Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Ik zie er ergens wel de voordelen van in. Het houdt het paard heel (sommigen trappen tot ze er zelf blessures aan overhouden) en het paard wordt direct bestraft als hij loopt te rammen. Als het goed is hoeft het maar een keer....
En voor degenen die dit niet leuk vinden: hebben jullie de paarden aan huis staan? Weet je hoe hard dat klinkt, ook voor eventuele buren als paardlief midden in de nacht staat te rammen? Of ga je dan je nest uit en gooit een pluk hooi in de stal om paardlief rustig te krijgen? Weet je wat je paard op dat moment aan het doen is? Die is bezig met het trainen van de mens
Vilar schreef:De oplossing Cassidy, is heel voor de hand liggend. Namelijk nièt je paard opsluiten in één of andere isoleercel, en zorgen voor ruimte, vriendjes en voldoende ruwvoer.
joyce B schreef:Deze problemen zijn helemaal niet nieuw, het is een gedragscorrigerende oplossing voor een oud al heel lang voorkomend probleemgedrag... Als je het als eigenaar zo ervaart tenminste
Cassidy schreef:Ik zie er ergens wel de voordelen van in. Het houdt het paard heel (sommigen trappen tot ze er zelf blessures aan overhouden) en het paard wordt direct bestraft als hij loopt te rammen. Als het goed is hoeft het maar een keer....
En voor degenen die dit niet leuk vinden: hebben jullie de paarden aan huis staan? Weet je hoe hard dat klinkt, ook voor eventuele buren als paardlief midden in de nacht staat te rammen? Of ga je dan je nest uit en gooit een pluk hooi in de stal om paardlief rustig te krijgen? Weet je wat je paard op dat moment aan het doen is? Die is bezig met het trainen van de mens
sflj schreef:Belachelijk idee! Dit is symptoombestrijding (again!)Cassidy schreef:Ik zie er ergens wel de voordelen van in. Het houdt het paard heel (sommigen trappen tot ze er zelf blessures aan overhouden) en het paard wordt direct bestraft als hij loopt te rammen. Als het goed is hoeft het maar een keer....
Je zou er ook voor kunnen zorgen dat het paard niet gaat schoppen!
xanax schreef:Suzanne F. schreef:Nog even en we krijgen ook sporen en zweepjes met stroom om de paarden scherper aan het been te krijgen of te straffen bij ongehoorzaamheid. Ik vind stroom alleen geschikt voor een omheining maar verder niet als straf.
Dat bestaat al jaren, en zadels met stroom ook.