De Kick Stop. Stop schoppen in de box

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:48

Hier werkt de plantenspuit perfect... Ik vind stroom in de stal maar niks.

Die van mij willen nog wel eens bekvechten over de staldeur naar elkaar toe.. met het nodige gestamp.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:57

Cassidy schreef:
Ik zie er ergens wel de voordelen van in. Het houdt het paard heel (sommigen trappen tot ze er zelf blessures aan overhouden) en het paard wordt direct bestraft als hij loopt te rammen. Als het goed is hoeft het maar een keer....

En voor degenen die dit niet leuk vinden: hebben jullie de paarden aan huis staan? Weet je hoe hard dat klinkt, ook voor eventuele buren als paardlief midden in de nacht staat te rammen? Of ga je dan je nest uit en gooit een pluk hooi in de stal om paardlief rustig te krijgen? Weet je wat je paard op dat moment aan het doen is? Die is bezig met het trainen van de mens :D

ik heb mijn paarden aan huis, precies naast mijn woonkamer en slaap er ook naast.. maar met een beetje opvoeding, veeeel buiten! en genoeg hooi heb je er absoluut geen last van hoor!
je gaat toch geen stroom in een paard z n veilige omgeving zetten :S net als de bench gebruiken voor de hond als straf en er dan stroom op zetten zodat hij niet kan slopen :S

NiG

Re: De Kick Stop. Stop schoppen in de box

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:25

Ik denk ook dat het probleem met electrische correcties vaak is dat ze op de verkeerde manier gebruikt gaan worden.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:44

Op zich geen verkeerd ding denk ik voor paarden die alles stuk trappen.

En kwam ergens tegen het is erg dat een paard zo doet, en dat dat vaak door verveling komt.
Ik heb een pony van 14 die dit jaar ineens begonnen is met slaan dit jaar.
dit doet die 's morgens als we hem naar buiten doen, dus niet eens als we met eten komen.
Hij heeft zowel binnen als buiten onbeprekt ruwvoer, dus daar ligt het niet aan.
En hij komt gewoon de hele dag buiten.
Dus slaan is niet te voorkomen met veel naar buiten doen, je hebt af en toe van die ongeduldige beestjes :)

Persoonlijk zou ik dit ding alleen niet bij mijn pony gebruiken, die is als de dood voor stroom en stroomdraden :(:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:47

tsja die van mij kan ook flink rammen... maar alleen op de tijden dat er gevoerd wordt en hij op de vuist gaat met z'n buren... hij heeft sowieso altijd praatjes, het is soms irritant, maar ik zou hem niet snel onder stroom zetten :')

Selbourne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:01

Ben blij dat mijn paard niet tegen de muren trapt! Maar anders zou dit ook een hele slechte oplossing voor hem zijn aangezien hij al als de dood is voor schrikdraad... Denk dat hij een hart verzakking zou krijgen als hij zo'n mat in z'n stal zou hebben!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 09:51

Vilar schreef:
De oplossing Cassidy, is heel voor de hand liggend. Namelijk nièt je paard opsluiten in één of andere isoleercel, en zorgen voor ruimte, vriendjes en voldoende ruwvoer.

Beetje naief...
Mijn merrie doet het ook in de grote inloopstal. Had er al een aantal keer een dik been en naar wondje aan de kogel aan over gehouden. Ze heeft voernijd en slaat dan naar andere paardrn, of ze nu in een stal er naast staan of gezamenlijk vrij in en uit kunnen lopen. Met dan wel het geluk dat de andere paarden dan weg kunnen lopen en iets verder weg gaan eten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 09:59

Ik heb een ezel die het doet :(

Staat gewoon of binnen of buiten tegen een open deur te tikken met een voorhoef, waarschijnlijk vanwege het "leuke" geluid .. het leidt tot niets en levert hem niets op behalve het geluid.

Zou ik die deur weghalen of bedekken met rubber, dan zoekt hij een ander punt.

Beestje leeft overigens ook in een groep, met in- en uitloop, voldoende ruwvoer en ook nog een aantal uren weidegang ( waarvan ze zelf overigens thuiskomen en liever rond de stal gaan staan :) )

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:05

Ik heb zoiets al eens gezien maar dan een kastje waar water uit komt als het paard tegen de deur trapt :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:15

Oh dat zoek ik dus voor mijn merrie :+
Uhum, dat komt er bij mij niet in. Ik ben nu wel naarstig opzoek naar iets om het schoppen op te vangen (zodat ze niet door de wand gaat) maar dit komt er niet in. Ik heb het wel gehad hoor, stroomdraad in haar stal vanwege muurpoepen (en zich daarbij kapot makend), maar dat was in een veel grotere stal dan waar ze nu staat. Super sneu :( En daarbij haal je niet de reden weg; voernijd in mijn geval. Dat blijft gewoon dan, alleen wordt ze dan waarscdhijnlijk nog gefrustreerder en 'blijer' in stal.

Oh en onbeperkt hooi helpt, maar niet met voernijd naar andere paarden die haar stal in kijken ;) En 24/7 buiten moeten ze ook kunnen. Die van mij vind dat 100x niets als het regent...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:15

Wat is dat toch met stroom. Paarden met stroomhalsband, nu dit... Stroom is een zeer felle prikkel. Ik noem dat gewoon paardje pesten. Straks vertrouwt een paard niets meer, want stel je voor dat er stroom op staat.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:23

Dit heb ik ook tijdens mijn Orun cursus geleerd. Die man die de cursus gaf vond de map van de KNHS allemaal maar overdreven, met dat paarden horen buiten met soortgenoten.
Had allerlei methodes tegen stalondeugden waaronder ook de hele boel onder stroom zetten, dan was het luchtzuigen, slaan tegen de wand etc. zo opgelost. Mijn ervaringen is, en er zullen best uitzonderingen zijn, dat paarden met voldoende weidegang en ruwvoer vaak veel minder of niet meer tegen de boxwand slaan.

sietse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:27

ik zou me eens in de paarden verplaatsen ,hoe vinden jullie het allemaal om de hele dag op het toilet te zitten een stroom draad op het toilet zodat je nergens heen kunt? mijn mening is dat geen een paard is geboren om kwaadaardig te schoppen of te bijten is .en deze op een paardwaardige manier moeten kunnen leven dus lekker buiten overdag of zeker een groot deel heerlijk op de wei,voeldoende ruwvoer en brok voor de vitamines je zult zien dat al die stalgebreken en gekkigheid tot bijna nul wordt gereduceerd liefst ook met vriendjes
ik vergelijk het met een paard in de natuur een paard hoord geen heledagen op stal ik zie ook wel eens paarden die maar een uurtje buitenkomen en 23u op stal en misschien als ze geluk hebben nog lekker rijden dus mensen aub geen stroom draden op stal maar los de oorzaak op

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:38

Zelfde idee als een blafband voor honden. Is dat een travo voor zwakstroom waar die kabel in gaat? Mag toch aannemen van wel, anders krijgt het paard een veel grotere schok. Niet mijn ding, maar kan me er wel wat bij voorstellen dat soms in wat extremere situaties toch even gegrepen moet worden naar wat onvriendelijkere manieren. Soms is het kiezen tussen 2 slechten. Ik zou echter een andere oplossing zoeken ipv iets met stroom, dat komt er hier niet in. Bij verkeerd gebruik neigt het naar mishandeling.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:47

Ik weet niet wat ik er van vindt eigenlijk. Beetje te gek voor woorden dat paarden blijkbaar steeds vaker deze problemen ontwikkelen waarbij we allerlei nieuwe dingen moeten gaan gebruiken beetje de omgekeerde wereld. Verder lijkt het me sterk dat het 1-malig voldoende is. Mijn paard bv die durft gerust de stroomdraad aan te raken, even gek doen om vervolgens weer op precies de zelfde plek nog eens aan te raken, sommige paarden zijn net even wat slimmer en hebben volgens mij zo in de gaten of er stroom op staat of niet.
Misschien moeten wij eens wat verder gaan denken om te kijken hoe we het een paard aangenaam kunnen maken zodat ze dit soort stal gewoontes niet ontwikkelen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:48

Deze problemen zijn helemaal niet nieuw, het is een gedragscorrigerende oplossing voor een oud al heel lang voorkomend probleemgedrag... Als je het als eigenaar zo ervaart tenminste

Soyttafe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:07

Mijn hemel, dit wil je toch serues gaan gebruiken bij paarden.
Stroom mi hoort alleen op een afrastering.
Stroomstoten worden o.a. ook in trainingsstallen gebruikt om ze even mooi attent te maken voor "het moment" van een keuirng of iets dergelijks.
Ze trainen met stroom in de stallen bij een bepaald geluid. Wanneer ze dit geluid gebruiken vlak voor de ronde die het paard moet lopen gaan ze als een speer. Je kunt het overigens wel regelmatig terug zien bij keuringspaarden.
Sneu toch.
Krijg je het paard eenmaal thuis is er een verborgen hoge stress.
Walgelijk!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:09

Ik denk dat mensen de moeite vaker moeten nemen om de oorzaak van dit soort problemen weg te nemen. niet alleen het gevolg.....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:28

joyce B schreef:
Deze problemen zijn helemaal niet nieuw, het is een gedragscorrigerende oplossing voor een oud al heel lang voorkomend probleemgedrag... Als je het als eigenaar zo ervaart tenminste

Ze zijn zeker niet nieuw nee maar blijkbaar wordt het wel erger gezien ze zulke dingen gaan ontwikkelen. Er zal een markt voor zijn dus dat zegt genoeg.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:33

Nou die durft de komende tijd ook niet meer bij z'n voerbak in de buurt te komen! Verveelt ie zich noooog meer!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:34

Belachelijk idee! Dit is symptoombestrijding (again!)
Cassidy schreef:
Ik zie er ergens wel de voordelen van in. Het houdt het paard heel (sommigen trappen tot ze er zelf blessures aan overhouden) en het paard wordt direct bestraft als hij loopt te rammen. Als het goed is hoeft het maar een keer....

En voor degenen die dit niet leuk vinden: hebben jullie de paarden aan huis staan? Weet je hoe hard dat klinkt, ook voor eventuele buren als paardlief midden in de nacht staat te rammen? Of ga je dan je nest uit en gooit een pluk hooi in de stal om paardlief rustig te krijgen? Weet je wat je paard op dat moment aan het doen is? Die is bezig met het trainen van de mens :D

Je zou er ook voor kunnen zorgen dat het paard niet gaat schoppen! :)*

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:35

en daar gaan we weer.... 24/7 buiten is heilig, voor ieder paard perfect en ieder paard dat tegen zijn stalwand schopt staat hele dagen op stal en is ongelukkig.......

xanax

Suzanne F. schreef:
Nog even en we krijgen ook sporen en zweepjes met stroom om de paarden scherper aan het been te krijgen of te straffen bij ongehoorzaamheid. Ik vind stroom alleen geschikt voor een omheining maar verder niet als straf.

Dat bestaat al jaren, en zadels met stroom ook.

mang

sflj schreef:
Belachelijk idee! Dit is symptoombestrijding (again!)
Cassidy schreef:

Je zou er ook voor kunnen zorgen dat het paard niet gaat schoppen! :)*

En wat is precies jou plan daarvoor? :)*

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:37

xanax schreef:
Suzanne F. schreef:
Nog even en we krijgen ook sporen en zweepjes met stroom om de paarden scherper aan het been te krijgen of te straffen bij ongehoorzaamheid. Ik vind stroom alleen geschikt voor een omheining maar verder niet als straf.

Dat bestaat al jaren, en zadels met stroom ook.

Huh? Wat moet ik me daar bij voorstellen?