wat een vervelende pensionstal, tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maybe2

Re: wat een vervelende pensionstal, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:12

bij ons komen ze ook niet buiten,tenminste niet in de wei gewoon omdat het land te nat is.als ik ze nu toch in het land doe dan heb ik in de zomer helemaal geen land meer over voor de paarden. maar ik heb nog wel een buitenbak 2 paddocks en een binnenbak dus ja,daar kunnen en mogen ze van mij wel lopen.

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:28

Wij hebben ook zoiets mee gemaakt. Onze paarden werden zo behandeld omdat we opgezegd hadden en de eigenaars van de pensionstalling daar zeer gebelgd over waren. We hebben opgezegd omdat alle beloften die gedaan werden beslist niet nagekomen werden.
Ondanks dat we ze nog een maand konden laten staan (stalling betaald) hebben we ze binnen 3 dagen weggehaald.
Paarden kwamen ook niet meer buiten, stonden op het beton en kregen niet te eten meer. Zo simpel als: zelf voeren, zelf buiten zetten en stro in stal gooien is het helaas niet, op een pensionstal heb je dus helaas geen 24 uur toezicht als paardeneigenaar.
En niet betalen omdat ze zich niet aan de afspraken hielden, zou in ons geval een slot op de stal betekenen en dus helemaal niet bij je eigen paarden kunnen komen, laat staan ze mee nemen om te verhuizen. Ook al stonden wij dus volledig in ons recht.
Wij wilden maar één ding: paarden zo snel mogelijk weg daar! En helaas kostte dat dus een hoop geld!
Frustratie alom dus, helemaal omdat het leek alsof we de paarden op zo'n perfecte stal zouden neerzetten. Dat viel achteraf dus bar en bar tegen.

TS mag ik weten waar jij je paard nu hebt staan? Mag via PB uiteraard.

koffiepads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 11:43

ja had nog niet nagedacht over een slot,dat zou kunnen dat ie dat ook doet je, weet je in het begin had ik het erg naar min zin, ben van een luxe stal weggegaan, omdat daar al gedoe was, maar daar werd alles voor je gedaan, en hier is alles op zelf basis waar ik geen problemen mee heb maar er is een schema over buiten zetten, en dat gaat nu ook niet door, hij vind het wel best dat ze binnen staan, en daarvoor heb ik 4 jaar op die vorige stal gestaan, zolang ik mijn paard heb, ik hou er niet van om ze over en weer te verhuizen, en het bleek ook dat het echt stress opleverde de eerste week, terwijl ze er eerst wel beter van werden, goede buitenrij mogelijkheden, en tja ik weet het is slecht weer, maar je zit in nederland ook dan moet je toch voorzieningen hebben voor je paarden? dat ze wel naar buiten kunnen? maar niemand zegt er wat van, het zijn leuke en aardige mensen maar iedereen vind het wel best en zeggen liever niks, er staan paarden die komen of paar dagen niet buiten of 10 min per dag, dat kan toch niet? Allemaal mankeren ze wat, en ik heb daar geen zin in, maar ik kan ze nu ook niet ergens anders kwijt er is hier niet veel, ja een manege maar dan staan ze zo en zo binnen,

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:10

bij mij komen de paarden zowiezo wel naar buiten al is het dan in modderige paddock of buitenbak.ze zien er na die tijd ook niet uit,maar ze hebben wel even lekker met elkaar gespeelt,heerlijk.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:31

Ik heb ook op zo een pensionstal gestaan. Mensen waren helemaal gek en 3 maanden nadat ik weg was stond er niemand meer. Toen ik kwam 3 maanden eerder stonden er 30 paarden!
Ze hadden mijn uiteindelijk geflikt om mijn paard 24/7 buiten te gooien zonder overleg terwijl er geen schuilmogelijkheid was en ik dat niet wilde. Ik had betaald voor snachts op stal. De redden was dat zijn vriendje die ook weg ging de stal in elkaar had geschopt. Niet mijn probleem zou je zeggen...
Uiteindelijk had ik een contract met de pensionkosten uitgesplitst. Ik heb dus de borg plus kosten hooi en stro teruggevraagd. Deden ze natuurlijk moeilijk over dus heb ik een van mijn collegas een jurist een mooie brief laten opstellen met veel mooie woorden als ingebrekestelling conform art. blabla en toen had ik vrij snel mijn geld ;-)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:09

Op mijn stal is het ook niet zo fijn, we huren nu een huisje met een beetje land aan, maar er moet nog een omheining rond komen en een stal enz en nog eens goed overleggen met onze huurbaas wat we wel en niet mogen. Maar ik hoop dat mijn paardje met de lente naar huis kan komen! Ik ben mijn stal ook zat! En heb voorlopig ook nog geen stal gevonden waar ik heen kan (alles in de buurt is zo duur)