Het zaagsel is hier enorm gestegen (met ruim 20%!).
Eerder koste een groot pak 7.95 euro, nu mag je 10.15 euro betalen voor het zelfde pak.
Het vlas daar in tegen, is hier weer gedaald (gelukkig!)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liefhebb68 schreef:Toch had mijn vlas leverancier vorig voorjaar een tekort (door tekort aan stro). Ik besef nu dat 5,50 per baal zelf gehaald nog niet eens zo duur is.
Bij de fourage handelaar moet je vaak enorm veel (pallets met 21 balen erop) afnemen en statiegeld voor de pallet betalen. Plus dat de prijzen volgens mij ex. BTW zijn. Ik heb geen heftruck om te lossen....
Is er iemand die groot afneemt en bij welke dealer dan? (liefst in Brabant)
Liefhebb68 schreef:De ondernemer in mij vraagt zich af of het nut heeft/mogelijk is om het vlas rechtstreeks in Frankrijk bij de producent te kopen. Meestal bij dit soort producten is het verpakken en het transport wat het zo duur maakt...
kamsel schreef:Liefhebb68 schreef:De ondernemer in mij vraagt zich af of het nut heeft/mogelijk is om het vlas rechtstreeks in Frankrijk bij de producent te kopen. Meestal bij dit soort producten is het verpakken en het transport wat het zo duur maakt...
Als jij de afname van een pallet met 21 balen veel vindt, dan vraag ik me af hoe je dit voor je ziet? (volgens mij zitten er meer balen op een pallet, maar dat terzijde)
Er gaan heel veel pallets op een volle vrachtwagen (incl aanhanger). Dat is heel veel statiegeld en heel veel vlas.
.
Liefhebb68 schreef:Ik koop overigens met liefde twee of drie pallets, maar daarvoor komen ze amper hun bed uit. En om nou mijn hele voortuin/oprit vol te zetten met pallets...
hotchocolat schreef:russel schreef:Voor de krullen gebruikers, is houtkorrel niets voor jullie? Stukken goedkoper en ik vind het ook veel fijner, veel drogere stallen.
Het probleem hier is dat dat dus heel moeilijk te verkrijgen is. Vlas is hier ook schreeuwend duur (ik geloof rond de 12,00 per baal)
Ik kan wel bij de bouwmark houtkorrels voor de kachel kopen.
Liefhebb68 schreef:kamsel schreef:Als jij de afname van een pallet met 21 balen veel vindt, dan vraag ik me af hoe je dit voor je ziet? (volgens mij zitten er meer balen op een pallet, maar dat terzijde)
.
Heb nog even op die site gekeken en daar stond: Eén pallet vlas bevat 24 baaltjes vlas (504 kg netto).
Lianne86 schreef:(lege stal = 4 pakken; daarna een pak per week, wel elke dag mesten en de natte plekken eruit) (Paarden stonden wel dagelijks buiten... maar ik heb er 1 die eigenlijk alleen in de stal wil plassen)
DubbelDun schreef:Lianne86 schreef:(lege stal = 4 pakken; daarna een pak per week, wel elke dag mesten en de natte plekken eruit) (Paarden stonden wel dagelijks buiten... maar ik heb er 1 die eigenlijk alleen in de stal wil plassen)
Hoe groot is jouw stal ?? Want als ik 4 pakken in mijn stal gooi dan staat ze met de kop tegen de balken
Toen ik nog vlas gebruikte had ik 2 als begin en dan om de week eentje erbij (paarden staan de hele dag buiten).