vakantie of weekendje weg en met zwaardere klussen. Hoe meer helpende handen hoe beter...

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:03

hier op stal doet gewoon iedereen alles zelf, zelf buiten zetten, uitmesten, voeren, en weer binnen zetten.
kan je een keer niet vraag je het aan een ander, maar de hoofdgedachte is iedereen alles zelf doen.